The Black Keys - Brothers (2010)

Alternatieve titel: The Name of This Album Is Brothers

Rock / Blues
Label: Nonesuch

1. Everlasting Light (3:23)
  2. Next Girl (3:18)
  3. Tighten Up (3:31)
  4. Howlin' for You (3:11)
  5. She's Long Gone (3:06)
  6. Black Mud (2:09)
  7. The Only One (5:00)
  8. Too Afraid to Love You (3:24)
  9. Ten Cent Pistol (4:29)
  10. Sinister Kid (3:44)
  11. The Go Getter (3:37)
  12. I'm Not the One (3:49)
  13. Unknown Brother (3:59)
  14. Never Gonna Give You Up (3:39)
  15. These Days (5:11)
  16. Everlasting Light [Live at Dan Auerbach's Studio] * (4:08)
  17. Howlin' for You [Live at Dan Auerbach's Studio] * (3:56)
  18. Long Gone [Live at Dan Auerbach's Studio] * (3:45)
  19. Next Girl [Live at Dan Auerbach's Studio] * (3:12)
  20. Tighten Up [Live at Dan Auerbach's Studio] * (3:33)
  21. Too Afraid to Love You [Live at Dan Auerbach's Studio] * (3:45)
  22. Ohio * (4:29)
  23. Howlin' for You * (7:27)

met Prins Thomas Diskomiks

24. Chop and Change * (2:26)
  25. Keep My Name Outta Your Mouth * (3:10)
  26. Black Mud Part II * (2:40)
avatar van Vincent90
Hier hoopte ik stiekem op... Had niet verwacht dat het zou gebeuren aangezien vorig jaar natuurlijk BlakRoc is opgenomen en het jaar ervoor ook al een album uitkwam van de heren. Maar gelukkig komt er dit jaar weer een nieuwe van The Black Keys!!!!

avatar van midnight boom
Cool!

en wat een ubergave cover : ,)

Bericht over concert verplaatst naar The Black Keys

The Opinionated
Ik ken The Black Keys van het BlacRoc-project. Dat beviel me dus ik ben benieuwd naar hun solowerk. De cover is alvast veelbelovend.

Op hun myspace pagina is een eerste nummer 'Tighten Up' te horen van hun nieuwe album.

Vind het wel vrolijk en fris klinken, ik kijk al uit naar het volledige album!

avatar van TaraB
De twee nummers die op myspace staan zijn echt super! Veel gelaagder dan het voorafgaande. Tighten Up heeft zelfs een vrolijk fluit deuntje, en de ritme verandering op het einde is erg vet. Kijk erg uit naar het gehele album en het concert in Juni in Paradiso!

avatar van VanDeGriend
Lek bericht verwijderd

avatar van Mctijn
Een dijk van een album. Tighten Up, Ten Cent Pistol en I'm Not the One horen tot de beste nummers van deze band. Maar ik vrees dat ook een aantal andere nummers tot deze lijst kunnen gaan behoren. Ik begin met 4*

avatar van Eardrum
hijs binnen, nu keihard luisteren. stem volgt.

avatar van Sandow
Ik heb nooit eerder naar The Black Keys geluisterd, tot 'Next Girl' op Youtube deze middag. Klonk alvast veelbelovend, ik ga deze groep zeker eens uitproberen. Kan een trouwe fan mij misschien vertellen welk album hun beste is (of ze gewoon allemaal schitterend zijn)?

Ik zie ook dat ze het lettertype voor de hoes overgekocht hebben van The Fratellis, handig en lekker goedkoop, want die jongens waren toch juist gesplit.

avatar van Rhythm & Poetry
Zijn er nog hiphopinvloeden te horen of zijn deze verloren gegaan?

avatar van Eardrum
Unknown Brother, heerlijk. ehm ik neem aan dat je Blakroc geluisterd hebt. de muziek is gelijksoortig er wordt niet gerapt, alleen gezongen. Kvind The Black Keys zelf beter uit de verf komen dan Blakroc. Je zou t gewoon moeten proberen.

@Sandow

Naar mijn mening vind ik Rubber Factory het lekkerste album, iets meer riff-driven en wat harder.. Heb deze plaat nog niet genoeg geluisterd om er een goede mening over te geven!

Is dat lettertype niet gewoon een standaard? Lijkt me sterk dat ze hiervoor betalen aan bv the Fratellis!

avatar van Sandow
Bedankt, ik zal Rubber Factory zeker eens beluisteren.

En over dat lettertype, het was maar een grap hoor, al is het wel datgene dat The Fratellis altijd gebruikt hebben.

Dat is gewoon de Cooper Black. Vreselijk natuurlijk, mag absoluut niet gebruikt worden op mijn school (Kunstacademie), maar daarom heeft het ook wel weer wat, lekker simpel, lelijk en doeltreffend.. Het album klinkt oud en vertrouwd, hoe vaker ik hem luister, des te beter hij wordt. Ik stem echter pas nadat ik hem hier in huis heb !

@Sandow, als je Attack & Release ook nog niet kent; zeker even proberen!

avatar van lazarrus
Nog mensen die steeds meer Cold War Kids in de muziek van deze mannen aantreffen?

avatar van TVH
TVH
She's Long Gone blijft een topper. Geniale Cover trouwens

Kijk zeker ook eens naar de geniale clip van 'Next Girl' op youtube. hilarisch

avatar van RestLove
Supercover en ook de videoclips van Next Girl en Tighten Up zijn geniaal, vooral die droge zinnetjes onderin. Natuurlijk ook weer een zeer puike plaat van de heren.

avatar van Tuur123
Van wie is het origineel van "She's Long Gone"?
Of moet ik mij nu diep schamen?

avatar van pjh1967
TVH schreef:
She's Long Gone blijft een topper. Geniale Cover trouwens

Tuur123 schreef:
Van wie is het origineel van "She's Long Gone"?
Of moet ik mij nu diep schamen?

Ik denk dat TVH de voorkant van het album bedoelt

avatar van Wickerman
Klinkt lekker en als een doorzetting van Auerbach's Keep It Hid.

avatar van Tuur123
Haha natuurlijk Hoe dom van mij.
Idd een zalige cover in dat geval, alleen daarvoor zou ik hem al kopen

avatar van Chronos85
Ik vind het knap hoe the Black Keys het cliché van een drummer-gitaarband op dit album weet te vermijden. Om die reden was ik eerlijk gezegd al een tijdje afgehaakt bij deze band. Heel catchy, soms zelfs poppy en tegelijkertijd dat stevige randje dat 't m doet...

Ben onder de indruk en hoop op een Lowlands-plekje... 4*

avatar van Erik Drost
Wat een heerlijke plaat!

Ik hoorde Tighten Up al een tijd geleden en die vond ik al fantastisch.
Ik leerde The Black Keys in 2008 kennen , ze trokken mijn aandacht met hun rauwe maar toch heerlijke bluesrock.
Met dit album zijn ze gewoon een grote stap vooruit gegaan , prachtige nummers , heerlijke begeleiding! Ik kijk nu uit naar nieuw werk , 1 van mijn platen van 2010!

avatar van dix
dix
Volledig buiten mijn muzikale straatje, maar het smaakt me lekker.
Misschien moet ik eens vaker buiten de deur eten.

avatar van Gründafjørdøhur
Tuur123 schreef:
Kijk zeker ook eens naar de geniale clip van 'Next Girl' op youtube. hilarisch

Dan moet je ook die van "Tighten Up" zien, daar wordt Frank The Funkasaurus Rex voorgesteld.

avatar van ni slecht
wat een plaat is dit! wordt een moeilijke keuze op werchter: black keys of alice in chains? ik kan niet kiezen

avatar van Grizzly Bear
Stukje uit de Rolling Stone: Blijkbaar zijn ze zelf niet zo enthousiast over de clip

"Now begin even bigger tests. "I'm sick of this bullshit," Auerbach says that afternoon in Miami. "It's so retarded." He's talking about a promo video shot by their label for "Next Girl," featuring a stuffed T-Rex lip-synching with a bunch of bikini-clad babes. (And for the record: Yes, it's a little retarded.)

"It's a fucking viral video," says Carney. "You're over-thinking it."

"There's a fucking dinosaur singing my lyrics!" Auerbach says. "It's not funny, and I really don't like it." He adopts a mock-dramatic tone: "They're fucking with our art, man."

"It's called promotion," Carney says. "It's the first time Warner has ever spent money on us. You shouldn't be complaining." But then Carney watches the video again. This time he frowns. "It's a serious-ass song," he says. "And this cheapens it."

He opens his e-mail and taps out a three-word response: "Shit is gay."

"I feel like we're surrounded by retards," Auerbach says with a sigh. "Is this what you have to do to get popular?"

Leuke grap die video's