Eels - Tomorrow Morning (2010)

Label: Vagrant

1. In Gratitude for This Magnificent Day (1:25)
  2. I'm a Hummingbird (3:14)
  3. The Morning (2:17)
  4. Baby Loves Me (3:27)
  5. Spectacular Girl (3:15)
  6. What I Have to Offer (2:55)
  7. This Is Where It Gets Good (6:18)
  8. After the Earthquake (1:39)
  9. Oh So Lovely (4:17)
  10. The Man (3:51)
  11. Looking Up (2:57)
  12. That's Not Her Way (3:48)
  13. I Like the Way This Is Going (2:35)
  14. Mystery of Life (4:22)
  15. And Now the Tomorrow Morning Bonus EP * (0:15)
  16. Swimming Lesson * (2:54)
  17. St. Elizabeth Story * (2:30)
  18. Let's Ruin Julie's Birthday * (3:16)
  19. For You * (2:43)
avatar van beruk
Dan ga ik die andere snel beluisteren, want ik vind dit een hoogtep unt in zijn oevre.

avatar van AOVV
Ach, elk eels-album zal wel z'n aanhangers hebben.. 't Is maar wat je goed vindt, natuurlijk, en dat maakt ieder voor zich uit

Ik vind deze nu wat minder geslaagd, maar 3 op 5, is nog steeds geen slechte score.

Pim
Eels is altijd goed. Maar af en toe zit er een echte uitschieter naar boven tussen. Dit is er zo een. Een van de allerbeste Eels platen.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Eels platen zijn inderdaad altijd goed, maar deze had bij mij wel een " aanloopje " nodig.
Het album ( inclusief bonustracks ) na verschijnen verguld & verheerlijkt in huis gehaald, maar het greep me ditmaal niet direct bij de kladden.
Nu na diverse luisterbeurten komt het zoals vanouds tussen Mr E en mij weer helemaal goed.
Dit is voor mij toch wel DE artiest van de afgelopen pakweg 12 jaar ( samen met Ryan Adams ! ), ik heb zijn oeuvre geheel in mijn bezit en daar zit simpelweg wat mij betreft geen slechte plaat tussen.
Ook bij deze Tomorrow Morning komen er weer een stel juweeltjes voorbij zoals Baby Loves Me, This Is Where It Gets Good,The Man & That" s Not Her Way.
Enkel Looking Up vind ik een wat minder nummer.
Tekstueel is Eels ook weer grappig en ontroerend tegelijk, ik blijf zijn teksten grandioos vinden.
Helaas heb ik Eels nog nooit live mogen aanschouwen en daar moet maar eens verandering in komen want mijn waardering voor de man neemt per album toe.
Tevens ga ik binnenkort eens achter Eels zijn biografie aan, dat moet wel interessant leesvoer zijn.

avatar van Booyo
Net iets minder dan End Times maar wederom een zeer puik album van Mr. E en zijn consorten. Wat een top band is dit toch! Voor het boek raad ik amazon.com aan, daar heb ik het gister voor liefst 49 cent (excl verzendkosten) op de kop getikt. Ben erg benieuwd.. Gezien zijn grandiose teksten in de nummers zal ook dit weer een meesterwerkje zijn.

avatar van IntoMusic
Ik zei bij hun Hombre Lobo of het nog mooier kan... Wat begint dit album hemels-mooi. Eerst End Times gedraaid en daar waar dat album stopt, gaat Tomorrow Morning verder. Zeer subtiele teksten en hoe klein en simpel ook gespeeld... beauty. De eerste drie tracks kunnen wat mij betreft als 1 track worden gezien.

avatar van Ducoz
Morgen, Morgen ochtend start ik weer met mijn EELs tour, ik ga ze allemaal weer eens beluisteren! Yummie

avatar van Masimo
De bonustrack Let's Ruin Julie's Birthday is echt

avatar van Kaaasgaaf
Had ik dit album serieus een 4,5 gegeven? Ik weet nog wel dat ik enorm enthousiast was toen-ie uitkwam, maar sinds dat jaar heb ik hem - itt bijvoorbeeld End Times - nooit meer opgezet en dat is toch wel veelzeggend. Vandaag maar weer eens uit de kast getrokken en werkelijk elk nummer verwijst in zowel muzikaal als tekstueel opzicht naar eerdere nummers uit E's oeuvre. Dat zorgt ervoor dat het drie kwartier lang een glimlach op het smoelwerk van elke Eels-fan zal weten te toveren en dat is natuurlijk zeker wel iets waard, maar het is ook wel nogal makkelijk. Ik heb ergens wel het gevoel dat dit het laatste Eels-album zal blijken te zijn; de cirkel is rond, het verhaal is verteld en het is goed zo. E moet zich maar verder gaan richten op het schrijven van boeken, want zijn memoires smaakten zeker naar meer. Of hij moet muzikaal in zee gaan met een producer als Danger Mouse, Dave Fridmann of Nigel Godrich, die hem tot een spannendere benadering van zijn eigen werk kunnen dwingen. Maar misschien dat E toch wel teveel een einzelganger daarvoor is. We zullen wel zien. Maar hoe dan ook een puntje eraf voor deze plaat, want tot E's meesterwerken behoort hij zeker niet.

avatar van iJorno
Wat een heerlijk album, hij is zo lekker dat het lijkt alsof je maar 20 min ernaar geluisterd heb.
Heerlijke nummers en vooral ook afwisselend.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Halfje eraf, iets minder indrukwekkend dan End Times maar wel gewoon een prima album.

avatar van Niek
Heb zowel deze als End Times recent aangeschaft. Deze is wat mij betreft - vooralsnog - een pak beter dan End Times (valt me nu trouwens pas op deze platen allebei uit 2010 zijn en Hombre Lobo van slechts 1 jaar eerder; wat een productiviteit!). Hier zit het rauwe en speelse weer in wat End Times mijns inziens ontbeert. De tweede helft van This Is Where It Gets Good, I Like the Way This Is Going en Mystery of Life zijn de nummers die tot nu toe het meeste indruk maken. Erg blij mee. Na de aanschaf van End Times vroeg ik me af of ik de discografie van Mr. E wel zo nodig compleet moest willen maken, maar dankzij deze worp blijf ik ook uitkijken naar de laatste vier platen .

avatar van konijnmuziek
Wat een heerlijke relaxte sfeer is er te horen op Tomorrow Morning zeg! Tomorrow Morning is het laatste deel van een album trilogie die bijna maniakaal start met Hombre Lobo: 12 Songs of Desire en wordt gevolgd door scheidings verdriet op End Times. In het laatste deel Tomorrow Morning wordt een turbulente periode afgesloten en lijkt het leven van E tot rust te zijn gekomen.