Sticks & A.R.T. - Alledaagse Waanzin (2010)

Label: Top Notch

1. Welkom in de Waanzin (1:51)
  2. Risico van het Vak (3:18)

met Rico

3. Tijgers en Draken (3:30)
  4. Andere Fase (4:36)
  5. Minuten (3:52)
  6. Voeten Vegen (3:00)

met Nosa

7. Parels (2:26)
  8. Niets Voor Lief (3:05)

met James

16. Vlaggenplanters (3:32)
  17. Te Snel (3:52)

met Typhoon

18. Zeilen (0:57)
  19. Alledaagse Waanzin (3:59)

met Typhoon

avatar van Rhythm & Poetry
Doodzonde dat Uniek niet terug te vinden is op deze schijf, hoewel ik er alsnog goede hoop in heb dat Alledaagse Waanzin Sticks weer op de kaart gaat zetten.

P-DawG
Nog 11 dagen.

avatar van miintzish?
Dit word voor mij een 100% blind purchase, weet zeker dat deze plaat echt dik word Ben vooral benieuwd naar de tracks met Rico en Zo Moeilijk

avatar van Rene1979
Heb hem ook al ge-preorderd

avatar van Timo710
Komt er toevallig ook een limited?

Zeertjuh
Dit kan toch niet fout gaan

avatar van JustiFicatioN
Vertel eens wat meer Thomzi?

avatar van Golden_Bird
Tijgers en Draken....

Vond het eerst niets maar wat is dit een track zeg. De absolute waarheid echt geweldig. Ben eigenlijk meer van het werk van Rico, maar dit is gewoon subliem. Die beats van A.R.T zijn ook echt ziek gewoon.

Deze gaat gekocht worden !

avatar van miintzish?
We zullen vandaag/morgen mogelijk meer stemmen gaan zien, gezien de luistersessie van vandaag.

avatar van Kill_illuminati
Hey dit album had ik nog niet in mijn updates staan. De nummers die al uit zijn gegeven klinken goed en overtuigend. Laat maar komen.

Blokkades (1:46)
Constructief (1:55)
Zeilen (0:57)

wel erg korte nummers allemaal, en op constructief levert rico zelfs nog een bijdrage

avatar van dusso
Ben echt benieuwd naar dit album. Charles Bukowski is een geniale schrijver, kijken hoe hij die inspiratie verwerkt in zijn album.

avatar van Rene1979
Is hij al ergens te beluisteren dan?

MAS
Meestal zit ik zo'n 0,5 boven Thomzi's stem dus dat betekent dat ik dit waarschijnlijk heel goed ga vinden.

@Timo: Er komt waarschijnlijk geen LTD versie van dit album. Sticks heeft gezegd dat iedereen dat al doet en dat hij er nu wel een beetje klaar mee is.

@Rene: Nee nog niet maar hij zal over niet al te lange tijd wel op de luisterpaal staan.

avatar van J.M.
Die tracks die ik heb gehoord zijn te gruwelijk! Moet haast wel stuk beter worden als Fakkelbrigade plaat!!

avatar van panjoe
De beat van Blokkades is toch gewoon van Oh No?

Berichten over stemmen, state en hiphopleeft verwijderd.

MAS
Hier een interview met Sticks en een reportage over de luistersessie van zijn nieuwe album. Je hoort wel stukjes van het album als je de video bekijkt. Ik heb hem daarom nog niet geluisterd.

avatar van TheLegacy
Jammer, dat ie (nog steeds) niet op de luisterpaal staat

MAS
Dat verbaast mij ook. Nog even geduld.

avatar van 'State Of Mind'
Ik ga het echt niet meer op luisterpaal checken hoor, ik wacht gewoon tot vrijdag

Hij staat wel op de Luisterpaal nu hoor. Ben zeer benieuwd, morgen hoe dan ook even ophalen bij de platenboer!

avatar van miintzish?
Ik ga hem toch even beluisteren, ik ga deze plaat toch wel halen Kan gewoon niet wachten dit te horen

avatar van dusso
1e luisterbeurt gehad. Klinkt goed, maar nog niet spectaculair. Weet in ieder geval wel dat Fakkelteit 3 jaar geleden meer indruk maakte. Misschien komt het nog.

avatar van miintzish?
Dit klinkt consistent en toch divers, beetje hetzelfde gevoel wat ik kreeg bij Fakkelteit al is dit qua stijl producties natuurlijk heel anders. Sticks propt elke rap weer vol met slimme en innovatieve teksten. Zo zegt ie in 1 van de tracks "We blijven opmerkelijk als de bondskanselier" wat gewoon heel erg slim bedacht is. Erg leuke gastbijdragen van Rico en Zo Moeilijk en dit is zeker een plaat die een ere plaats in mijn 'collectie' krijgt.

Die beat van voetenvegen

avatar van panjoe
Die van de titeltrack ook .

Sja, helaas is A.R.T. geen Delic... Maar wie alleen maar kaviaar lust zal toch íéts moeten eten laten we maar zeggen. En dan is dit een goed alternatief.

dat vind ik mooi gezegd

avatar van Rhythm & Poetry
Heh bah. Ik ben nu bij Andere Fase en daar rapt Sticks erg slecht en is de beat totaal inspiratieloos.

Edit. Deze plaat duurt ook gewoon veel te lang voor me. Nog voor Alledaagse Waanzin halverwege is heb ik er eigenlijk genoeg van. Komt omdat A.R.T. voor geen lekker tempo weet te zorgen en elke op zichzelf staande productie toch al vrij snel weet te vervelen danwel ergeren. Sticks klinkt vervolgens op elke compostie een stuk inspiratielozer dan op de eerder verschenen track Uniek. De Zo Moeilijk rappers maken er nog het best van, maar de bijdrages zijn te kort om er echt een sterk album van te maken.

Flinke tegenvaller vooralsnog, had verwacht dat dit album op minimaal 3,5* kon rekenen van mijn kant maar het komt momenteel nog niet eens in de buurt van een cijfer wat ook maar enigszins in de buurt moet komen van een dergelijke voldoende.

panjoe schreef:
De beat van Blokkades is toch gewoon van Oh No?

Action