Kaiser Chiefs - Employment (2005)

Alternatieve titel: A Box of Tricks, Thrills for All

Label: B-Unique

1. Everyday I Love You Less and Less (3:37)
  2. I Predict a Riot (3:53)
  3. Modern Way (4:03)
  4. Na Na Na Na Naa (3:01)
  5. You Can Have It All (4:35)
  6. Oh My God (3:35)
  7. Born to Be a Dancer (3:30)
  8. Saturday Night (3:27)
  9. What Did I Ever Give You? (4:09)
  10. Time Honoured Tradition (2:45)
  11. Caroline, Yes! (4:13)
  12. Team Mate * (3:24)
  13. Hard Times Send Me [Live] * (2:50)
  14. Modern Way [Live] * (3:58)
  15. I Predict a Riot [Live] * (4:03)
  16. Time Honoured Tradition [Live] * (3:16)
  17. Na Na Na Na Naa [Live] * (3:11)
  18. Oh My God [Live] * (3:40)
avatar van pim556
Er staan een aantal amusante nummers hierop, maar het is mij allemaal wat té. Na Na Na Na Na Naa bijvoorbeeld, verschrikkelijk. De singles daarentegen vind ik best aardig en Modern Way vind ik zelf het beste nummer van Kaiser Chiefs.

PriestMaiden
Niet slecht dit debuut van de Kaiser Chiefs. De eerste twee nummers zijn meteen ook de beste v.h. album.

MindRuler
LucM schreef:
Herkenbaar met invloeden die reiken van the Beatles, the Kinks, via the Jam en Madness tot Blur

Overduidelijk ook XTC, die briljante band wordt al te vaak vergeten.

avatar van BartUrsem
Blur is zeker in het tweede deel van het album terug te horen. Prima plaat, al vind ik het naar mate het album vordert beduidend minder worden.

avatar van LucM
XTC heeft zeker ook invloed op Kaiser Chiefs, XTC heb ik altijd de link tussen new wave en Britpop genoemd.
Verder ben ik het volledig eens met BartUrsem: de eerste 7 nummers vind ik uitstekend, daarna wordt het wat minder.

avatar van Ronald5150
Ik zou "Employment" van de Kaiser Chiefs willen omschrijven als een frisse en energieke plaat. Luchtige teksten en dito muziek. Gewoon om vrolijk van te worden en het meezinggehalte is groot. "Employment" klinkt als een energieke mix van pop en rock met af en toe het gebruik van een vleugje elektronica. Na verloop van tijd gaat het spannende er wel een beetje af en klinkt het enigszins inwisselbaar met andere bandjes uit de Britpop hype, maar "Employment" blijft zeker genietbaar, met als hoogtepunt het geweldige "Oh My God".

avatar van adri1982
Goed album met degelijke nummers. Geen topper, maar dit behoorde wel tot het beste muziek wat toen der tijd 2005/2006 de hitlijst haalde (er stond toen veel bagger in) 'Oh my god' en 'I Predict a riot' zijn mijn favorieten van het album.

avatar van Funky Bookie
Lekker vrolijk album.
Begint sterk, wordt daarna minder en herpakt zich iets aan het eind.
Wel een prettig geluid tussen een hoop andere bagger in die tijd.

avatar van Man of Sorrows
Funky Bookie schreef:
Wel een prettig geluid tussen een hoop andere bagger in die tijd.

Hoezo? 2005 was een jaar van muzikale rijkdom...