Kaiser Chiefs - Employment (2005)

Alternatieve titel: A Box of Tricks, Thrills for All

Label: B-Unique

1. Everyday I Love You Less and Less (3:37)
  2. I Predict a Riot (3:53)
  3. Modern Way (4:03)
  4. Na Na Na Na Naa (3:01)
  5. You Can Have It All (4:35)
  6. Oh My God (3:35)
  7. Born to Be a Dancer (3:30)
  8. Saturday Night (3:27)
  9. What Did I Ever Give You? (4:09)
  10. Time Honoured Tradition (2:45)
  11. Caroline, Yes! (4:13)
  12. Team Mate * (3:24)
  13. Hard Times Send Me [Live] * (2:50)
  14. Modern Way [Live] * (3:58)
  15. I Predict a Riot [Live] * (4:03)
  16. Time Honoured Tradition [Live] * (3:16)
  17. Na Na Na Na Naa [Live] * (3:11)
  18. Oh My God [Live] * (3:40)
erg leuk en aanstekelijk album, zeker de moeite waard!

avatar van Facedown
Paar maand geleden gekocht, en ik luister er nog héél vaak naar...
Een geweldige cd met 10 topsongs (vind Na na na na naa maar vervelend).
Heel leuk gedaan allemaal, energieke en optimistische muziek!!

1,5
Het zijn er in totaal toch 12, ik neem aan dat je Team Mate ook wegstreept.. wat een vreselijk kutnummer is dat zeg..

avatar van Facedown
??? Team Mate staat er bij mij niet op

De CD eindigt hier ook bij Caroline, Yes.

avatar van Eddie
Ik hoorde net 'Love You Less and less' op MTV en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond, binnkort de cd maar eens gaan checken. Het deed mij denken aan kruisbestuiving tussen Presidents of the USA en Ash met een vleugje punk, is de rest van de plaat net zo sterk (ik zie een hoop Franz Ferdinant staan en daar vind ik niets aan)

Facedown schreef:
??? Team Mate staat er bij mij niet op

herman schreef:
De CD eindigt hier ook bij Caroline, Yes.

Wees blij

avatar van Sander B.
Persoonlijk vind ik de eerste helft van de cd erg goed, daarna zakt de cd naar mijn mening toch wat in, waarnaar ik de cd als 'aardig' beoordeel. (ps: zonder de live uitvoeringen)

Ink
obsessed schreef:

Wees blij

jup!
mee eens

Ik geef dit album een dikke 5! Elk nummer van het album is geweldig, en ik kan hem dan ook eindeloos draaien!

Ik hoor de cd nu voor het eerst (behalve de singles uiteraard), en ik vind het allemaal erg veel op de vroegere Blur lijken. Vooral het nummer Saturday Night, tis beetje Popscene! Maar je hoort mij niet klagen, leuke britpop!

Het klinkt wel erg simpel eigenlijk, vooral tekstueel gezien. ooooohh OOOHHHHH en lalalaaa hoor ik iets te vaak. Klinkt wel leuk verder, maar niks speciaal.

miloz
Inderdaad zoals iedereen zegt leuke goed in het gehoor liggende britpop. Niet geweldig maar wel leuk. Ze doen ook niks origineels. Bands als Franz Ferdinand en The Bravery lijken namelijk ook al zo verschrikkelijk erg op al die New Wave bands uit de jaren 80.

Live schijnen ze erg goed te zijn, dus dat ga ik op lowlands maar even bekijken.

avatar van BoordAppel
Oei wat kwam Everyday I Love You Less and Less toch vaak voorbij op de vakantie. Leuk nummer, nu maar eens het hele album beluisteren daar heb ik nog niet echt de tijd voor gehad.

Kaiser Chiefs is live geweldig inderdaad. Voegt toch wel wat toe aan de plaat, die van mij nog maar een krappe 4* krijgt.

avatar van Nautilus
Ik heb het dan eindelijk aangeschaft, dit album van Kaiser Chiefs. Het luistert allemaal lekker weg en live op Pinkpop waren ze super! Roll on Lowlands, wat mij betreft.

avatar van Eddie
Ik heb de plaat nu een keer of tien gehoord en hij gaat me steeds meer vervelen, het is niet helemaal mijn ding denk ik, maar goed je kunt niet alles hebben. 2* + 1/2* extra voor 'Everyday I Love You Less and Less en 'Born To Be A Dancer'

goede plaat hoor!

tondeman
3 keer ruk. dat deze band zoveel airplay krijgt is me echt een raadsel

avatar van twin
Ik krijg een beetje zomergevoel van deze plaat

tondeman schreef:

3 keer ruk. dat deze band zoveel airplay krijgt is me echt een raadsel

100 keer liever Kaiser Chiefs dan de doorsnee troep als Raffish, 50 Cent of Eminem

1,5
Compleet zielloze, generieke prutrock.

liejanne
Ik word iig erg vrolijk van 'Everyday I Love You Less and Less' en 'Oh My God'

SelmaDuim
42 schreef:

Compleet zielloze, generieke prutrock.

Daar ik live anders weinig van te merken. Dit is echt een schoolvoorbeeld van een band die laat zien dan ze het echt leuk vinden wat ze doen. Op dit moment zit ik op Lowlands en heb ze gisteren een zeer goede set zien spelen. Ondanks dat de zanger op krukken liep door een gekneusde voet, gaven ze een geweldig energiek optreden. Als je het over zielloos hebt dan denk ik aan bands die totaal ongeïnspireerd staan te spelen en daar was hiet gisteravond totaal geen sprake van. Ik wil het album in ieder geval zo snel mogelijk horen.

Whaaaaaoh wat een te gekke cd zeg.
Lekker energieke en aanstekelijke nummers.
Vooral de eerste 2 nummers die vind ik het beste, jammer dat dat niveau later op de cd iets wegzakt.
Every day i love you less and less doet me een beetje aan de sound van de Spider murphy gang denken.
Ondanks de energie die de eerste 2 nummers hebben niet over de hele cd terug komen vind ik het over het geheel genomen een goede cd.
Franz Ferdinand heeft er een sterke concurent bij gekregen.

SelmaDuim schreef:

Over hun optredens zul je me niet horen. Nog nooit gezien, dus geen mening. De CD daarentegen heb ik wél beluisterd en daar kan ik eigenlijk weinig positiefs over zeggen.

Het plezier straalt toch aan alle kanten van een nummer als Everyday I Love You Less And Less af? Dat je het niets vindt, kan best, maar zielloos?

avatar van twin
ik vind het behoorlijk op Madness lijken of ben ik de enige, ben benieuwd hoe ze live zijn, ik ga in ieder geval 7 september naar ze kijken in Paradiso

avatar van Nubis
Ik vond ze live op tv best interessant klinken, terwijl ik sinds ik de naam ken en van de 'hype' weet, deze band zoveel mogelijk heb gemeden (de hits stonden me echt totaal niet aan -> herrie)..
Ik zag ook heel kort zo'n 3voor12-sessie, akoestisch. Was wel mooi. Dus ik ga me even verdiepen in de rest van de nummers..
Bands die live iets moois neerzetten vind ik meestal sowieso wel goed.. Nou ja, in ieder geval heb ik d'r dan wel enigszins bewondering voor.

herman schreef:

Tuurlijk wordt er met veel enthousiasme op los gespeeld, maar dat neemt niet weg dat de nummer op mij overkomen als leeg en gemakzuchtig. Misschien zijn emotie- en identiteitsloos betere termen. Niet ieder album moet van mij bol staan van de emotie en diepgang, maar dit klinkt mij te veel in de oren als een voor de hitlijsten geproduceerd album.