Linkin Park - Reanimation (2002)

Label: WEA

6. P5hng Me A*Wy (4:37)

met Stephen Richards

7. Plc.4 Mie Hæd (4:20)

met Zion I

8. X-Ecutioner Style (1:49)

met Black Thought

19. 1stp Klosr (5:46)

met The Humble Brothers en Jonathan Davis

20. Krwlng (5:40)

met Aaron Lewis

21. Buy Myself [Remix of "By Myself" by Marilyn Manson] * (4:26)
  22. One Step Closer [Live LP Underground Tour 2003] * (3:42)
  23. My December [Live Projekt Revolution Tour 2002] * (4:27)
totale tijdsduur: 1:00:50 (1:13:25)
avatar van Collaborator
Mr. Rock schreef:
Vraagje: waarom wordt Mike Shinoda bij sommige nummers als gastartiest genoemd, terwijl hij gewoon lid is van de band?

Antwoord: Omdat het een 'remix' album is, waarbij de tracks dus telkens door andere artiesten onder handen zijn genomen, en bij de tracks waar hij er zelf bij staat is het 'zijn' remix.

avatar van fabblwaps
Erg goede CD dit, jammer van 't slechte gemiddelde.

De CD in kwestie is een verzameling van remixes van de Hybrid Theory nummers. De stijl neigt dit keer meer naar hiphop dan naar rock/metal. Ik denk dan ook dat dit vooral een initiatief van Mike geweest is, aangezien hij de hiphophead binnen de groep is en ook een aantal van de remixes gemaakt heeft. Daarbij is hij ook degene die veel van zijn teksten uitgebreid en/of opnieuw heeft opgenomen.

Elke remix voegt daadwerkelijk iets toe. Zeggen dat dit een makkelijk project is om snel te cashen slaat ook nergens op, aangezien veel vocals opnieuw zijn opgenomen, vaak met vernieuwde teksten. Ook aan het muzikale gedeelte hoor je dat er veel tijd in is gestoken. De gastrappers behoren allemaal tot het neusje van de hiphopzalm.

Bij deze CD voeren het electronic- en vooral het hiphopgenre de boventoon, dit zonder ten koste te gaan van de typische LP stijl. Veel van de gebruikte samples komen volgens mij ook gewoon van het originele album en sommige muziekstukken zijn volgens mij speciaal hiervoor door de band ingespeeld.

Al met al een remixalbum met goede bewerkingen van de originele nummers die erg anders klinkt, maar toch binnen de LP sound past. 4*

avatar van FLeijten
Krwling de remix van Crawling is echt een geweldige remix! De opbouw is zo goed, vroeger was dat een van mijn favoriete LP nummers.
De remix van Pushing me Away vind ik ook erg goed.
Alle andere remixen zijn wel de moeite waard maar zijn niet daverend.
3,5 sterren

avatar van LPjoris
dit is een supergoed album
maar ik wil toch even iets zeggen: dit is eigelijk geen album van LP hé. het zijn remixes op liedjes van LP. de enige leden van Lp die hieraan meegewerkt hebben zijn mike en joe... voor de rest staat hier niet zo veel op hoor dat van LP zelf komt. dus als je commentaar hierop hebt, geef dan geen commentaar op LP maar op de remixes hé

M-Ty
Blijft toch een lekker tijdloos album.. denk dat de lage waardering ligt om het feit dat de echte LP (Rock fans) de nogal rap/hiphop remixes wat het eigenlijk zijn niet echt kunnen waarderen..

avatar van andnino
Ik krijg bij dit album vooral een beetje het 'wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet-idee'. Sommige remixes zitten echt verdraaid goed in elkaar, en worden talloze malen beter uitgewerkt dan de vlakke originele nummers.

TimZor
Elke studioalbum van LP krijgt van mij een dikke voldoende ! Maar hier heb ik op een of twee nummers helemaal niets mee, en dan is dit niet eens de slechtste van de remix albums.

avatar van Shelter
Ik vind hem nog steeds leuk, de hiphop elementen zijn niet afgezaagd en ik vind de focus op de beats en scratches veel leuker klinken dan die op de gitaren.

avatar van Pinsnider
TimZor schreef:

Geinig. Ik vind de normale platen van Linkin Park juist absoluut helemaal niets! Deze herbewerkingen smaken mij dan wel weer lekker. Vooral 1stp klosr vind ik fantastisch gedaan!

avatar van james_cameron
Prima remix-album, voornamelijk bestaande uit herbewerkingen van het debuut, Hybrid Theory, aangevuld met wat ander werk. Hier en daar heeft de band ook wat nieuwe dingen opgenomen. Al met al best een bijzonder en zeer verzorgd project, met veel gastartiesten uit de hip hop- en metalwereld. Het beste wordt voor het laatst bewaard: afsluiters 1stp Klosr en Krwlng zijn geweldig.