MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Kno - Death Is Silent (2010)

mijn stem
3,81 (148)
148 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: QN5

  1. Death Is Silent (2:56)
  2. If You Cry (3:27)

    met Natti

  3. Loneliness (3:20)

    met Nemo en Deacon the Villain

  4. La Petite Mort (Come Die with Me) (3:32)
  5. Rhythm of the Rain (4:32)

    met Thee Tom Hardy en Tunji

  6. Spread Your Wings (3:16)

    met Deacon the Villain

  7. Smile (They Brought Your Coffin In) (1:53)
  8. Graveyard (2:53)

    met Sheisty Khrist

  9. I Wish I Was Dead (4:56)

    met Tonedeff

  10. They Told Me (3:59)

    met Deacon the Villain

  11. When I Was Young (3:32)

    met Natti en Substantial

  12. Not at the End (3:15)

    met Tunji

  13. The New Day (Death Has No Meaning) (3:08)
totale tijdsduur: 44:39
zoeken in:
avatar
Relax
Dat is de sample, Kno laat de sample altijd wel iets te kort of iets te lang doorgaan, als het om stemmetjes gaat.

avatar van AOVV
3,5
Zo, een erg hoog gemiddelde voor deze plaat, en na één luisterbeurt kan ik er nog niet veel over zeggen, enkel dat het inderdaad erg goed klinkt (geweldige producties o.a.).

avatar van Silky & Smooth
4,5
Jullie hebben het over dat schelle piepje en dat riedeltje daarna toch? Ik denk niet dat het een foutje. Kan het me niet voorstellen, want hij is er toch een enorme tijd mee bezig geweest lijkt mij. Denk dat Relax gelijk heeft.

avatar van panjoe
3,5
panjoe (moderator)
Kno is de emo Premo .

avatar van pascal83
2,0
Eerder de Premo op een hele slechte dag in de nadagen van zijn carrière. Kno is echt een hele simpele producer, zeker in vergelijking met Premo.

avatar
P-DawG
Leugens.

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
pascal83 schreef:
Eerder de Premo op een hele slechte dag in de nadagen van zijn carrière. Kno is echt een hele simpele producer, zeker in vergelijking met Premo.
Alsof Primo's beats zo ingewikkeld in elkaar zitten/hebben gezeten .

avatar van Silky & Smooth
4,5
Ik snap persoonlijk die verheerlijking van Premo niet. Het is een goede producer, maar ik houd veel meer van Kno-beats. Ik zie de vergelijking trouwens ook niet. Kno zegt het ook alleen maar omdat het rijmt en iedereen weet wat hij bedoelt.

avatar
Rene1979
pascal83 schreef:
Eerder de Premo op een hele slechte dag in de nadagen van zijn carrière. Kno is echt een hele simpele producer, zeker in vergelijking met Premo.


Ik kan mij haast niet voorstellen dat je goed naar de beats van Kno heb geluisterd.... Kno is een van de betere producers in deze tijd van Hip Hop. Hij is imo Premo allang ontstegen...

avatar van panjoe
3,5
panjoe (moderator)
Ja, ik ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met dat "simpele", pascal83. Ik vind het ook jammer dat er bijna geen boom bap meer wordt gemaakt als die van Premo, en misschien is daarom de vergelijking tussen deze twee niet zo gerechtvaardigd, maar Kno weet als geen ander een volle, warme sfeer aan zijn nummers mee te geven.

Ik quotete die rhyme omdat het getuigt van een gezonde dosis zelfspot .

avatar
Rene1979
Boom Bap wordt nog wel gemaakt.. Maar dan moet je echt over naar echte underground artiesten... Alle enigzins commercieele muziekmakers moeten verkopen en BoomBap verkoopt niet meer. Net als dit plaatje niet zal verkopen... Sommige mensen weten Hip Hop niet op waarde te schatten en kopen dan liever de nieuwe Lil' Wayne.

avatar van Delars
4,0
Graveyard

avatar van Silky & Smooth
4,5
Ik moest even wennen aan die track. De opening is prachtig, maar ik vond de versnelling wel te hard. Nu luister ik er graag naar!

avatar van Delars
4,0
Ik ook, hetzelfde verhaal als bij jouw

avatar van -marco-
4,0
Premo word hier echt niet gepasseerd! Mensen kom op, de vergelijking met Premo vind ik niet gepast hier!

Wil Premo niet verheerlijken, maar imo staat die nog steeds stukken maar dan ook stukken hoger in de producer ranglijsten dan meneer D ooit zou kunnen bereiken!

avatar van Silky & Smooth
4,5
Dit is totaal niet te vergelijken?

avatar
Relax
Perfect album, geen 1 track valt tegen.
Het lijkt me heerlijk om dit album op regen achtige dagen te draaien.
Geweldige beats en wat een sample keuze, die refreintjes zijn zo geweldig en uniek.

avatar van Chrisseh
3,5
pascal83 schreef:
Kno is echt een hele simpele producer,
Alhoewel ik wel vaak het gevoel krijg dat Kno een beetje op de automatische piloot produceert (of omdat veel van z'n werk een beetje vaste formule betreft), vind ik Kno toch geen simpele producer. Vaak toch wel zeer gelaagde beats.

avatar van -d-
4,5
-d-
Ik zit dit al sinds gisteren tot nu zonder verveling te luisteren...
Één woord 'Perfect'!!!

avatar van MAS
4,0
MAS
-marco- schreef:
Premo word hier echt niet gepasseerd! Mensen kom op, de vergelijking met Premo vind ik niet gepast hier!

Wil Premo niet verheerlijken, maar imo staat die nog steeds stukken maar dan ook stukken hoger in de producer ranglijsten dan meneer D ooit zou kunnen bereiken!


Helemaal mee eens. De hoeveelheid geweldige nummers/albums Premo op zijn naam heeft staan is bijna niet te overtreffen.

avatar
Rene1979
MAS schreef:
(quote)


Helemaal mee eens. De hoeveelheid geweldige nummers/albums Premo op zijn naam heeft staan is bijna niet te overtreffen.


Niet mee eens,,, Ondanks dat Premo een in mijn ogen een legendarisch figuur em icoon is in het Hip Hop genre... Heeft hij bewezen dat hij zich de laatste jaren niet meer staande kan houden in het geweld... Hij maakt zijn beats heden ten dagen nog steeds zoals hij dat in de jaren negentig deed. Waardoor je nu constant het gevoel krijgt dat je de beats allemaal al 100x gehoord heb... Kno daarin tegen wist op elk CL album een dermate hoog nivo te brengen dat hij imo Premo op kwaliteit is ontstegen. En nu flikt hij het weer. Ik durf te zeggen dat Premo in de jaren negentig een van mijn favoriete producers was, maar dat Kno dat plekje heeft overgenomen.

avatar van -marco-
4,0
Rene1979 schreef:
(quote)


Niet mee eens,,, Ondanks dat Premo een in mijn ogen een legendarisch figuur em icoon is in het Hip Hop genre... Heeft hij bewezen dat hij zich de laatste jaren niet meer staande kan houden in het geweld... Hij maakt zijn beats heden ten dagen nog steeds zoals hij dat in de jaren negentig deed. Waardoor je nu constant het gevoel krijgt dat je de beats allemaal al 100x gehoord heb... Kno daarin tegen wist op elk CL album een dermate hoog nivo te brengen dat hij imo Premo op kwaliteit is ontstegen. En nu flikt hij het weer. Ik durf te zeggen dat Premo in de jaren negentig een van mijn favoriete producers was, maar dat Kno dat plekje heeft overgenomen.



Nogmaals, imo is Premo niet te overtreffen. Derhalve vind ik de vergelijking niet gepast, daar ze beide imo een totaal verschillende sound hebben en meesters zijn op hen eigen gebied!

Wie er nou beter is zal altijd met de mening van smaak van de luisteraar te maken hebben!

Ik vind de vergelijking Premo onwaardig, wat niet weg neemt dat meneer Kno aardig kan produceren!
Maar nogmaals, imo staat hij niet naast, laat staan boven meester Premo!

avatar
Rene1979
-marco- schreef:
Derhalve vind ik de vergelijking niet gepast, daar ze beide imo een totaal verschillende sound hebben en meesters zijn op hen eigen gebied!
!


Hierover ben ik het met je eens

avatar van panjoe
3,5
panjoe (moderator)
panjoe schreef:
Ik quotete die rhyme omdat het getuigt van een gezonde dosis zelfspot .

Oftewel, niemand maakt hier de vergelijking met Premo...

avatar van pascal83
2,0
Ik quotete die rhyme omdat het getuigt van een gezonde dosis zelfspot .

Dat had ik iets later door, ik reageerde simpel op de opmerking .

panjoe schreef:
Ja, ik ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met dat "simpele", pascal83. Ik vind het ook jammer dat er bijna geen boom bap meer wordt gemaakt als die van Premo, en misschien is daarom de vergelijking tussen deze twee niet zo gerechtvaardigd, maar Kno weet als geen ander een volle, warme sfeer aan zijn nummers mee te geven.

Kno doet (naar mijn mening) niks spannends met zijn samples en beats in het algemeen. Sterker nog, bijna al zijn nummers op dezelfde manier beginnen. Hij gebruikt vaak samples ook op dezelfde manier en die erg zwakke rappers maken het ook niet beter. Bijna nergens weet het mij te raken en dat is het grootste probleem.

Overigens ben ik ook geen grote fan van Premo, maar Kno laat hij toch wel achter zich. Hoewel Kno en Premo natuurlijk niet echt te vergelijken zijn.

avatar
Harco
Die refreinsampletjes vind ik vrij lame, en worden, inderdaad, steeds op dezelfde manier toegepast.

avatar van Silky & Smooth
4,5
Ik heb er op zich helemaal geen probleem mee. Ik snap het punt heel goed dat Kno hetzelfde trucje uithaalt met de vocale samples die verhoogd worden etc. Ook de opbouw is inderdaad vaak hetzelfde. Toch is het gevoel wat dit bij mij teweeg brengt het belangrijkst en ik wordt wel geraakt door deze producties. Ik denk dat het belangrijkste verschil zit in de samplekeuze en de kleine details waar Kno heel goed oplet. De beats zitten stuk voor stuk in perfect in elkaar. Dit is toch een bepaalde vorm van hip-hop die wel wel moet liggen, denk ik dan.
En zwakke rappers vind ik wel ver gaan. Ik vind juist dat Kno zich van een hele goede kant laat zien. De rest vind ik ook erg goed, zonder ze allemaal te kennen. CL, Tonedeff en Substantial kan ik sowieso altijd wel waarderen!

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
Ok mensen, het is genoeg geweest, de grap was leuk, maar nu is het toch echt tijd om met de act te stoppen en deze huis tuin en keuken-emo-plaat de erkenning te geven die hij daadwerkelijk verdiend.

Toen de cover en albumtitel verschenen een tijd geleden was het duidelijk: Kno wil huilie doen en mensen mee laten doen met zijn gehuil. Op het openingsnummer geeft hij dit nog even duidelijk aan, want zelfs in de beat zit huilie verwerkt. Touché, maar het was allang duidelijk wat zijn plan was. Echter krijg ik gedurende de plaat geen enkele keer het gevoel dat de plaat me iets doet, dat het me emo(tioneel) maakt of dat ze sfeer ineens omslaat. Nee, deze vorm van emoheid is daar te tam voor. En waarom? Nou, ten eerste klinkt Kno op deze plaat als een doorsnee blank rappertje dat zo clichématig en zonder risico duidelijk wil maken dat het allemaal kut is en dat we beter met zijn allen dood kunnen gaan. Heel leuk allemaal, maar zelfs een rasechte hiphop-emo zal je hier niet mee raken. De producties van onze lieve Kno geven mij ongeveer hetzelfde gevoel als zijn raps: tam, nooit spannend en bovendien veel te vol/aanwezig zonder dat de productie echt intense mooie en emotionele klanken bevat. Hierdoor raakt niet alleen Kno, maar alle gastartiesten op de achtergrond en verdwalen zij in de anonimiteit. Zelfs Tonedeff wordt verbannen naar de kelder der anonieme zieltjes van Death is Silent.

Overdrijf ik nu? Uiteraard, want dit album verdiend zeker wel 3*, maar gezien het extreem hoge gemiddelde moest ik dit doen. Ik laat jullie nu alleen, zodat jullie emo's verder kunnen huilen met Dhr. Knemo .

avatar van Rhythm & Poetry
3,5
Acht ik vind dit ook een plaat waar een gemiddelde van 3,80 beter bij zou passen. Maar moet je daar nu zo om huilen MJ?

avatar
Rene1979
Haha MJ, ach ieder zijn mening en ding... Misschien is het gemiddelde wat hoog. Maar dat veranderd altijd wel. Want Rob geeft t over een jaar 3 punten in mindering Dus het gaat gerust wel zakken en dan zal hij wel boven een 4 blijven... Maar voor nu is dit voor mij meer dan een goeie cd!

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.