ZZ Top - Eliminator (1983)

Rock / Blues
Label: Warner Bros.

1. Gimme All Your Lovin' (3:59)
  2. Got Me Under Pressure (3:59)
  3. Sharp Dressed Man (4:13)
  4. I Need You Tonight (6:14)
  5. I Got the Six (2:52)
  6. Legs (4:35)
  7. Thug (4:17)
  8. TV Dinners (3:50)
  9. Dirty Dog (4:05)
  10. If I Could Only Flag Her Down (3:40)
  11. Bad Girl (3:16)
  12. Legs [Single Version] * (3:35)
  13. Gimme All Your Lovin' [Live] * (4:45)
  14. Sharp Dressed Man [Live] * (5:15)
  15. I Got the Six [Live] * (3:06)
  16. TV Dinners [Live] * (4:13)
  17. Got Me Under Pressure [Live] * (4:07)
  18. Legs [12" Dance Mix] * (7:51)
Gimme Me All Your Lovin', vind ik een heel mooi nummer,
samen met 'Legs'.
De videoclips zijn ook erg leuk.
ik heb zelf een CD van ZZ top, en ik ben er erg van onder de indruk!
Verder is het gewoon een hardstikke goede band!

avatar van Eddie
Ik heb ook een CD van zz-top, en wel deze. Ik vind het een heel erg slappe plaat met maar een sterk nummer 'Sharp Dressed Man' de rest van de plaat vind ik erg slap. Sharp Dressed Man rockt daarintegen verschrikkelijk hard, en is voor mij echt de enige reden dat ik deze klassieker af en toe nog wel eens onder het stof vandaan wil halen

avatar van musicfriek
Vind zelf Gimme All Your Lovin' de sterkste track van deze cd. Voor de rest teveel van hetzelfde. Kunnen me niet echt bekoren, deze band.

leroy*
erg goed

avatar van the viking
Inderdaad al prefereer ik hun eerdere werk !Het absolute vlaggeschip van dit album is Need you tonight,een briljant nummer !

Mojo Pin
ZZ Top is gewoon cool, die baarden enzo.

avatar van Mart
In de lijst met een 100 beste gitaarsolos staat Sharp Dressed Man op nummer 43. Toen ik dat nummer hoorde uit die lijst, was ik meteen verkocht en wou ik graag wat meer van ZZ Top horen, omdat ik Sharp Dressed Man leuk vond en omdat hun genre mij aansprak.

Ik vind zelf 'Sharp Dressed Man', 'If I Could Only Frag Her Down' en 'Gimme All Your Lovin' de beste nummers op dit album. Een groot nadeel van dit album vind ik alleen dat naar mijn gevoel de nummers iets te lang zijn, waardoor ze minder leuk worden. Verder een redelijk goed album, maar echt heel bijzonder vind ik het niet.

leroy*
Mart schreef:
In de lijst met een 100 beste gitaarsolos staat Sharp Dressed Man op nummer 43. .

waar vind je die lijst ?

avatar van Mart
leroy* schreef:
waar vind je die lijst ?

De lijst die ik had gedownload is echter iets anders dan deze, want daarin staat Bon Jovi op 100, en in de lijst op de link hierboven niet. Maar Sharp Dressed Man staat in beide lijsten op nummer 43

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
2½* voor deze, voornamelijk vanwege een paar heel aardige hits. Maar wat lijken die nummers in de tweede helft op elkaar!

avatar van Oldfart
In tegenstelling tot Mojo Pin lijken die baarden me behoorlijk warm;
verder komt bij mij vooral : "wel grappig" omhoog geborreld.
Kunnen wel spelen, maar misschien zijn de spreekwoordelijke kloten wel verstopt onder die baarden.

ach, leuk truukje en daarmee leuk 80's come-back van de heren

maar verdiep je eens in eerder blueswerk en je komt een zz-top tegen die je nog meer gaat waarderen

avatar van Janz
Twee mannen met baard en 1 die Baard heet. Heb ik altijd al grappig gevonden. Wat betreft de plaat: ja, dat was destijds wel een kleine sensatie met Gimme all your lovin' en Sharp dressed men. Verder vind ik Got me under pressure en I need you tonight ook lekkere nummers. En op TV Dinners kun je het Grote Meneer Kaktus Lied van Peter Jan Rens meezingen. Probeer het maar eens.

Ze braken hiermee wel door bij het grote publiek maar er is meer te beleven met deze heren, met name de erg lekker gitaarspelende Billy Gibbons. Jammer dat het grote publiek dan net niet even verder kijkt.

Eleminator hangt op Gimme All Your Lovin en Sharp Dressed Man maar de rest wil niet zo pakken. Het hobbelt een beetje door allemaal en er klinkt ook wat studiomatheid in door, die pijnlijk afsteekt tegen de energie van liveopnamen.

Op eerdere albums is de sound wat droogjes en wollig, maar ik zou zeker eens op zoek gaan naar videobeelden van bv het nummer La Grange van vroege liveconcerten (voor de zonnebrillen), daar spat de energie zo hard vanaf dat je schrikt.

Op de albums na Afterburner -wat mij betreft het dieptepunt van ZZ-top worden de poppy-80ies-synth geluiden eindelijk vervangen door hesere stemmen en krakerig gitaarwerk.

Ik zou zeker eens de latere albums 'XXX' bv beluisteren om een betere indruk te krijgen, want er zit meer in deze 'Good Old Band From Texas'.

fredpit
Ik hoorde net Sharp dressed man op de radio...en nu is het dak van ons huis geblazen,zit de buurman boven in een boom en besluit ik dit album direct 4* te geven

pretentieloze redneckrock met humor...

avatar van animalkrullie
Jeugdsentiment.
Ik was 13 toen ik deze LP kocht.
Was er helemaal verslaafd aan en ik moet zeggen dat deze CD (dit moment) toch ingedeeld kan worden bij de klassiekers!
Blijft strak maar lijkt wel erg veel op elkaar.

EVANSHEWSON
Met Gimme All Your Lovin', Legs en het voor mij beste nummer op deze plaat ; Sharp Dressed Man, scoorden deze rockers enorme hits;
Dat was erg te danken aan de mooi gemaakte clips, volop in het MTV tijdperk.

Vond ZZ Top voor die tijd veel interessanter;
Heb dit toch ooit nog op elpee gehad, maar koop hem niet meer terug, herinner mij dat buiten de drie hits, niet veel gedenkwaardigs op stond...
Ze werden me hier wel erg gladjes, sorry !

Fandango, Tres Hombres en Tejas vind ik stukken doorleefder en authentieker klinken !

Deze dan maar ? 3 sterren ! ***

avatar van Epitaph
Na de eerste zes nummers kakt 't album in, slaat de verveling toe. Favoriet I need you tonight.

avatar van ricardo
ZZ-top de band die oorspronkelijk voornamelijk blues rock maakte in de jaren 70 ,is met deze plaat wel erg afgegleden en commercieel bezig,veel te poppy en te mainstream deze plaat,en ook de veelal zwakke songs moeten je maar net aanspreken.Er staan m.i ook maar 3 echt goede nummers op dit album namelijk het overbekende Gimmi All Your Lovin en het nummer Sharp Dressed Man en het nummer Legs is ook nog een lekker te beluisteren nummer.Nee als je deze plaat hebt gehoord verlang je echt weer terug naar de jaren 70 van ZZ-Top toen ze nog lekker ongepolijste blues rock maakten,want toen waren ze nog echt Top.2.5 sterren voor dit album op basis van de door mij genoemde 3 goede nummers,meer kan ik er echt niet van maken.

EVANSHEWSON
Juist Ricardo, van ZZ Top (seventies) naar ZZ Flop, zeker vanaf deze plaat en erna...

Joy
ten tijde van de stoere blues enzo waren de heren ook een flink stuk jonger, de sleet kwam er tegelijk met de leeftijd in:)

dieptepunt: viva las vegas

draai um nu

commercieel, zal best, glad, zal best, schim van voorgaand werk, zal best, maar klinkt nog steeds heel lekker

Empyrium
Sterk album en een mega succes dankzij de clips, maar vind het materiaal hiervoor wel interessanter.

avatar van Eddie
Afgelopen week voor het eerst in jaren weer eens gedraaid en ik moet zeggen dat ik het niet eens zo slecht mee vind. 1,5 * is wel heel erg weinig voor de plaat. verhoog naar 3 *

avatar van Lamontagne
Legs is gewoon het lekkerste nummer van de plaat (mijn mening)

avatar van ricardo
Legs is inderdaad erg goed ja, maar dat vind ik ook van Sharp Dressed Man en natuurlijk Gimmi Al Your Loving. De rest van deze plaat vind ik maar magertjes, en onder de maat. Geef mij dan maar het album Tres Hombres, dat is van begin tot eind een goed album zonder echt zwakkere broeders.

avatar van winterstorm
Lekker rockplaatje. Ach ja, een beetje passé, maar is dat zo erg na 25 jaar? Vond dit hun laatste straf album. en de clips zijn toch wel pareltjes. Simpel, maar heel leuk.

avatar van dazzler
ELIMINATOR
is een scheur van een plaat.
Die auto, die sleutels en die meiden.
Het wapperen van de baarden en dat handgebaar in de clip.

Ik ben geen grote ZZ Top kenner,
maar hun 80s trilogie bevalt me enorm.

Gimme All Your Lovin', Sharp Dressed Man en Legs
zijn stuk voor stuk electronisch gepeperde, Texaanse rock burgers.

Zelfs het stomende Got Me Under Pressure
en de knackworst TV Dinners zijn spek voor eenieders bek.

If I Could Only Flag Her Down swingt vlotjes richting dansvloer
en ook de scheurende ballad I Need You Tonight is zonder meer subliem.

Thug en Dirty Dog bekoren me minder,
maar I Got the Six en Bad Girl (ode aan Donna Summer)
zijn heel vinnige afsluiters van kant 1 en kant 2.

avatar van Dexter
De eerste helft van de plaat is ontzettend sterk, toegegeven wat gladder dan hun beste album Tres Hombres, maar toch onmiskenbaar ZZ Top. Got Me Under Pressure doet me toch nog denken aan de rauwe bluesrock à la Tube Snake Boogie en Waiting for the Bus. Hier en daar blijven ze wat ingetogener (Legs, I Need You Tonight), maar ook zo kunnen ze lekkere mellow auto-rock maken.
De singletjes Gimme All Your Lovin' en Sharp Dressed Man behoeven verder geen introductie: de absolute prijsnummers van ZZ Top

avatar van dazzler
Rhino heeft net een 2in1 CD reeks op de markt.
Steeds twee klassieke albums van één artiest, low budget.
Dus zonder boekjes of teksten, maar met telkens de originele CD.

Zo kocht ik Elminator / Afterburner voor 6 euro in Media Markt.

Van Eliminator verschijnt binnenkort trouwens een deluxe remaster.
Met livetracks, videoclips en de extended versie van Legs ...
Jammer genoeg zonder onuitgegeven materiaal.