The Beatles - The Beatles (1968)

Alternatieve titel: The White Album

Rock / Pop
Label: Apple

1. Back in the U.S.S.R. (2:42)
  2. Dear Prudence (3:55)
  3. Glass Onion (2:18)
  4. Ob-La-Di, Ob-La-Da (3:09)
  5. Wild Honey Pie (0:53)
  6. The Continuing Story of Bungalow Bill (3:14)
  7. While My Guitar Gently Weeps (4:45)

met Eric Clapton

8. Happiness Is a Warm Gun (2:43)
  9. Martha My Dear (2:28)
  10. I'm So Tired (2:03)
  11. Blackbird (2:18)
  12. Piggies (2:04)
  13. Rocky Raccoon (3:33)
  14. Don't Pass Me By (3:50)
  15. Why Don't We Do It in the Road? (1:41)
  16. I Will (1:45)
  17. Julia (2:53)
  18. Birthday (2:42)
  19. Yer Blues (3:56)
  20. Mother Nature's Son (2:46)
  21. Everybody's Got Something to Hide Except Me and My Monkey (2:23)
  22. Sexy Sadie (3:10)
  23. Helter Skelter (4:29)
  24. Long, Long, Long (3:04)
  25. Revolution 1 (4:13)
  26. Honey Pie (2:40)
  27. Savoy Truffle (2:53)
  28. Cry Baby Cry (2:59)
  29. Revolution 9 (8:10)
  30. Good Night (3:09)
avatar van captino
Steeds en steeds meer begint dit album mijn lievelingswerk van de groep te worden. Nooit gedacht dat dat zou gebeuren. De diversiteit begint mij steeds meer te bevallen. Natuurlijk, niet alles is heel sterk. Maar die nummers horen ook op de 'witte', anders is het de 'witte' niet meer.

Een paar weken lang de 2018 remix cd-set in de auto gehad, en het verveelde nooit! Vervolgens Sgt. Pepper's weer in de auto, en dat verveelde na twee dagen al.

avatar van Niek
captino schreef:

Ik heb een vergelijkbare ervaring. Deze blijft groeien, Sgt. Pepper blijft teleurstellen. Revolution 9 blijft wel een gedrocht maar verder erg content met deze.

avatar van Faalhaas
Revolution 9 vind ik één van de hoogtepunten juist.

avatar van teus
George Martin zal wss wel flink achter zijn oren hebben gekrabbeld,en met flink wat zuchten knip en plakwerk verwerkt rechtsteeks uit de verwarde geesten van drugs gebruikers Ono en lennon....

Nee geef mij maar de echte muzikale parels zoals Gently Weeps van Harrison met Clapton of Blackbird van McCartney

Niek schreef:

Sgt. Peppers vind ik absoluut niet teleurstellend, maar als je paar dagen de nummers een aantal keer hebt beluisterd is wel weer even 'klaar'. Dat heb ik met deze 'witte' niet en hetzelfde geldt voor Abbey Road en Revolver. Kan je rustig een paar weken beluisteren.

Oh ja, in de auto op een lekker luid niveau Sexy Sadie opzetten is fantastisch. Dit nummer heeft íets heerlijks.....

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vergeet Rubber Soul niet.
Eveneens een weergaloos album.

TEQUILA SUNRISE schreef:
Vergeet Rubber Soul niet.
Eveneens een weergaloos album.

Jazeker. Helemaal waar.

avatar van citizen
En toch 81 stemmen voor Revolution 9, zag ik in de statistieken. Dat worden er 82 nu

avatar van Poles Apart
citizen schreef:

Ik heb helemaal niks met "Back in the USSR", altijd een vervelend nummer gevonden. Dan liever iets als "Revolution 9".