The Beatles - The Beatles (1968)

Alternatieve titel: The White Album

Rock / Pop
Label: Apple

1. Back in the U.S.S.R. (2:42)
  2. Dear Prudence (3:55)
  3. Glass Onion (2:18)
  4. Ob-La-Di, Ob-La-Da (3:09)
  5. Wild Honey Pie (0:53)
  6. The Continuing Story of Bungalow Bill (3:14)
  7. While My Guitar Gently Weeps (4:45)

met Eric Clapton

8. Happiness Is a Warm Gun (2:43)
  9. Martha My Dear (2:28)
  10. I'm So Tired (2:03)
  11. Blackbird (2:18)
  12. Piggies (2:04)
  13. Rocky Raccoon (3:33)
  14. Don't Pass Me By (3:50)
  15. Why Don't We Do It in the Road? (1:41)
  16. I Will (1:45)
  17. Julia (2:53)
  18. Birthday (2:42)
  19. Yer Blues (3:56)
  20. Mother Nature's Son (2:46)
  21. Everybody's Got Something to Hide Except Me and My Monkey (2:23)
  22. Sexy Sadie (3:10)
  23. Helter Skelter (4:29)
  24. Long, Long, Long (3:04)
  25. Revolution 1 (4:13)
  26. Honey Pie (2:40)
  27. Savoy Truffle (2:53)
  28. Cry Baby Cry (2:59)
  29. Revolution 9 (8:10)
  30. Good Night (3:09)
avatar van echoes
lennon schreef:

Via Amazon USA nu nog mooiere prijs ($90!!! ) ... alleen weet ik niet wat de douane erbij gaat rekenen...

The Beatles - The Beatles (The White Album) [6 CD + Blu-ray] - Amazon.com Music

Thanks Lennon, ik waardeer je oplettendheid ! Echter was ook deze aanbieding blijkbaar van erg korte duur, want nu staat ie op US$ 162.74 ...

Ondertussen heb ik mezelf maar eens in Spotify verdiept en aangemeld voor US$0.99 voor 3 maanden. Deluxe box ondertussen op hoge kwaliteit binnen.

avatar van pmac
caravelle schreef:
De remix van de White Album is best goed gedaan en ik luister er graag naar. Echter, alle Beatlesnummers zitten zo in mijn geheugen gegrift dat Ik vaak specifieke details mis terwijl er in de remix weer andere subtiliteiten bovendrijven. De produktie en stereo mix waren voor 1968 al meer dan uitstekend zodat beide hun weg wel weer naar de stereo zullen vinden. Alleen de lp remix nog niet mogen horen. In ieder geval land het vliegtuig op Back in the USSR niet meer als een vol in de ankers remmende Tupolev op een verlaten vliegveld in Siberie maar is het tegenwoordig weer een prachtig viermotorige Vickers Viscount die in stereo het nummer uitvliegt. Keurig overgenomen uit de mono versie.

Het enige discutabele punt bij de huidige mix is wat mij betreft bij Except for me and my monkey. Het krachtige gitaarriffje waarmee het nummer ook begint is minder aanwezig. Deze wordt in de huidige mix veel meer naar achteren geplaatst. De andere gitaarpartij komt juist meer naar voren.
Verder valt me opeens het gesprekje op (van Alistair Taylor) op aan het begin van Revolution nr 9. Lijkt wel of ik die nooit eerder heb gehoord.

avatar van Choconas
Zo, die Esher Demos zijn wel erg fijn om naar te luisteren! Het zou me niet verbazen als mijn waardering voor het album nog gaat stijgen.

avatar van jellecomicgek72
Dubbel LP vandaag voor een tientje op de markt bij Vredenburg Utrecht gevonden. Echt geen geld haha

avatar van Dungeon
jellecomicgek72 schreef:

Dat is inderdaad een koopje. Met de 4 pasfoto's en een grote poster?

avatar van Johnny Marr
Lucky bastard, jellecomicgek72

avatar van jellecomicgek72
Dungeon schreef:

Dat is inderdaad een koopje. Met de 4 pasfoto's en een grote poster?
. Jep

avatar van nico1616
Mijn band met The Beatles begint in de zomer toen ik 12 werd. Mijn oom leende me toen de dubbele rode en blauwe uit en ik was verkocht. Met de jaren leerde ik hun bekendste albums appreciëren, maar ik begreep de witte niet. Teveel rare nummers, het irritante ‘number 9’... en toch was iedereen zo enthousiast.
En nu, na al die jaren, beluisterde ik het album nog eens met de koptelefoon en de fantastische productie zorgt dat alles op zijn plaats valt. Eindelijk kan ik me ook tot de fans van het minst toegankelijke Beatles album rekenen