Rush - A Farewell to Kings (1977)

Canada
Label: Mercury

1. A Farewell to Kings (5:56)
  2. Xanadu (11:12)
  3. Closer to the Heart (2:56)
  4. Cinderella Man (4:23)
  5. Madrigal (2:35)
  6. Cygnus X-1 (10:28)
  7. Bastille Day [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (6:03)
  8. Lakeside Park [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (4:30)
  9. By-Tor & the Snowdog [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (5:06)
  10. Xanadu [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (12:20)
  11. A Farewell to Kings [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (6:19)
  12. Something for Nothing [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (4:11)
  13. Cygnus X-1 [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (10:22)
  14. Anthem [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (4:47)
  15. Closer to the Heart [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (3:25)
  16. 2112 [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (19:29)
  17. Working Man [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (4:08)
  18. Fly by Night [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (2:04)
  19. In the Mood [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (2:36)
  20. Drum Solo [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (6:42)
  21. Cinderella Man [Live at Hammersmith Odeon - February 20, 1978] * (4:45)
  22. Dream Theater - Xanadu * (11:12)
  23. Big Wreck - Closer to the Heart * (3:24)
  24. The Trews - Cinderella Man * (4:27)
  25. Alain Johannes - Madrigal * (3:25)
  26. Cygnus X-2 EH * (4:09)
avatar van zaaf
dan kan je met 4 sterren de plank nooit misslaan

avatar van Leptop
MeesBowieFan1 schreef:
ik heb deze plaat nog niet beluisterd, maar vind de albumhoes in elk geval fantastisch!

Toch mooi dat je een uur later 4,5* geeft.
Wat helemaal terecht is trouwens.

avatar van MeesBowieFan1
Leptop schreef:

Toch mooi dat je een uur later 4,5* geeft.
Wat helemaal terecht is trouwens.

inderdaad! ik word met de luisterbeurt positiever over dit album. ''closer to the heart'' is mijn favoriete nummer van de plaat
Ik vind het heerlijke swingende rock, net niet tegen de metal aan. Het baswerk springt er voor mij uit, wat super goed klinkt. Wat me opviel is dat de zanger klinkt als een vrouw, haha.
Ik ben benieuwd naar meer werk van Rush, wat ik de komende weken zeker ga beluisteren.

Beste plaat van Rush...hoewel Hemispheres er niet voor onder doet.

Mijn kennismaking met deze top band. Hemispheres op nummer 2 en Moving Pictures op nummer 3

avatar van Snakeskin
Half punt erbij

avatar van jorro
En ook ik doe er een halfje bij. Vroeger had ik alleen het live album in huis. Dat is een geweldig album. Dit album staat wat hoger in de jaarlijst 1977 van Oor (26e tegen 38e), maar is het ook beter?? Mijn conclusie: het is minstens zo goed als All the World's a Stage. Ook 4* dus voor Hemispheres met Cygnus X-1 als het hoogtepunt.

Wat een plaat. De heren in topvorm. Heel sterk album. Na deze plaat nog meer juweeltjes van deze top band ............

avatar van ricardo
Wat een prachtige plaat is dit toch, met het fantastische Xanadu als absolute hoogtepunt, pracht nummer. Vooral de eerste 3 onheilspellende minuten waar dat nummer mee begint, kippenvel gegarandeerd!! Dit album is op Moving Pictures na mijn favoriete album van deze band.

avatar van Hans Brouwer
In 1977 zat ik op de MEAO in Gouda. Naast dat er op die school serieus werd gestudeerd werden in pauze vaak muziekalbums besproken. In die tijd was ik al groot Deep Purple fan en ook toen was "Deep Purple in Rock" mijn favoriete album. Maar ja, je wilt ook wel eens wat anders beluisteren. Op een gegeven moment kwam het album "A farewell to Kings" van Rush ter sprake. Alleen maar lovende woorden over dat album. Uiteindelijk heb ik het album bij een Freerecord shop op de Kleiweg in Gouda gekocht.
"A Farewell to Kings" was mijn eerste kennismaking met Rush. Daarna heb ik nog vele albums van Rush gekocht maar "A Farewell to Kings" neemt toch wel een speciale plaats bij mij in. Het doet mij vooral denken aan de drie heel leuke jaren die ik op die MEAO in Gouda heb beleefd.

Is van mij ook van toepassing!

Ik heb rush pas in de jaren 80 leren kennen zeventiger jaren werk pas later leren kennen(vanaf 2112). Heb eigenlijk geen favorieten rushplaat Ondanks een lichte voorkeur voor de 80 jaren is dit natuurlijk een wereldplaat van een erg hoog niveau die ik de laatste jaren regelmatiger afspeel.