Daft Punk - Tron Legacy (2010)

Frankrijk
Score
Label: Walt Disney

1. Overture (2:28)
  2. The Grid (1:37)
  3. The Son of Flynn (1:35)
  4. Recognizer (2:38)
  5. Armory (2:03)
  6. Arena (1:33)
  7. Rinzler (2:18)
  8. The Game Has Changed (3:25)
  9. Outlands (2:42)
  10. Adagio for Tron (4:11)
  11. Nocturne (1:42)
  17. Disc Wars (4:11)
  18. C.L.U. (4:39)
  19. Arrival (2:00)
  20. Flynn Lives (3:22)
  21. Tron Legacy (End Titles) (3:18)
  22. Finale (4:23)
  23. Sea of Simulation * (2:41)
  24. Encom, Part I * (3:52)
  25. Encom, Part II * (2:17)
  26. Round One * (1:40)
  27. Castor * (2:19)
  28. Reflections * (2:42)
  29. Sunrise Prelude * (2:50)
avatar van hansjuvefan
Op dit album zat ik al een tijdje te wachten, ik was heel erg benieuwd hoe Daft Punk het deze keer vanaf bracht. Ik som hier enkele positieve en negatieve elementen op.
+ :
* Wat Daft Punk hier doet, is niet veel dj's gegeven. Het bewijst dat ze niet alleen kunnen werken met hun computertje(wat ze overigens héél goed doen), maar dat ze het evengoed kunnen met een orkest. Wat ze hier verwezenlijken, zonder maar enige theoretische voorgrond, zie ik niet veel anderen uit hun wereldje doen.
* Dit album bevat toch wel enkele potentiële hits, al ze wat meer 'dansbaar' gemaakt worden. bv 'End Titles','End of Line' en natuurlijk 'Derezzed'. Ik zie het al helemaal voor me, die 2 jongens achter hun schermen, met dan een groot orkest erachter.
* Daft Punk die de score maakt, betere reclame voor een film kan ik me niet meteen indenken.

- :
*te weinig verschillende emoties. Heel het album door wordt er enkel en alleen spanning opgebouwd, maar dat heeft natuurlijk veel te maken met de film. Door dit album kan je al weten dat er in de film weinig plaats zal zijn voor romantiek of komedie.
* Het tempo is vaak te gezapig.
*Te korte stukken. Oké, het is een score, maar dat betekend niet dat er geen nummer van 5-10min in mag. Daardoor lijkt dit album wat overbodig. Met de film erbij zou mijn score alleszins stijgen met .5*, ongeacht wat de kwaliteit van de film zelf is.

En kom nu maar af met een echt studio-album, Daft Punk!

3.5*

Heerlijk album wat mij betreft. Voor een film geschreven, maar wat mij betreft ook heerlijk zonder de film. Zitten mooie en goede opbouwen en melodieën in met de welbekende DP sound, gemixed met meer organische symfony sound. Ik vind 't het eerlijk gezegd wel verfrissend om DP eens op een andere manier te horen. Erg geslaagde fusie wat mij betreft en toch al veel gedraaid. Heerlijk om op weg te spacen en/of te werken

Ben 't er wel mee eens dat (te) veel nrs wat aan de korte kant zijn.

Reconfigures is ook goed te pruimen trouwens

avatar van james_cameron
Fijne soundtrack, een kruising tussen het werk van Giorgio Moroder en Hans Zimmer. Naar het schijnt heeft Herr Zimmer ook wat meegeknutseld aan het geluid, dus al te verrassend is die vergelijking niet. Hoe het ook zij, de soundtrack heeft heel wat fraais te bieden, al komen dezelfde thema's wel iets te vaak terug, waardoor de boel sporadisch wat in herhaling valt. Afgezien daarvan lekker bombastisch, sfeervol en meeslepend.

avatar van Activa
Zowel film (in 3D!) als de soundtrack kunnen me ten zeerste boeien, het heeft een nogal bombastisch karakter en daar hou ik wel van. Ik kan van deze muziek ook erg genieten zonder de beeldvorming, wat ik ook kan zeggen over soundtracks van b.v. The Rock of Gladiator waar (niet zo vreemd) ook Hans Zimmer de hand in had. Toch heeft Daft Punk hier wel degelijk een eigen stempel op gedrukt, een fraaie zelfs.