dennisversteeg schreef:
Wat je ook van Zimmer vind, hij is bijzonder goed in het combineren van electronica met orkest en dat niveau haalt Daft Punk zeker niet. Vergelijk het bijvoorbeeld met Zimmer's score voor Inception, waarvan de kracht en intensiteit afknalt en op sommige momenten zelfs inslaat als een bom. Bij Daft Punk blijft het toch wat vlakker.
Laat het nu net Hans Zimmer zijn die met zijn volledige team Daft Punk bij stond bij de opname en mixing, en in wiens studio de score is afgewerkt (opgenomen met het London Symphony Orchestra, ook regelmatig door hem gebruikt).
Mijn inziens is de fusie tussen orkest en electro hier bijzonder geslaagd, waarbij Daft Punk (voor een debutant op dat vlak) opvallend inventief omgaat met het LSO. Voor Inception was een geheel ander soort fusie tussen beiden nodig waarbij het orkest achteraf electronisch bewerkt is en beide elementen samensmolten, terwijl bij TRON het orkest juist zeer organisch klinkt waardoor de electro bewust extra naar voren steekt.
Hoewel de orkestrale delen (juist door de bemoeienis van Zimmer) inderdaad veel weg hebben van een 'Media Ventures-score', en de elektro-momenten ook nergens vernieuwend zijn (Vangelis en Carpenter komen ook voorbij), is het geheel bijzonder doordacht en met passie in elkaar gestoken en werkt het fantastisch. Lang niet geniaal, maar erg lekker. Ik was sceptisch, maar 't blijkt de verrassing van 't jaar.