Dire Straits - On the Night (1993)

Label: Mercury

1. Calling Elvis (10:25)
  2. Walk of Life (5:06)
  3. Heavy Fuel (5:23)
  4. Romeo and Juliet (10:05)
  5. Private Investigations (9:43)
  6. Your Latest Trick (5:35)
  7. On Every Street (7:01)
  8. You and Your Friend (6:48)
  9. Money for Nothing (6:28)
  10. Brothers in Arms (8:55)
avatar van HiLL
Minder dan Alchemy nogmaals. Op deze cd vind ik de niet al te spectaculaire stem van Markie Mark Knopfler saaier dan ooit te voren. Toch kan ik die stem wel waarderen, hij heeft een bepaalde rust in zijn stem die ik bij veel nummers, met name de rustige, goed vind passen.

Mis wel Telegraph Road en Tunnel of Love, hoe hebben ze het kunnen doen?

Verder vind ik wel dat die sax weer heerlijk is!! *rilling rilling*

avatar van superessy
Er klopt alleen niets van!

Dit is de tracklist van de DVD!

Op de cd staan maar 10 nummers...

The Bug, Solid Rock en Local Hero - Wild Theme (hier wold theme) staan niet op de CD.

avatar van bonothecat
Misschien even aanpassen superessy!

Ja, al gedaan

avatar van HiLL
superessy schreef:

Er klopt alleen niets van!

Dit is de tracklist van de DVD!

Op de cd staan maar 10 nummers...

Uhm jawel er klopt wel wat van, alleen zat er toen een roze cd bij waar die nummers op staan...ff nakijken

avatar van superessy
Ja, dat is 'Encores' De cd single die rond die tijd uitkwam.

Daar staan die nummers inderdaad op, maar die krijg je er nu niet meer bij hoor! Die is niet meer te koop! Dus op On The Night staan die nummers alleen op de DVD en niet op de CD.

laat mijn papa toen zo verstandig geweest zijn om die beide cd's te kopen!! nu kan ik er ook van genieten!! heerlijk zeker een van mijn lievelingsalbums. Ik heb er dankzij deze cd al een paar keer voor gezorgd dat klasgenoten ook verstand van muziek kregen! geniale opening met calling Elvis, en voor mij is het hoogtepunt een fantastische uitvoering van private investigations!!

avatar van Arno
Hier kan je dit concert en nog andere volledige bekijken

Ben destijds bij één van de concerten van deze tour geweest ( de kuip,Rotterdam ), het begon wat saai, maar de stemming nam per nummer steeds meer toe. Ik vond het fantastisch, geweldige live-band. Wat ik wel jammer vond dat hun laatste studio album On every street over het algemeen wat futloos op mij overkwam, maar nogmaals het concert was zwaar o.k.

prachtige cd, dire straits is echt een groep die je live moet horen. vroeger voor de eerste keer het concert gezien op vhs als ik 12 jaar was en da is me altijd bijgebleven, de dubbele drum in calling elvis, de sax in romeo & juliet, de zware bas in private investigation op het einde, het ongeloofelijk mooie brothers in arms (voor mij één van de mooiste nummers ooit), het ingetogen local hero... nu natuurlijk de dvd aangeschaft en al zeer veel bekeken met vrienden. de muziek van dire straits heeft alles, ambiance ,ontroering, immense schoonheid... voor mij is dit album beter dan alchemy. idd wel jammer dat nummers zoals telegraph road en Once upon a Time in the West er niet opstaan.
over de stem van mark knopfler kan je discussieren maar ik heb dire straits leren kennen met die stem en met een andere stem zou het dire straits niet meer zijn... zen stem is gewoon één van de vele instrumenten en het heeft toch iets speciaal rustigs aan de muziek. dus aan iedereen, schaf die cd en dvd aan en je zal het niet beklagen

avatar van Jasper
Ik ben het er mee eens dat Alchemy beter is. Maar On The Night is zeker de moeite waard. Mijn favoriet is denk ik You and Your Friend. Prachtig samenspel tussen Knopfler en Paul Franklin, de laatste paar minuten zijn echt verbluffend mooi.

uilenei
Don Henley schreef:
Ik heb ook de dvd . Ook een mooi stadion waar dat concert werd gehouden zeg !

Komt u toevallig uit Rotterdam?

Don Henley schreef:
Ik heb ook de dvd . Ook een mooi stadion waar dat concert werd gehouden zeg !

nou noet overdrijven , er staan maar twee nummers van de kuip op , de rest is van frankrijk ,
ik was er zelf in de kuip tijdens de on every street tour , op dit album staat een mooie you and your friend
jammer dat sommige nummers er niet op staan
beste brothers in arms uitvoering speelde hij tijdens de nelson mandela tribute op wembley in 1988
al met al natuurlijk een dijk van een plaat , schitterende lange versie van calling elvis als opener ,

[quote]rudiger schreef:
[quote]Don Henley schreef:

Dat vind ik dus ook! Ik heb nog steeds dat oude, haast versleten videobandje waarop ik dat concert zette. Die versie en zijn gitaarwerk grijpt je gewoon bij de strot. Werkelijk prachtig! Mijn versie is dringend toe aan vernieuwing, maar ja ...

avatar van rudiger
gek dat je dit prachtig concert niet op dvd hebt , ik heb het op dvd en op cd , ik heb het ook nog op vhs maar die gaan kapot na vgerloop van tijd
ik vind de mandela tribute trouwens een van , zoniet hun beste live optreden ooit , mede door het gast optreden van eric clapton erbij natuurlijk , dit is dire straits op hun best , ook fantastisch het nummer romeo and juliette met de mooie sax erin , ik kijk deze dvd nog regelmatig en hij verveeld geen minuut
luister ook eens naar de cd wag the dog van mark knopfler , klasse

avatar van musicboy
is dat op dvd dan te koop?

avatar van rudiger
ja maar niet in het legale circuit

avatar van musicboy
en hoe kom je in contact met dat circuit waarop je doelt?

avatar van rudiger
op marktplaats wordt hij momenteel aangeboden , op een dvd met twee live concerten erop nl live snape van the notting hillbillies en het mandela tribute concert , groeten , en anders kan je mij mailen , staat bij mijn persoonlijke gegevens

avatar van ckuhl
You and your friend, wat een praaltje op dit album;
zie in het begin op de DVD de samenwerking tussen Knopfler en Franklin.

avatar van Lamontagne
Prachtige plaat met als uitschieter en verrassing toch elke keer weer Romeo and Juliet.
Gisteravond nog een keer zitten kijken dat concert, na zoveel gezien en geluisterd hebben verveeld ie nog steeds geen minuut.
Als fan ben je natuurlijk veeleisend en mis je zeker Telegraph road (maar ja je kan niet alles hebben)

Die "You and your friend" man man man wat flikt ie dat toch weer goed!!!

De plaat heeft niet dezelfde magie als bij Alchemy maar wel dezelfde stem een dikke 5

avatar van musicboy
Heel tof dat er hier nu echte fans zitten van Dire Straits en ook Chris Rea, zijnde Rudiger en Lamontagne.
Beiden behoren al jaren tot mijn top.
Mark Knopfler vind ik een betere gitarist dan Chris Rea, maar die laatste heeft een mooiere stem.
Bewijs volgens mij: Mark Knopfler speelt zo subliem live, vooral de versie van 'Brothers In Arms' tijdens het Mandelaconcert is hemels en onovertrefbaar. De rauwe en toch gevoelige stem van Chris Rea doet het bij mij dan beter, neem een nummer als 'Looking For The Summer', hemels.

musicboy schreef:
Beiden behoren al jaren tot mijn top.

beste musicboy , misschien moet mark knopfler eens een album op nemen samen met cris rea , mark op gitaar en chris op vocals , dat zou wat zijn.

Geen slecht idee ...
Maar laat ze maar beiden gitaar spelen en zingen ...
Krijg je wellicht pareltjes als 'The Last Laugh'.
Jammer genoeg zullen we van Chris niet veel meer te horen krijgen.

musicboy schreef:
Geen slecht idee ...
Maar laat ze maar beiden gitaar spelen en zingen ...
Krijg je wellicht pareltjes als 'The Last Laugh'.
Jammer genoeg zullen we van Chris niet veel meer te horen krijgen.

Volgens de laatste berichten komt Chris terug met zijn nieuwe band
The Memphis Fireflies, dus misschien zit er nog een gastoptreden in. Eerst nog maar eens lang wachten (lees uitzien) naar de nieuwe van Mark

EVANSHEWSON
Dire Straits, het zegt me vaag iets...
is dat niet dat bandje van dat ene hitje, Sultans of...

(hihi Rudiger!)

avatar van rudiger
toch had ik liever dat het hele concert van de kuip erop staat , helaas alleen de eerste twee nummers , de rest komt van het concert in france .
idem op de dvd , tijdens het concert werd sultans gespeeld , maar staat niet op de cd , dus het betreft hier geen volledig concert , jammer.

EVANSHEWSON schreef:
Dire Straits, het zegt me vaag iets...
is dat niet dat bandje van dat ene hitje, Sultans of...

(hihi Rudiger!)

heb je wat gedronken , patrick .

avatar van Lamontagne
Nee je hebt de verkeerde voor je ze hadden namelijk meer hits.