The Boxer Rebellion - The Cold Still (2011)

Rock / Folk
Label: Absentee

1. No Harm (4:02)
  2. Step Out of the Car (3:07)
  3. Locked in the Basement (3:42)
  4. Cause for Alarm (3:34)
  5. Caught by the Light (4:51)
  6. Organ Song (3:28)
  7. Memo (3:05)
  8. Both Sides Are Even (5:05)
  9. The Runner (3:39)
  10. Doubt (4:57)
  11. 325 * (3:27)
  12. Secret Handshake * (3:34)
  13. Semi Automatic [Alternate Version] * (3:54)
  14. Spitting Fire [Acoustic] * (2:36)
  15. The Gospel of Goro Adachi [Live] * (6:04)
  16. Evacuate [Acoustic] * (4:00)
avatar van harm1985
Tenzij je er ruim 40 pond voor wil betalen op Amazon, nee: The Cold Still by Boxer Rebellion (2011-03-29) by Boxer Rebellion: Amazon.co.uk: Music

Of tweedehands op marktplaats.

avatar van Leeds
TEQUILA SUNRISE schreef:
Het album is bijzonder moeilijk te pakken te krijgen en daar baal ik wel van, kan wel op spotify gaan luisteren maar heb de plaat liever fysiek in huis.
Mijn lokale platenboer die toch ruim gesorteerd is wist me te vertellen dat het album niet eens meer te bestellen is?
Iemand suggesties?

Op discogs meer dan genoeg keuze.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Dank voor de tips!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Heeft wat moeite gekost maar ik heb het album eindelijk in huis! ( inclusief bonustracks ). De hele week gedraaid, dit is gewoon een verslavende plaat gebleken die ik per draaibeurt meer op waarde ging schatten, opener No Harm is grandioos evenals Both Sides Are Even & afsluiter Doubt. De band had met het fijne nummer Step Out Of The Car wel een doorbraak naar een breder publiek verdiend. Onvoorstelbaar dat ik dit juweeltje zo lang links heb laten liggen. Nu 2 albums van de band in huis en ik ga de rest van hun oeuvre maar eens doornemen. Prachtplaat!

Sinds 2 dagen staan dit album en z’n illustere voorganger afwisselend te spelen. Mijn linkerhersenhelft zoekt houvast naar zekerheid en vindt Coldplay, hoewel de treurnis van zijn stem eerder aan die van Thom Yorke doet denken. Ik vind ze beide gelijkwaardig en daarom beide 4 sterren. Bij union nummers 1,2 en 5 t/m 8 van hoog nivo. Prijsnummer natuurlijk misplaced. Op deze plaat is de klapper wmb both sides are even, gevolgd door doubt, caught by the light en memo. Een topband, jawel.

avatar van aerobag
Een album gekenmerkt door bleke melodieën en een gebrek aan instrumentale hoogstandjes. Enige gewicht wat de bandleden het album mee proberen te geven wordt verstoord door voorspelbare composities. Weinig onderscheidend en langdradig ondanks een speelduur van slechts 39 minuten. Een briesje in een glas water

avatar van Boris1
Niks mis met een licht briesje op een zwoele zomeravond en een verkwikkend glas water in je hand om de opkomende dorst te lessen. Na inmiddels negen jaar leg ik deze nog vaak op. Fantastisch album!

avatar van Castle
Wel niet wel niet.
Dat was mijn verhouding met dit album, maar na een spontane wat-is-hier-mee luisterbeurt komt het wel binnen,
Niet voor onderweg te draaien , of met visite, directie vrouw thuis, maar nu geland.
Toch wel blij mee

BrotherJohn
Castle schreef:
Toch wel blij mee

Was de directie van je vrouw thuis op visite? Of is zij de directrice thuis als het aankomt op welke muziek er opstaat? Fijn in ieder geval dat de plaat geland is.