Metallica - Load (1996)

Metal / Rock
Label: Elektra

1. Ain't My Bitch (5:04)
  2. 2 X 4 (5:28)
  3. The House Jack Built (6:39)
  4. Until It Sleeps (4:30)
  5. King Nothing (5:28)
  6. Hero of the Day (4:22)
  7. Bleeding Me (8:18)
  8. Cure (4:54)
  9. Poor Twisted Me (4:00)
  10. Wasting My Hate (3:57)
  11. Mama Said (5:19)
  12. Thorn Within (5:51)
  13. Ronnie (5:17)
  14. The Outlaw Torn (9:52)
avatar van Johnny Marr
gigage schreef:
Het zijn er 6 ( zwakke) . Volgens de statistieken hier dan, die een duidelijke schifting tussen de 8 meest gelikete en de de andere 6 laten zien. Een mooie opmaat om dan dit zo te programmeren en ..play.

Klopt niet vind ik, 2 X 4 vind ik namelijk een hoogtepunt.

avatar van gigage
Alle zwanen zijn wit behalve die zwarte. Het maakt verder ook niet uit, ik was al weer snel afgeleid van de playlist, daar zou één song meer of minder niet hebben uitgemaakt.

avatar van ZAP!
The Black Album deel II, alleen nog iets meer rock'n'roll.

Zo'n kwart eeuw na dato ook es geprobeerd. Aanvankelijk nog net zo goed te doen als zijn voorganger, m.u.v. het mindere 'King Nothing', maar na 'Hero of the Day' wordt het allemaal wat minder, met 'Mama Said' en 'Thorn Within' als dieptepunten, en 'Ronnie' en de afsluiter als relatieve hoogtepunten. De plaat had dus van mij een stuk korter gemogen en dan was het cijfer wel hoger geweest, maar al met al is het me nog goed meegevallen.

***.

avatar van Poles Apart
Was "Until it Sleeps" niet hun Chris Isaak Tribute? Meen me te herinneren dat ze in een interview (OOR?) bekenden grote fans (Hetfield dan) te zijn van Isaak.

avatar van ZAP!
Zou maar zo kunnen, ik heb die kennis niet paraat.

avatar van Edwynn
Hetfield heeft zich wel eens uitgesproken als Chris Isaak fan.

avatar van Kronos
Ik ervaar dit niet als The Black Album deel II. Dat album was al minder metal maar daar komt heavy rock en hardrock voor in de plaats. Load is nog minder metal maar neigt meer naar stoner, blues en zelfs country. Zou kunnen werken maar het album duurt inderdaad te lang en kent voor mij geen enkel nummer dat beter dan middelmatig is.

avatar van LucM
Inderdaad anders dan The Black Album. Dat is nog metal (maar geen speedmetal meer zoals hun vroegere werk). In Load is metal in veel mindere mate aanwezig en neigt soms naar blues en zelfs country.

Geïnspireerd door de zoektocht van Lennert en Ruud heb ik Load ook nog maar een kans gegeven.

Op basis van het forum hier was ik bang dat ik destijds misschien wat erg streng was geweest voor Load en Reload.

Maar niks van dat alles. Vlakke plaat zonder hoogtepunten. tegen alle verwachting helaas zelfs een halfje er af. De kans dat ik hem ooit nog eens op zet is zelfs vrijwel nihil.

** 1/2