Radiohead - The King of Limbs (2011)

Rock / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Bloom (5:15)
  2. Morning Mr. Magpie (4:41)
  3. Little by Little (4:27)
  4. Feral (3:13)
  5. Lotus Flower (5:00)
  6. Codex (4:47)
  7. Give Up the Ghost (4:50)
  8. Separator (5:20)
avatar van Chameleon Day
'Bloom' is een indrukwekkende opener. Grijpt meteen.

Music-Master
Opvolger van Thom Yorke's 'The Eraser' ???

Dit vind ik een beetje in de stijl vooral van 'The Eraser' maar dan in een hoger tempo.
M'n favoriete nummer van dit album is tot nu toe 'Separator' dat vind ik nou een echt Radiohead nummer.IR vind ik een beter album en zo ook OK C.Dit album heb ik nu 5x beluisterd en heb het idee dat het een afgerafeld werkje is.Veel nummers zijn 't net niet ofzo.Nadat ik een nummer van dit album hoorden zetten ik voor de lol even het nummer 'Subteranean Homesick Alien' er gelijk achteraan op en dan kom je toch echt wel tot de conclusie dat OK C,IR en Kid A meer nummers bevatten met sfeer naar mijn idee.Veel nummers Van King of Limbs zijn te eentonig en daar heb ik persoonlijk een hekel aan eigenlijk.Een 5 geven aan dit album ?? "No Way!!!' echt niet.

Mark my words dit album gaat laag scoren,na een aantal luisterbeurte komt het je strok uit.

avatar van DeKoning
Dit album is gewoon het beste wat Radiohead ooit gemaakt heeft. Het klinkt experimenteel, levendig, veel paletten van kleuringen, en toch erg toegankelijk!

Bloom, Lotus Flower, Codex & Give Up The Ghost!

In geen tijden zo'n prachtig album als deze beluisterd.

Chameleon Day schreef:
'Bloom' is een indrukwekkende opener. Grijpt meteen.

Wacht maar tot je bij Codex bent.

avatar van Chameleon Day
En ook 'Morning Mr Magpie' is zeer aangenaam. Mooi die atmosferische achtergrondgeluiden. En de ritmiek van de gitaar.

avatar van KampF
Ik kon na 1 luisterbeurt maar 2 dingen verzinnen:

- Dit lijkt op een solo project van Thom York.
- Gemixed gevoel: zijn het b-side nummers of gaat dit veel meer worden?

Tijd en meer luisterbeurten, meer zeg ik niet.

Music-Master schreef:
...komt het je strok uit.

Waar zit dat deel van het lichaam? Wat scheidt het af?

avatar van Rhythm & Poetry

Wat scheidt het af?

Het nieuwe album van Radiohead.

SSS
Ik ga het zometeen opzetten, dit moet wel goed zijn, misschien het beste van 2011...

SSS schreef:

hohoho 2011 is pas begonnen

Music-Master schreef:

hohoho 2011 is pas begonnen

Haha, ik lijk wel gek... zit hier als een mongool te googlen naar een band waar ik helemaal geen fan van ben. Vervolgens dacht ik 'm te hebben, nou mooi niet dus, ik moest een paswoord invoeren!

Chameleon Day schreef:

Waar zit dat deel van het lichaam? Wat scheidt het af?

't is een spreekwoord

avatar van Chameleon Day
'Little by Little' en 'Feral' doen me op het eerste gehoor niet veel. Mss wat te geforceerd experimenteel. Onnodige moeilijkdoenerij?

Chameleon Day schreef:

ben ik met je eens maar 'Bloom' vind ik juist te zenuwalijerige.

indiegator
Eveningguard schreef:
Waarom? Omdat Kid A veel beter is? Mag ik het dan niet vergelijken?

Eveningguard.
Hoor je wat je zegt?

Inderdaad. Kid A is veeel beter.

je mag natuurlijk alles met elkaar vergelijken

avatar van clayhill
Tsja, een nieuwe Radiohead. Hebben we nu te maken met een, in eerste instantie, moeilijk te doorgronden meesterwerkje of hebben we te maken met een band die zich alles denkt te kunnen permiteren...

avatar van Jacktherapper
briljant

indiegator schreef:

Eveningguard.
Hoor je wat je zegt?

Inderdaad. Kid A is veeel beter.

je mag natuurlijk alles met elkaar vergelijken

Ik ga hier uit van jou standpunt. Jij zegt dat Kid A veel beter is, ik niet.

clayhill schreef:
met een band die zich alles denkt te kunnen permiteren...

Het klinkt wel als zo'n soort album in iedergeval.

avatar van Chameleon Day
'Lotus Flower' is gewoon fraai. Maar is dit Radiohead of Thom Yorke?

Het lijkt alsof de band tot nu toe niet meer veel hoefde toe te voegen aan wat Yorke al in elkaar had geknutseld.

avatar van frankieman
Radiohead raved 'm de pan uit met de eerste helft en in de tweede helft staat voor mij GiveUpTheGhost bovenaan, ik had serieus tranen in mijn ogen bij het luisteren.

Op het eerste gehoor is dit echt een album album, integenstelling tot In Rainbows of Ok Computer. Het ligt wat dat betreft meer in lijn met Kid A en Amnesiac en ook The Eraser, en daar ben ik blij mee.

Meteen weer verder luisteren

Chameleon Day schreef:
'Lotus Flower' is gewoon fraai. Maar is dit Radiohead of Thom Yorke?

Het klinkt als een album alsof Yorke de rest van de band naar huis heeft gestuurd en zelf aan de slag is gegaan met de instrumenten.

avatar van Chameleon Day
Tja 'Codex'.........ik word er stil van. Voor een eerste luisterbeurt overweldigend.

SSS
Hij lijkt te blijven hangen (eerste nummer)

SSS schreef:
Hij lijkt te blijven hangen (eerste nummer)

Wacht maar tot je de rest hoort!

Lijkt mij niet dat dit de echte King of Limbs release gaat worden, voornamelijk te horen aan de eerste vier nummers van dit album. Luister nu Lotus Flower, het eerste nummer dat qua compositie en sound een Radiohead-album waardig is in mijn optiek. Het eerste nummer dat ook goed afgemasterd klinkt (heerlijk diepe bass, mooie hoge tonen). Zal niet voor niets zijn dat dit nummer tevens op de site is geplaatst met clip. Codex klinkt ook goed, stem van Thom komt hier goed in uit.
Morgen verschijnt denk ik de definitieve release, met dit uiteindelijk als bonustracks (lijken inderdaad ook meer experimentele tracks afkomstig van Thom). Althans ik hoop het.

avatar van Chameleon Day
'Give Up the Ghost' gaat er ook mee door; maar de zang van Yorke is hier duidelijk minder.

Kevsch schreef:

Volgens mij is dit gewoon de definitieve release en moeten wij dat maar accepteren.

Give Up The Ghost.

Ik liet zojuist een traan uit m'n oog vloeien.

Dat kan echt alleen de mooiste intense muziek met me doen .

''Don't hurt me...''

avatar van Chameleon Day
'Separator' vind ik op het eerste gehoor niet zo bijzonder. B-kantje niveau. Stem van Yorke klinkt iets te zeurderig.