Fleet Foxes - Helplessness Blues (2011)

Pop / Folk
Label: Sub Pop

1. Montezuma (3:37)
  2. Bedouin Dress (4:30)
  3. Sim Sala Bim (3:14)
  4. Battery Kinzie (2:49)
  5. The Plains / Bitter Dancer (5:54)
  6. Helplessness Blues (5:03)
  7. The Cascades (2:08)
  8. Lorelai (4:25)
  9. Someone You'd Admire (2:29)
  10. The Shrine / An Argument (8:07)
  11. Blue Spotted Tail (3:05)
  12. Grown Ocean (4:36)
avatar van RensZ
2011 is echt wel een topjaar aan het worden wat betreft muziek. Dit is weer zo'n album om naar uit te kijken. Helplessness Blues klinkt in ieder geval al erg lekker.

avatar van niels94
En hij is toegevoegd Kijk hier enorm naar uit, één van dé releases van dit jaar, en dat zegt wat gezien de achterlijke hoeveelheid muziek waar ik naar uitkijk.

avatar van thelion
Kijk eens aan een nieuwe Fleet Foxes in aantocht...... buitegewoon interesant

avatar van wisselstroom
Nog anderhalve maand... ik ben benieuwd. De heren hebben de lat voor zichzelf hooggelegd met hun schitterende debuut.

avatar van Oldfart
Vraag me af wie of wat een blauw gevlekte staart heeft.....

avatar van Paalhaas
Paalhazen als ze ziek zijn.

avatar van bloempje24
Dat zou goed kunnen.

Aan de ene kant heel benieuwd naar dit album, maar die gastbijdrage van Hans Kazan (ik verzin het niet!) voelt wat vreemd aan. Hopelijk wordt dat een onverwacht schot in de roos.

De Klever
Na flink doorzetten eindelijk dit album kunnen toevoegen aan MM. Hier kijken we toch weer naar uit!

@Bloempje24: Hans Kazan??

avatar van thelion
De Klever schreef:
@Bloempje24: Hans Kazan??

Track 3 Sim Sala Bim

De Klever
Samen met David Copperfield zeker?

avatar van Ducoz
Ik denk dat Fleet Foxes wel een blijvertje is, jammer genoeg Noah and the Whale niet..

avatar van Ataloona
Knap dat je dat al kan beoordelen na 1 mindere plaat van Noah and the Whale..

avatar van AOVV
Ja, vreemde opmerking, inderdaad. Noah & The Whale wilde eens iets anders doen, en jamer genoeg pakt dat voor velen niet zo goed uit. Er zijn zoveel artiesten die slechte platen hebben uitgebracht.. Zelfs de grootsten, zoals Dylan en Young. Maar kijk eens wat voor oeuvre die mensen hebben! Ik denk dat Noah & The Whale volgende keer net extra gemotiveerd zal zijn om terug met een topplaat te komen.

Fleet Foxes, tja. Dit is hun tweede album nog maar hé, maar het titelnummer klinkt in ieder geval al vrij goed.

avatar van Ducoz
Lets put it this way, zal Noah and the Wahle nog een album kunnen maken? Als deze voor veel mensen gaat tegen vallen? Zulk soort grappen pakken goed uit, of helemaal niet. Ze zullen het wel merken aan de album sales

Maar daar bij wil ik wel zeggen, dat ik het album van beide bands gewoon koop, want voor zo nu en dan op een zaterdag avond of iets dergelijks is Noah and the Whale wel geschikt

avatar van Ataloona
Waarom niet

avatar van thetinderstick
Zeer benieuwd naar deze! De titeltrack is alvast erg fijn..

avatar van Mark DJ
ik kijk echt al heel lang uit naar een nieuwe van hun!

avatar van IntoMusic
Inderdaad: titeltrack beloofd veel goeds! Erg benieuwd...

avatar van Dustbowl
Is het zeker dat 'ie op 29 april uitkomt? Op de 3voor12 site staat 2 mei en ergens anders heb ik ook al 3 mei zijn staan.

avatar van IntoMusic
Heb even wat 'betrouwbare' sites bekeken qua releasedatum, maar dan krijg je een leuk overzicht (vooral voor Amazon in het bijzonder):

- BOL.com en Amazon.de: 29 april
- Kroeze.nl, CDWOW, Amazon.co.uk en NL store: 2 mei
- Amazon.com: 3 mei

Meeste stemmen gelden , dus dan zou het 2 mei worden.

avatar van aerogp1
Sjeez, drukke release maand wordt april 2011. Ik ben erg benieuwd welke weg de Foxes inslaan!

UnknownPleasure

avatar van Snoeperd
Klinkt weer goed, ik vind het knap dat ze weer een hele andere sfeer op deze 2 nummers weten te crëeren. En het is minder poppy.

avatar van niels94
Dat nieuwe nummer belooft veel goeds

Ze leggen de lat hoog met deze 2 nrs

avatar van AOVV
Dat nieuwe nummer klinkt spannend!

Dit legt de lat inderdaad wel vrij hoog, kan een nadeel zijn ook, maar ik hoop op een topplaat.

We komen er sneller achter dan verwacht hoe goed ie is

avatar van Timo-otje
Helplessness Blues klinkt in ieder geval lekker maar ligt wel in het verlengde van het voorgaande album. Wel wat meer tempo erin vind ik.

avatar van OmeWillem
Het album is minder pop en meer folk in de traditionele zin van het woord. Ook opvallend vind ik de baroquepop/folk invloeden. Al met al vind ik het een heerlijke plaat, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen tegenvalt. Het debuut kon mensen zonder specifieke voorkeur voor folk ook nog prima bekoren, bij deze plaat zal het iets langer duren, verwacht ik. In ieder geval begin ik met 4 sterren.
Overigens kende ik ook al een heel aantal nummers van live-opnamen, maar in studiokwaliteit zijn ze nog beter.

De eerste indruk is ook dat het wat ontoegankelijker is en je de plaat de tijd moet gunnen.Dat is de reden waarom ik nog niet stem.