Queensrÿche - Dedicated to Chaos (2011)

Label: Loud & Proud

1. Get Started (3:32)
  2. Hot Spot Junkie (3:57)
  3. Got It Bad (3:45)
  4. Around the World (5:12)
  5. Higher (4:00)
  14. I Take You (3:48)
  15. The Lie (4:18)
  16. Big Noize (6:35)
avatar van The_CrY
Korte titels... populaire spelling hier en daar... ik kan niet wachten

MindRuler
Ik heb gemengde gevoelens bij deze release.
Ergens kijk ik er naar uit, maar ik ben bang dat de muziek me minder zal bevallen.
Q2K, Tribe en die cover-CD waren op uitzondering van enkele songs complete bagger.
O:M2 vond ik verrassend goed. Van American Soldier heb ik op een luisterzuil samples gehoord maar uiteindelijk niet gekocht omdat ik er geen goed gevoel bij had.
Ik vind de hoes wel mooi, maar songtitels als Luvnu, Wot We Do en Big Noize doen het ergste vermoeden. Ik zou ze toch graag het voordeel van de twijfel geven.

avatar van The_CrY
Die songtitels als Wot We Do en Big Noize maken mij júist enthousiast. Een band als Queensrÿche is dat namelijk niet gewoon, en dus wordt het interessant. De vorige keer dat ze dat deden met Wot Kinda Man was het een geweldig nummer. Misschien nu weer dus...

Wot Kinda Man

Die vond ik dus niet goed, vandaar mijn bezorgdheid.

bezorgdheid om niks

gewoon een kutplaat verwachten, valt het nie snel tegen

avatar van Von Helsing
Get Started is in ieder geval een lekkere opener. Klinkt lekker energiek en doet mij denken aan de sound van Empire. Prima eerste indruk!

Ben heeeeeeeel benieuwd wordt het weer mijn favoriete groep ..... ik hoop het zo

avatar van The_CrY
Ben niet helemaal kapot van Get Started, maar goed, die youtube kwaliteit was ook vrij slecht, dus misschien komt het nog helemaal goed als ik het album in zn geheel hoor... in CD kwaliteit.

Ozric Spacefolk
Ik wist niet dat er een nieuwe plaat zou komen..

In principe heeft Queensryche alleen maar goed materiaal uitgebracht... Toegegeven vielen de grungy platen wat tegen, maar de band heeft zich, wat mij betreft middels OM:2 en American Soldier goed gerevancheerd... Enkel de cover-cd viel echt tegen (maar dat doen bijna alle cover-cd's)

Ik heb goede hoop en schrijf het niet direct af...

Kan je toch een tip geven qua cover-cd"s Ozric Spacefolk probeer die 2 van Tesla en Stryper maar eens je zal behoorlijk verrast zijn

Ozric Spacefolk
Stryper zal ik me maar niet aan wagen :-p

Ik zal dan Tesla eens proberen... Tesla schijnt op Thunder te lijken en die band speelt (vooral live) veel covers en doet dat met verve!!!

avatar van paulisdik
Van de samples die ondertussen te beluisteren zijn raak ik nou niet echt vrolijk van, ik hoop dat de complete nummers toch wel van een hoger niveau zijn.

avatar van mr.white
1,5
Ik ben bang dat dit album de nare smaak van American Soldier niet gaat wegnemen. De samples te beluisteren bij Amazon klinken mij te pop.

avatar van Kronos
Daarstraks het interview in Aardschok gelezen maar ik volg de denkpistes van Tate niet. Muziek maken met het oog op hoe (volgens hem) muziek vandaag beluisterd wordt. Of geconsumeerd is misschien een beter woord. Want blijkbaar (volgens hem) via iPod terwijl men druk bezig is met andere dingen. Met dat als basisgedachte muziek gaan schrijven...

avatar van The_CrY
Het is een leuke nieuwe invalshoek van muziek schrijven (voor hen). Queensrÿche zoekt het experiment op en daar alleen al heb ik respect voor.

The_CrY schreef:
Queensrÿche zoekt het experiment op en daar alleen al heb ik respect voor.

Dat deden ze toch altijd al? Persoonlijk geef ik de voorkeur aan alles tot en met Hear In The Frontier.

avatar van The_CrY
Ja dat deden ze altijd al maar weinig bands kunnen zeggen dat ze na meer dan 20 jaar experimenteren nog steeds volop experimenteren. Verder was mijn reactie vooral gericht op de laatste zin van Kronos.

MindRuler
In dat opzcicht geef ik je overschot van gelijk, mede-Age Of Nemesis-fan!

avatar van Edwynn
Ik vind het ook een merkwaardig interview. Enerzijds heeft Tate het over het meegaan met de tijd. Dat het internet en de ipod en Lady Gaga ertoe noopt makkelijke hap-slik-weg liedjes te maken. Trendvolgend dus. En verderop noemt hij een dergelijke slaafse houding weer de bijl aan de stam van de creativiteit.

Vooralsnog lijkt het erop dat hier een poging gedaan gaat worden om de internetgeneratie aan Queensrÿche te binden. Of Tate moet vergeten zijn dat het overgrote deel van de Queensrÿchefans nog wel gewoon rustig voor een album gaat zitten.

We shall see. Ik ga het zeker beluisteren. De achtergronden vind ik wat dubieus. Maar het is de vrije keus van de band. En het spoor liep alweer een tijdje dood in mijn beleving. Dus wie weet.

avatar van Kronos
The_CrY schreef:

Ik in principe ook. Maar het hangt natuurlijk ook een beetje af van welk experiment en waarom...

avatar van The_CrY
Ha! De special edition krijgt vier extra nummers en scheelt slechts twee euro bij cdwow... drie keer raden welke ik nu dus ga pre-orderen...

IK vrees het ergste ... ze laten zich inspireren door Lady gaga tjonge tjonge

Dus zonder te luisteren, een 1* toekennen?!?
Ben blij dat je geen docent bent...

IK vrees het ergste ... ze laten zich inspireren door Lady gaga tjonge tjonge

Wacht dan ten minste even met laag stemmen tot de plaat uit is en iedereen m gehoord heeft.

IK vrees het ergste ... ze laten zich inspireren door Lady gaga tjonge tjonge

Het album is nog niet gelekt maar je hebt hem al een aantal keren beluisterd? Of heb je je stem laten afhangen van die 20 seconden durende samples op Amazone???

avatar van rushanne
Misschien heeft hij hem wel helemaal gehoord? Van Get Started word ik in ieder geval ook niet vrolijk. Ik weet het, je mag niet eeuwig blijven vergelijken met O:M en Empire, maar ik zie weer een "Tribe"-achtige cd aankomen.

rushanne schreef:

Graag! Want dat vind ik namelijk een uitstekend album.

Queensrÿche bestaat inmiddels 30 jaar en de hoogtijdagen was de periode 1983-1990. Buiten Hear in the Now Frontier en Under Cover vind ik alle albums van ná Empire zeer goed.

QR/TW/RFO/OM en E waren baanbrekende platen maar ze zijn verder gegroeid waar de gemiddelde fan klaarblijkelijk nog in 1988 leeft.

avatar van Edwynn
Na Promised Land is de band wel een beetje achter de trends aan gaan lopen in plaats van ze te zetten.

Overigens is in mijn beleving met Tribe ook niets mis.

Ozric Spacefolk
Snap nog steeds de antipathie jegens OM2 en American Soldier niet... Lekker ouderwetse rock.

Misschien dat deze plaat meer in dat verlengde ligt...

avatar van Edwynn
Mindcrime II vond ik wel oké. American Soldier vind ik wat minder. Inderdaad ouderwetse rock. Dat is niet iets waar de meesten Queensrÿche mee willen associëren.

Ik hoop in ieder geval op wat meer vuur en eigenwijzigheid. Dat miste ik een beetje op de voorgangers.