The Beatles - With the Beatles (1963)

Alternatieve titel: Beatlemania! With the Beatles

Label: Parlophone

1. It Won't Be Long (2:13)
  2. All I've Got to Do (2:03)
  3. All My Loving (2:08)
  4. Don't Bother Me (2:28)
  5. Little Child (1:46)
  6. Till There Was You (2:14)
  7. Please Mister Postman (2:34)
  8. Roll over Beethoven (2:45)
  9. Hold Me Tight (2:32)
  10. You Really Got a Hold on Me (3:01)
  11. I Wanna Be Your Man (2:00)
  12. Devil in Her Heart (2:26)
  13. Not a Second Time (2:07)
  14. Money (That's What I Want) (2:50)
avatar van Music4ever
Dit vind ik de minste van The Beatles.
Geef het album toch 3,5 ster.
Waarom zul je je dan afvragen.
Vanwege Little Child en Not a second Time.
Wat een wereldnummers zijn dat zeg.
De rest van de nummers zijn niet echt groots
alhoewel het niet vervelend is ofzo.

Music4ever schreef:

Dit vind ik de minste van The Beatles.
Geef het album toch 3,5 ster.
Waarom zul je je dan afvragen.
Vanwege Little Child en Not a second Time.
Wat een wereldnummers zijn dat zeg.
De rest van de nummers zijn niet echt groots
alhoewel het niet vervelend is ofzo.

Je vergeet 'All My Loving'! Echt waar, dat is een prachtig liedje, het eerste schitterende nummer van McCartney!

Maar inderdaad, dit is geen echt goed album. Er zitten wel leuke nummers in ('It Won't Belong', 'Don't Brother Me') maar ook vele missers als 'Hold Me Tight', 'Devil In A Heart', 'I Wanna Be Your Man'.
Ik denk dat 3,5 sterren wel rechtvaardig is.

avatar van Music4ever
Oh ja natuurlijk,je hebt gelijk.
All My Loving is ook een hartstikke goed nummer!

avatar van Toon1
Deze plaat was een collectie van songs die net niet goed genoeg waren voor singles, zoals producer George Martin zegt. En als je daarbij denkt dat het een LP is uit 1963, die ook nog eens 21 weken op de eerste plaats van de Britse album chart stond, dan is dit toch wel een goed album.
Natuurlijk staan er mindere nummers op zoals "Hold me Tight", "Devil in her Heart" en ook "Little Child" (vind ik), maar ook toppers zoals "All my Loving" en "I Wanna be Your Man" (deze versie vind ik veel beter dan die van the Stones) en leuke covers zoals "Roll over Beethoven" en "Money".

avatar van Music4ever
'Please Mister Postman' is ook een erg lekkere cover, prachtig gezongen door Lennon. Ik vind 'Little Child' trouwens één van de beste nummers van dit album.

avatar van HiLL
Voor mij ook het zwakste album van de beste mannen, ondanks het feit dat ik het debuut ook niet al te goed vind is dit toch het minst fijne album.

avatar van Music4ever
Deze is idd het zwakste album, té middelmatig.
Please, Please me is natuurlijk ook niet geweldig maar op dat album hoor ik tenminste nog mooie melodieën.

HiLL schreef:
Voor mij ook het zwakste album van de beste mannen

Sluit ik me bij aan.
Dit is de zwakste plaat van de heren.
Maar Please, Please Me licht mij toch behoorlijk lekker in het gehoor. Prachtig debuut dat en die reken ik ook zeker niet tot hun mindere werk.

Bob Cremers
With The Beatles is niet zo geweldig dan die LP daarna.

Bob Cremers
I wanne be your man een lekker nummer en toen de Rolling Stones het gezongen hebben.

avatar van avdj
Bob Cremers schreef:
With The Beatles is niet zo geweldig dan die LP daarna.

Een niet zo geweldige CD en even goed 5 sterren?
Ga je rammelaar pakken joh.

avatar van HiLL
Een lekker nummer en toen...

huh?

avatar van avdj
HiLL schreef:
Een lekker nummer en toen...

huh?

Vraag ik me ook af.
Ik vindt de Stones versie iets beter maar dat zal je niet verbazen.

avatar van Lennonlover
leuk album, krijgt wel 3.5 omdat ik the early beatles minder vind. Roll over beethoven is nog geschreven door of samen met chuck berry, tof nummer!

...geschreven door Chuck, uit '56, als ik me niet vergis

Dat klopt.

wel een van de mindere van the beatles, maar toch staan er goeie nummers op: All My Loving, Mr. Postman..

avatar van Red Hole Sun
wat een depressieve hoes.

Ja onwijs...

Dr.Zepper
Interessant om te horen dat dit als één van de mindere platen wordt beschouwd. De sound van de plaat is werkelijk schitterend en wordt algemeen beschouwd als één van de mooiste resultaten van two track recording. Het is opgenomen vlak voor de immense internationale doorbraak van de groep en heeft tal van hoogtepunten als Roll over Beethoven, All my Loving, Till there was you, Please mister Postman, You really got a hold on me en Not a second time (ooit gecoverd door Robert Palmer). Plaat werd overigens uitgebracht op 22 november 1963, de dag dat JFK werd vermoord in Dallas.

avatar van Reint
Money en Roll Over Beethoven worden ook door iedereen gecoverd zeg. Ook al door The Sonics op één album.

avatar van bawimeko
Leuk album van de Beatles middenin hun Merseybeat-fase. De songs werden wat subtieler en de jongens lijken beter te snappen waar hun hun sound heenmoet. McCartney zorgt voor wat zoetigheid (Till There Was You), Lennon zingt z'n stem weer aan gort in de laatste track (Money, met een eervolle vermelding voor de achtergrondvocalen van McCartney). Hopelijk gaan ze deze plaat nog 'ns remasteren/remixen; de lp klinkt drie keer zo goed als de cd!

avatar van Apple Juice
Ik sta er nog steeds van te kijken dat ik met plezier zo'n oude plaat kan luisteren!

De nummers zijn standaard werkjes. Dit maakt het een leuke plaat omdat je het speel-plezier van de nog jonge jongens goed kunt voelen.

Zeker 4 **** waard dus...

avatar van devel-hunt
Toen deze plaat uitkwam was ik -1 om precies te zijn, daarom ie het verbluffend dat deze plaat nu nog zo fris klinkt. De plaat laat een groep horen aan de vooravond van hun wereldwijde doorbraak. De passie en de hartstocht druipt van deze plaat, dat hoor je in ieder nummer. Alle 4 zijn ze in topvorm.

avatar van devel-hunt
devel-hunt schreef:
Misschien wel de beste Beatles plaat. Tuurlijk kwamen hierna nog vele schitterende platen uit, maar hoe Lennon Money zingt, Macca, Till there was you. Ringo I wanne be you man en George zijn eerste opgenomen maar zeker een erg goede maar vergeten compositie Don't bother me. Leg je daarnaast echte klassiekers als All My loving, Please mr Postman en Roll over Beethoven dan kan je onmogelijk over een mindere plaat spreken. Dan heb ik het nog niet eens over de schitterende cover van You really got a hold on me!!

avatar van Lennonlover
Typisch voor die tijd natuurlijk, maar ik vind het spijtig van die covers. Zo veel! Daarom dat ik dit album "maar" een 3.5* geef

Lennonlover schreef:

Ik vind dat je je naam geen eer aandoet: op dit album staan een paar van de beste Lennon-vocalen!
Hij is smachtend op All I've Got To Do, soulvol in You've Really Got a hold on Me, ongeduldig in It Won't Be Long en hij doet een Twist and Shout-reprise in Money.....een Lennon-feestje!
Dit is het album waarop de Beatles hun voorbeelden tot op een haar naderden en hun die rolmodellen uiteindelijk gingen verbeteren met hun eigen composities. Voor het zover was is dit een mooie staalkaart van wat de Beatles zoal konden spelen en zingen!

avatar van Lennonlover
Ik weet het. Alleen moet je soms zelf-kritisch kunnen zijn! Money, bijvoorbeeld, zingt/speelt hij véél beter op het Torronto Peace Festival. En daarbij, ik vind het origineel bijna altijd beter!

Lennonlover schreef:

Ik ben de With the Beatles-versie met andere oren gaan beluisteren met de 'analyse' van Ian McDonald erbij; hier kan Johnj haast niet wachten op zijn eerste miljoen! In Toronto was de boodschap vast nogal ondeugend voor een ietwat verknipte miljonair; op WTB was er een enorme gulzigheid naar geld, roem en 'being the Toppermost of the Poppermost'!

avatar van kort0235
Niet de beste van de Beatles, maar toch zeer goed.