Limp Bizkit - Gold Cobra (2011)

Label: Interscope

11. 90.2.10 (4:18)
  12. Why Try (2:51)
  13. Killer in You (3:46)
  14. Back Porch * (3:22)
  15. My Own Cobain * (3:40)
  16. Angels * (3:21)
  17. Middle Finger * (4:27)

met Paul Wall

18. Los Angeles * (3:26)
  19. Combat Jazz * (2:37)

met Raekwon

avatar van Don Cappuccino
bennerd, ik vind de 3 bands die je opnoemt allemaal geweldig maar Limp Bizkit vind ik ook erg gaaf.

bennerd
Maar jullie zijn dan ook allemaal lieve jongens.

Groepsknuffel.

Rhythm & Poetry schreef:
Dit album is goed alleen jammer van de muziek die er opstaat.

Fred Durst veegt de vloer aan met elke rapper in jouw top 10!

bennerd
Dat bevestigt het feit dat Fred Durst beter als schoonmaker te werk gaat in plaats van te zingen.

avatar van cadaver69
Bizkit is back. Deze cd had de aansluiter moeten zijn van significant other en chocolate starfish. Ligt echt in het verlengde van deze albums. Nummers als gold cobra, get a life, de single shotgun en why try zijn weer echte beukers, wat funnummers en iets rustigere nummers staan er ook weer op. Fijn dat gitarist wes borland weer tot de groep behoort want hij haalt wel veel truukjes uit de kast. Fijne plaat.

avatar van oceanvolta
1,5
Mijn verwachtingen voor deze plaat waren al niet hoog en alsnog presteren de mannen van Limp Bizkit het om met een tegenvaller van jewelste op de proppen te komen.

Er staan, zoals hier al eerder vermeld is, een aantal behoorlijk beukers op dit album. Veel geblaat, weinig wol wat deze beukers betreft. Durst gooit er behoorlijk wat spierballentaal uit wat ik ongetwijfeld gaaf had gevonden toen ik nog 16 jaar oud was. Ook als hij probeert te zingen is het huilen met de pet op. Muzikaal zijn ze ook stil blijven staan, ondanks de terugkeer van Wes. Geen vette riffs of geniale songs. Geen spannende opbouw. Alleen veel hard gebeuk en geschreeuw. En een opgeblazen productie niet te vergeten.

Vooralsnog grootste flop van het jaar.

Wes is geniaal op zijn manier maar moet wegblijven van dit ter zieler bandje die zonder wes niet eens bestaansrecht had

avatar van Vortex
De titel had moeten zijn "giving what ya'll expecting"

kaztor schreef:

In de tussentijd zijn er volgens mij twee andere albums, een live-album en een compilatie verschenen.

Weet ik. Je hebt Results May Vary, maar dat is met Mike Smith en je hebt The Unquestionable Truth Pt. 1 en dat is een E.P.. Zodoende is dit het eerste "echte" album sinds CSATHDFW [/groupie]

Banjo schreef:
Zijn er hier mensen die op 7 juli ook naar het Limp bizkit concert in Amsterdam gaan?

Check!

avatar van TheLegacy
Combat Jazz is echt hard, die beat is helemaal om te smullen

Heb ook meteen ff de VEVO-versie (FULL-HD!) erop gezet ipv 720p

Het album begint lekker. Alleen kakt wat in na het eerste rustige nummer Walking Away. Alleen ik ben deze band wel wat ontgroeid. Maar toch blijft het ondanks het puber achtig is toch lekker beuken. Het is alleen geen muziek meer die je helemaal plat draait in je spelertje, maar eens lekker op zijn tijd klinkt. Zeker een van de betere albums. Maar dit zal ongetwijfeld met de terug komst van Wes te maken hebben, hij klinkt weer als ouds her.

avatar van VforVictor
Ik heb deze plaat nu 1x beluisterd en moet zeggen dat het meevalt. Ik had slechtere shit verwacht. Maar hoge ogen gooien doet het album ook niet. Het klinkt allemaal wel aardig, rauwer en harder als zijn voorganger en ook minder commercieel als album nummer 2 en 3. Maar zoals ik al zei weet het nergens echt de middlemaat te ontstijgen, 3 sterren voor nu.

avatar van Banjo
squertes schreef:

Check!

Mooi jongen.. ik ben ook van de partij! (het word mijn 2 de limp bizkit concert)
ik weet zeker dat het weer even goed word ik heb er zin in!

avatar van Game
Ik ga er ook waarschijnlijk heen. Lekker een avondje beuken!

avatar van kaztor
bennerd schreef:

avatar van Slick
Best aardig album eigenlijk. Het is LB zoals je LB kent en dat is natuurlijk prima. Maar nergens op dit album een Nookie, een Break Stuff, een RE-arranged of een Counterfeit. Hierdoor is het toch een beetje een tegenvaller. Als een band zijn eigen werk kopieert, maar niet verbetert, kun je niet tevreden zijn.

Desalniettemin beukt het album lekker weg en zijn er kleine hoogtepuntjes met Shark Attack, Get a Life & Walking Away.

avatar van Ducoz
Introbra.. hoe verzinnen ze het toch!

avatar van AOVV
1,5
Hier staan wel enkele nummers op die best goed zijn, zoals 'Walking Away' en 'Get A Life'. Aan de andere kant staan er dan ook weer erg matige tot slechte tracks op. 'Douche Bag' vind ik bijvoorbeeld niet om aan te horen, net als 'Autotunage' trouwens. Ik begrijp dat het voor de lol is, maar dat maakt het niet minder slecht. Af en toe hoor ik wel een lekkere gitaarsolo, maar meer pret kan ik hier niet aan beleven.

1,5 sterren, omdat er toch nog enkele goeie nummers opstaan.

avatar van I-do-not-exist
Die hoes komt nu steeds heel groot in beeld in mijn Spotify (gratis versie) scherm. Ik krijg echt ontzettend veel zin om het album te beluisteren als ik hij weer in beeld verschijnt.

avatar van Sebashuis
Daar is hij dan eindelijk "The Unquestionable Truth Pt,2"

Ik had nooit gedacht dat dit ooit nog zal gebeuren. Ik was ook erg blij toen Fred Durst ineens weer via Myspace tevoorschijn kwam en B-sides liet horen. Want eerlijk is eerlijk, ik heb Limp Bizkit vroeger helemaal grijs gedraaid. Ik behoorde zelfs tot de LBA (part of the Limp Bizkit family )

En ach zo slecht vind ik sommige delen uit Limp Bizkit discografie nog niet (vooral de leuke bas partijen), los van het feit dat ik het nooit meer opzet.

In ieder geval is dit dus die The Unquestionable Truth Pt,2 waar Fred toendertijd de fans erg veel van beloofde, en die geloof ik al 20 keer uitgesteld is Ik ben benieuwd!

Aan de opbouw van de plaat te zien kan ik weer een leuke intro verwachten en ik hoop dat er ook nog van de verstopte onzin stukjes tussen zitten. Iets wat ik een andere band eigenlijk nooit heb zien doen en dat maakte Limp Bizkit voor mij zo leuk.

En bring that beat back!

avatar van Metalhead88
Na 10 jaar geleden als idiote puber gebeukt te hebben op Break Stuff en Hot Dog en in mijn late pubertijd nog nagenoten te hebben van nummers als Lonely World en Build A Bridge, dit album vandaag maar even geluisterd.

Ik heb maar 1 conclusie:

Ik ben een oude lul geworden. Ik ben daar niet zo blij mee. Maar het is de Unquestionable Truth.

avatar van TheFunkyM

Ik heb maar 1 conclusie:

Haha, ik denk er het zelfde over.
Ik kan deze cd, opzich nog wel waarderen. ZAl ongeveer een *** worden.

avatar van Mr. Olaf

Ik heb maar 1 conclusie:

Een oude lul? Je bent pas 23! Sommige muziek ontgroei je, absoluut, maar ben er van overtuigd dat de basis van je muzieksmaak gevormd wordt tijdens de pubertijd. Ben sinds mijn 15e een metalfan en luister daar nog steeds naar. Limp Bizkit maakt imo ook echt muziek om als puber bij te thrashen. Ik heb er nooit echt wat aangevonden, maar was 10 jaar geleden al een oude lul!

avatar van Kill_illuminati
Golden Cobra is een erg fijn nummertje!

Kill_illuminati schreef:
Golden Cobra is een erg fijn nummertje!

Wellicht moet je de rest dan ook checken, sowieso wordt er veel gerapt op dit album.

helegaar geen slecht nummer maar men is , op basis van dat nummer beluisteren, wel ene stuk softer geworden

avatar van Metalhead88
Heb het album nu een paar keer meer zitten luisteren.

Op de een of andere manier vind ik hem nu beter. Ik had het eigenlijk wel kunnen voorspellen. Het heeft toentertijd ook een tijdje geduurd voor ik Three Dollar Bill Y'all$ heb leren waarderen.

Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar hoe meer je de tekst leert kennen hoe meer flow het album krijgt voor je gevoel. Wat dat betreft zit de Limp Bizkit Style er wel dik in.

Ik twijfel nog tussen 2,5* en 3*

avatar van Banjo

Ik heb maar 1 conclusie:

Wat lul jij nou weer ! ik ben 31 ik kom net van hun concert (Amsterdam) vandaan. En ja daar waren veel jongeren van jouw leeftijd! maar leeftijd zegt niks over je smaak van de muziek...