Limp Bizkit - Gold Cobra (2011)

Label: Interscope

11. 90.2.10 (4:18)
  12. Why Try (2:51)
  13. Killer in You (3:46)
  14. Back Porch * (3:22)
  15. My Own Cobain * (3:40)
  16. Angels * (3:21)
  17. Middle Finger * (4:27)

met Paul Wall

18. Los Angeles * (3:26)
  19. Combat Jazz * (2:37)

met Raekwon

avatar van oceanvolta
1,5
Mijn verwachtingen voor deze plaat waren al niet hoog en alsnog presteren de mannen van Limp Bizkit het om met een tegenvaller van jewelste op de proppen te komen.

Er staan, zoals hier al eerder vermeld is, een aantal behoorlijk beukers op dit album. Veel geblaat, weinig wol wat deze beukers betreft. Durst gooit er behoorlijk wat spierballentaal uit wat ik ongetwijfeld gaaf had gevonden toen ik nog 16 jaar oud was. Ook als hij probeert te zingen is het huilen met de pet op. Muzikaal zijn ze ook stil blijven staan, ondanks de terugkeer van Wes. Geen vette riffs of geniale songs. Geen spannende opbouw. Alleen veel hard gebeuk en geschreeuw. En een opgeblazen productie niet te vergeten.

Vooralsnog grootste flop van het jaar.

avatar van Banjo
Natuurlijk rockten ze wel weer gisteravond! maar een paar dingen vielen me tegen van Fred Durst
Hij was niet zo op dreef als vorig jaar... hij was lang niet zo verbonden met het publiek als vorig jaar...
Hij leek ongeintersseerd (misschien was hij ook niet echt fit)

En dan die te lange misplaatste pauzes die vond ik heel storend..

ik geef als cijfer een 6 1/2

avatar van james_cameron
Alsof de band nooit is weggeweest. Het geluid van het album sluit naadloos aan bij eerder werk, wat een voor- en een nadeel is. Het blijft natuurlijk allemaal een beetje puberaal geneuzel, zowel muzikaal als tekstueel, maar de songs zijn wel weer vrij aanstekelijk. Halverwege zakt de boel wat in om daarna niet echt meer helemaal op de rails te komen, maar een ruime voldoende zit er wat mij betreft toch wel in.

avatar van Game
Limp Bizkit is terug: en hoe. In een tijdperk waarin niemand terug durft te gaan naar hun roots doet Limp Bizkit waar het goed in is. Terug met Wes Borland op de gitaar laat de band oude tijden herleven met Gold Cobra. Het album staat vol met keiharde nummers, en dat is ook wat ik verwacht van deze mannen. De eerste 7 nummers knallen erin alsof ze nooit zijn weggeweest, er zitten zelfs nieuwe elementen in; zoals het verschil in tempo op de sterke intro track Bring It Back, heerlijk wanneer het refrein begint! Fred Durst is geen steek veranderd en dat is maar goed ook. Tekstueel nog altijd even kinderachtig, maar op dit album kan ik zelfs aardige punchlines van de man ontdekken. Ook zijn flow is aanzienlijk gegroeid, en dat is niet geheel onbelangrijk wanneer er veel wordt gerapt. En op Gold Cobra is dat het geval. Er zijn maar 2 nummers met volledige zang, Why Try en Autotunage. Laatstgenoemde track wordt flink gehaat maar ik vind het een verfrissing als je kijkt naar het hele album. Het is catchy, gedurft en totaal niet serieus te nemen. Limp Bizkit in a nuttshell.
Pluim voor Get A Life trouwens, live klinkt die shit echt vet!

4*, blij om te horen dat sommige dingen gewoon niét veranderen