Limp Bizkit - Gold Cobra (2011)

Label: Interscope

11. 90.2.10 (4:18)
  12. Why Try (2:51)
  13. Killer in You (3:46)
  14. Back Porch * (3:22)
  15. My Own Cobain * (3:40)
  16. Angels * (3:21)
  17. Middle Finger * (4:27)

met Paul Wall

18. Los Angeles * (3:26)
  19. Combat Jazz * (2:37)

met Raekwon

avatar van Don Cappuccino
Leeftijd maakt niks uit, mijn vader vindt Limp Bizkit ook gaaf.

avatar van Banjo
Natuurlijk rockten ze wel weer gisteravond! maar een paar dingen vielen me tegen van Fred Durst
Hij was niet zo op dreef als vorig jaar... hij was lang niet zo verbonden met het publiek als vorig jaar...
Hij leek ongeintersseerd (misschien was hij ook niet echt fit)

En dan die te lange misplaatste pauzes die vond ik heel storend..

ik geef als cijfer een 6 1/2

avatar van Metalhead88
Banjo schreef:

Wat lul jij nou weer ! ik ben 31 ik kom net van hun concert (Amsterdam) vandaan. En ja daar waren veel jongeren van jouw leeftijd! maar leeftijd zegt niks over je smaak van de muziek...

Toegegeven, het was een voorbarige conclusie. Na wat meer luisterbeurten vind ik hem steeds leuker worden. Laat ik het er op houden dat ik weer even in de LB sfeer terecht moest komen

Daarnaast vind ik het ook leuk om te zien dat je toch overal en nergens weer fans ziet opduiken.
Laten we wel wezen, Gold Cobra is nagenoeg de Duke Nukem Forever onder de metalmuziek geweest

avatar van freakey
De meningen hierboven zijn zo snobbig slecht, ik moet deze maar eens gaan checken!

avatar van Ducoz
Die freaky, nu ben je wel verplicht een goede te plaatsen als je hem gehoord hebt he!
Anders moet je taart trakteren aan heel mume..

Hij leek ongeintersseerd (misschien was hij ook niet echt fit)

En dan die te lange misplaatste pauzes die vond ik heel storend..

ik geef als cijfer een 6 1/2

Tja.. ik weet niet wat je hier nou mee probeert, maar dit moet op de band "discussie" pagina, want dit heeft niets met dit album te maken en heeft freaky gelijk...

avatar van freakey
Ducoz schreef:
Anders moet je taart trakteren aan heel mume...

avatar van Elohim
Hier is wel een erg leuke review van dit album, neemt een interessante kijk erop en laat toch wel wat meer diepgang zien: KLIK

avatar van Don Cappuccino
Inderdaad weer een gave review van theneedledrop, ik kijk vaak naar zijn reviews: Zeer informatief en heel goed onderbouwd.

avatar van Ludakris
Stoere review, echt, knap gedaan! *zucht*

kan jij het beter?

btw, het enige relevante aan het filmpje is de Weasels Ripped my Flesh vinyl hoes aan de muur, jawel,van de snor uiteraard

avatar van Ludakris
Natuurlijk kan ik het beter. Mijn punt is: Als je het zo'n bagger vindt, maak dan geen 'review'. Dit is gewoon een pure vooringenomen gooi naar aandacht. En niet eens grappig. Ik vind pakweg een Britney Spears ook rotslecht, maar dan nog zou ik daar niet zo'n review over maken.

avatar van Elohim
Als je zijn reviews vaker kijkt, heeft hij vaak erg goede reviews met heel goede onderbouwing. Wat is er trouwens mis met een slechte review?

avatar van Ludakris
Ja, dat heb ik wel gemerkt dat hij vaak goede reviews heeft, daar heb ik het ook niet over. Het gaat over deze review die compleet overbodig is. En een slechte review daar is helemaal niks mis mee, integendeel, maar onderbouw het dan.

avatar van LPjoris
leuk dat het nog steeds over het album gaat hé ;D

btw, ik vind dit album niks. slechte drum, slechte gitaarriffs. ze doen hier niet waar ze ooit zo goed in waren. ;s

avatar van Banjo
@ Ducoz

Ze hebben live hun Gold cobra nummers ten hoore gebracht nou.. dichter kom je echt niet bij hun
cd hoor..

Rizz
Lekkere puberale onzin. Hopelijk blijf ik dit tot aan m'n bejaardentijd vermakelijk vinden

avatar van Stuntovic
Misschien toch de nostalgie en jeugd sentiment dat me nu over de streep heeft getrokken.
Na monster platen als 'Three dollar bill yall' en 'Significant other' ging het minder met de Bizkit. 'Chocolate Starfish' was nog redelijk maar daarna ging berg afwaarts.
Ik reken dit album als een kleine comeback. Het overtuigde in het begin voor geen meter maar hoe meer ik het album luister hoe meer ik het begin te waarderen. Fred is weer lekker agressief, ze flow is wat simpel maar te accepteren. Veder hebben de meeste nummers een goeie beat en aanstekelijke rifjes die blijven hangen. Echte toppers vind ik lastig aan te wijzen omdat ze immers niet kunnen tippen aan de eerste 2 albums. Wel fijn is dat de bonustracks best te pruimen zijn. Ik geef het nog wat luister beurten misschien kan me cijfer nog veranderen. Maar voorlopig 3* + 0,5 voor the sweet teen memories.

avatar van james_cameron
Alsof de band nooit is weggeweest. Het geluid van het album sluit naadloos aan bij eerder werk, wat een voor- en een nadeel is. Het blijft natuurlijk allemaal een beetje puberaal geneuzel, zowel muzikaal als tekstueel, maar de songs zijn wel weer vrij aanstekelijk. Halverwege zakt de boel wat in om daarna niet echt meer helemaal op de rails te komen, maar een ruime voldoende zit er wat mij betreft toch wel in.

Ook nei zo lastig, gewoon hetzelfde doen, met wat kleine aanpassingen et voila, weer ene album uittgepoept

Best knap als je het zo bekijkt

avatar van Amongvedder
Klinkt wel weer vertrouwd lekker!
Aanstekelijke nrs om wat bij kapot te maken.
Ben benieuwd of dit plaatje ook meerdere luisterbeurten overleeft.
De clip van Golden Cobra is lekker fout!

PriestMaiden
Nja slecht is het niet, maar boeien zoals vroeger doet het (momenteel) nog niet. Vind het plaatje wat weg hebben van hun debuut, niets verneiuwend dus. Maar dat autotunage is wel een draak van een nummer.

PriestMaiden
Spijtig dat the Game dus niet meedoet op een track zoals er eerst stond, had misschien wel een sterke samenwerking kunnen zijn (zoals ze in het verleden met Xzibit en Snoop nog gekund hebben)

avatar van Ploppesteksel
Dat zijn net 2 zwakke Limp Bizkit-tracks, vind ik.
Zeg dan Method Man; N 2 Gether Now is zonder twijfel één van de betere werken van Limp Bizkit.

avatar van Game
Kan ook niet anders met DJ Premier op de beat: die man was in die periode in bloedvorm

ElsenaarMetal
*leest reacties terwijl hij luistert naar het nummer GIRLS van D12*

geen goede combi. Ben wel benieuwd naar de CD, nee nog niet geluisterd. wel een aantal nummers: Shotgun, Why Try, Walking Away, en Gold Cobra. Deze klinken iig al lekker LP style.
Alleen geen Limp Bizket reacties kijken terwijl je D12 luistert..

avatar van Game
Limp Bizkit is terug: en hoe. In een tijdperk waarin niemand terug durft te gaan naar hun roots doet Limp Bizkit waar het goed in is. Terug met Wes Borland op de gitaar laat de band oude tijden herleven met Gold Cobra. Het album staat vol met keiharde nummers, en dat is ook wat ik verwacht van deze mannen. De eerste 7 nummers knallen erin alsof ze nooit zijn weggeweest, er zitten zelfs nieuwe elementen in; zoals het verschil in tempo op de sterke intro track Bring It Back, heerlijk wanneer het refrein begint! Fred Durst is geen steek veranderd en dat is maar goed ook. Tekstueel nog altijd even kinderachtig, maar op dit album kan ik zelfs aardige punchlines van de man ontdekken. Ook zijn flow is aanzienlijk gegroeid, en dat is niet geheel onbelangrijk wanneer er veel wordt gerapt. En op Gold Cobra is dat het geval. Er zijn maar 2 nummers met volledige zang, Why Try en Autotunage. Laatstgenoemde track wordt flink gehaat maar ik vind het een verfrissing als je kijkt naar het hele album. Het is catchy, gedurft en totaal niet serieus te nemen. Limp Bizkit in a nuttshell.
Pluim voor Get A Life trouwens, live klinkt die shit echt vet!

4*, blij om te horen dat sommige dingen gewoon niét veranderen

Coys
Wat een heerlijke plaat. De laatste week stond dit steevast elke dag aan op ons vakantieoordje in Renesse. Steeds weer net iets meer van de teksten mee kunnen blèren en ons erom kapot lachen. Dat is wel het mooiste van vooral Fred Durst. Hij meent alles wat hij zegt en is daarbij als een veertigjarige puber. Mooiste stuk is dan misschien nog wel de brug in Shark Attack. Of een simpel refreintje als in Shotgun met de daarbij behorende laad en schiet ritme.
Simpel vermaak van het allerhoogste niveau.

avatar van Thestrals
Ik ben niet goed genoeg vertrouwd met LB werken om een goede mening te geven, maar dit vind ik in ieder geval een goede plaat, (ik kreeg laatst het in mijn handen gedrukt door een vriend).
Dus, welke plaat is zeker een luisterbeurt plaats? Misschien heeft LB mij nog wel veel meer te bieden dan alleen een lekkere plaat. : )

Als je dit ok vind , dan zal je het debuut - 3 dollar bill y'all, wellicht flink minder vinden, maar wat mij betreft een absolute aanrader omdat men toen nog onbevangen en niet op geld belust (Durst) te werk ging

Een zeer creatief werkje die wat luisterbeurten vergt om te ontdekken, dit in tegenstelling tot later werk dat steeds meer zuiver gericht leek op nog lomper, nog platter, nog dommer maar more catchy

Het vervolg significant other, is ook nog wel te pruimen, maar imo begon het toen al te kraken mbt artistiekerij versus de centen , Durst koos al vrij snel voor het laatste

avatar van Sanderkeuh
Qua sound sluit deze het meest bij Chocolate Starfish (2000) aan, maar hun debuut is zoals Malle zei zeker het luisteren waard. Daar hebben ze nog een rauwe sound die je bij latere albums niet meer terughoort.