Other Lives - Tamer Animals (2011)

Folk / Rock
Label: TBD

1. Dark Horse (2:39)
  2. As I Lay My Head Down (3:47)
  3. For 12 (4:11)
  8. Woodwind (2:21)
  9. Desert (4:26)
  10. Landforms (3:18)
  11. Heading East (2:32)
  12. Dead in the Water * (3:49)
avatar van steve harris
genoten op werchter van deze band voortreffelijke muzikanten

avatar van De Siepel
En dan loop je zonder enige verwachting eind juni 2015 op Rock Werchter, The Barn in om in de vroege middag naar Other Lives te kijken/luisteren. Voor mij een geheel onbekende band. Ik werd gelijk gegrepen door hun sound; zweverig, melodieus, rustig maar zeker niet saai. Gelijk maar hun albums Tamer Animals en Rituals via Spotify ingevoerd. Schitterend.

avatar van Fred Zed
zalige plaat ben blij dat ik other lives ontdekt hebt, het moet niet altijd hard en rauw zijn. FOR12 is my track

avatar van aerobag
Deze Amerikaanse formatie doet niets nieuws wat andere indie collega’s al deden, dus de overlap met andere groepen (zoals een The National en Grizzly Bear) is groot, maar ze weten het wel in een dusdanig verfijnd jasje te steken dat ik dit een zeer aangenaam album vindt. Het album staat goed zijn mannetje, mede dankzij de implementatie van klassieke elementen. De leden van Other Lives kennen een goed gevoel voor meeslepende composities, verworven met aantrekkelijke melodieën.

avatar van Niek
Ik word hier vooralsnog niet zo warm van. Met het oog op Jensb's bericht durf ik het niet al te gemakkelijk weg te zetten, maar ik kan het onderscheidende en unieke van deze plaat nog niet ontdekken. Ik lees veel vergelijkingen met geweldige artiesten (ik hoor Grizzly Bear er echter echt niet in terug) en voeg daar zelf graag nog Lost in the Trees aan toe maar hoewel het dus aan een aantal geweldige artiesten doet denken, is het het allemaal net niet. Het blijft wat ongedefinieerd. Ik neem het wel mee hoor als ik het voor een prikkie tegenkom, maar hoog op mijn verlanglijstje komt deze vooralsnog niet.

Wat een pareltje is deze band tussen al het andere........

avatar van sj0n88
Wat een feest: het tienjarig bestaan van deze plaat wordt gevierd met een speciale uitgave met een viertal bonustracks

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Nou, ik heb (onbewust) het tienjarig bestaan gevierd door hem ook weer eens op te zetten. Was die 4,0* nog terecht?

Ja, toch wel. Het album heeft jaren stof gehapt in de kast, de nummers blijven nauwelijks hangen (het titelnummer nog een beetje), maar als-ie opstaat, is het toch weer een fijn sfeertje. Was het iets nieuws geweest, dan had ik de cd willen hebben. Nu blijk ik hem al te hebben en word ik er gewoon weer door verrast (en gaat-ie waarschijnlijk alsnog een paar jaar de kast in, al was het maar omdat er verder nog zo veel in staat). Echt reclame voor het najagen van nieuwe muziek is het niet...

Niek schreef:
Zojuist voor een prikkie (€1) tegen gekomen en natuurlijk wel mee in mijn nopjes

Niek schreef:
Hmm, en hoor direct de Grizzly Bear-link al beter zo luid door de speakers

avatar van sj0n88
Voor de liefhebbers van Other Lives: frontman Jesse Tabish brengt binnenkort een solo-album uit. De singles klinken veelbelovend en borduren voort op de prachtige sferische muziek van Other Lives.

avatar van Juul1998B
Prachtige klanken zeg
Een beetje in de stijl van de fleet foxes gecombineerd met wat radiohead. Een recept die zeer weet te boeien en de aandacht weet vast te houden.
Dromerige nummers in een indie-folk jasje gestoken.
P.s. verschrikkelijke dope hoes!