The Beatles - A Hard Day's Night (1964)

Rock / Pop
Label: Parlophone

1. A Hard Day's Night (2:32)
  2. I Should Have Known Better (2:44)
  3. If I Fell (2:22)
  4. I'm Happy Just to Dance with You (1:58)
  5. And I Love Her (2:31)
  6. Tell Me Why (2:10)
  7. Can't Buy Me Love (2:14)
  8. Any Time at All (2:13)
  9. I'll Cry Instead (1:47)
  10. Things We Said Today (2:38)
  11. When I Get Home (2:18)
  12. You Can't Do That (2:37)
  13. I'll Be Back (2:20)
avatar van haythijs
Idd heerlijk begin, gitaarakkoord aanslaan en gelijk in het nummer zitten. En na 2 seconden zit het al vast in je kop...fijn

avatar van caravelle
Prima plaat en Ik vind When I get home en You can't do that juist wel top. Lekker rauw en rafelig. John Lennon in zijn element zeg maar.

avatar van Dibbel
Leuk derde album van The Beatles met weer volop aanstekelijke popsongs. En ze zouden steeds beter worden.
Hierop 5 hits: Can't Buy Me Love (nr.1), A Hard Day's Night (nr.1), I Should Have Known Better (nr.1) en de dubbele A-kant single And I Love Her/If I Fell (nr.3).
De rest hoeft daar nauwelijks voor onder te doen. Titelsong en Can't Buy Me Love voorlopig weer even favoriet.

[quote]IllumSphere schreef:
Het derde album van The Beatles die ook hier uitkwam en het is nog allemaal in het stijltje van het debuut. Alweer een goed album, maar geen fantastisch album. Daarvoor is voor mij ietwat te pop geörienteerd. En eigenlijk ben ik niet echt een fan van het eerder werk en het werk voor Rubber Soul.[/quote

De Beatles waren POP, voorheen bestond deze term niet

avatar van Germ
Germ (crew)
De eerste echte topplaat van The Beatles. Geen overbodige covers of fillers maar 13 ijzersterke popsongs. Muzikaal wordt er voorzichtig uit andere vaatjes getapt, de stijl ligt nog veel in het verlengde van de twee voorgangers maar hier en daar hoor je al wat andere invloeden. De composities zijn tevens een stuk volwassener en completer dan voorheen.

Dikke 4*

avatar van Frans van Laarhoven
Catchier pop songs bestaan er niet, 13 Lennon / McCartney originals!

avatar van Robje1968
Goed in het gehoor liggende nummers.

avatar van metalfist
Eigenlijk is het gestoord om te zien hoeveel albums de Beatles in hun al bij al korte carrière hebben uitgebracht. De jongens uit Liverpool hadden de gave om menig memorabel popnummer af te leveren en tegelijkertijd heb ik altijd een dubbel gevoel gehad bij hun oeuvre. Vooral omdat er voor mezelf een periode is dat ik de eerste "simpele platen" (niet denigrerend bedoeld trouwens) het liefste hoorde en opeens keerde dat volledig om en ging ik voluit voor albums als Rubber Soul en Abbey Road. Ik had het gevoel alsof ik de vroege albums aan de kaak moest stellen om er echt bij te horen, maar ondertussen zijn we meer dan 10 jaar verder en ben ik oud (en semi-) wijs genoeg om te zeggen: fuck dat shit, ik luister zelf wel naar wat ik goed vind. Al moet ik daar dan ook eerlijk bij zeggen dat ik me hier af en toe toch een beetje stoor aan de gemakkelijkheid van sommige nummers. Als een jaren negentig kind heb ik natuurlijk nooit die aardschok ten volle gevoeld die de Beatles waren toen ze in de vroege jaren 60 ten tonele verschenen, maar er zit gevoelsmatig een wereld van verschil in nummers zoals A Hard Day's Night en Can't Buy Me Love ten opzichte van I'll Cry Instead en When I Get Home. Die laatste twee zijn meer niemendalletjes dan wat anders of misschien is het gewoon omdat de kwaliteit van de andere nummers wel zo hoog ligt? Things We Said Today blijft een wondermooie tekst hebben en zo'n Any Time at All is misschien wel één van de mooiste liefdesliedjes die ik ken. Misschien niet helemaal relevant, maar ook qua film vind ik A Hard Day's Night niet zo'n topper.