The Beatles - A Hard Day's Night (1964)

Rock / Pop
Label: Parlophone

1. A Hard Day's Night (2:32)
  2. I Should Have Known Better (2:44)
  3. If I Fell (2:22)
  4. I'm Happy Just to Dance with You (1:58)
  5. And I Love Her (2:31)
  6. Tell Me Why (2:10)
  7. Can't Buy Me Love (2:14)
  8. Any Time at All (2:13)
  9. I'll Cry Instead (1:47)
  10. Things We Said Today (2:38)
  11. When I Get Home (2:18)
  12. You Can't Do That (2:37)
  13. I'll Be Back (2:20)
avatar van Zachary Glass
Altijd mijn tweede favoriete album geweest van The Beatles (nummer 1 blijft natuurlijk altijd "Revolver" ). "If I Fell" is eigenlijk al vier punten waard op z'n eentje!

avatar van T.O.
Zachary Glass schreef:

"If I Fell" is eigenlijk al vier punten waard op z'n eentje!

Ja, erg mooi nummer. Maar als ik die tracklisting zo zie ken ik meer dan de helft niet

avatar van Zachary Glass
Ik zou zo zeggen: luister er een keer naar, Mister T!

avatar van HiLL
Een geweldige rock ' n' roll plaat! Heerlijke nummers. I'm Happy Just to Dance With You is een van mijn favoriete.

Lennon zijn stem komt zo goed tot zijn recht bij vele nummers op deze lekkere plaat!

Mooie plaat, niet het allerbeste van The Beatles, maar bevat inderdaad wel heel leuke liedjes: "I Should Have Known Better", "I'm Happy Just to Dance With You", "Can't Buy Me Love" ect. Dan heb je natuurlijk ook nog de prachtige harmonieen op "If I Fell" en "Any Time At All" (ook heel mooi nummer).

avatar van T.O.
Heb "I Should Have Known Better" altijd een van de mindere Beatlenummers gevonden. Beetje teveel oubollige truttigheid, de begeleidende filmscène (lekker gezellig zingen met de meisjes in een treinwagon) maakt het er ook niet beter op...

avatar van Rik Cremers
Beste album van de eerste periode van de Beatles.
4 sterren

avatar van Gajarigon
Rik Cremers schreef:

Beste album van de eerste periode van de Beatles.
4 sterren

Zelfde hier.

erwku
Mijn favoriete underdog plaat van de beatles.

Er staan bijna alleen maar goede nummers op.

mijn favoriete, A hard days night, And I love her, If I fell, I should have known better, Any time at all, I'll Be back, ach alles is goed.

Tevens een historische plaat omdat het de enige is met alleen maar Lennon/Mccartney songs

vooral het plezier druipt ervan af en als je muziek klinkt naar passie, toewijding, talent en plezier kan het onmogelijk mislukken

avatar van Music4ever
Mooi gezegd ettettummu!
Muzikaal niet zo hoogstaand als de meesterwerken die later zouden volgen maar je kunt inderdaad horen dat ze met plezier dit album gemaakt hebben. Het klinkt lekker fris en het is altijd weer goed om dit album te horen.

avatar van Toon1
Alleen al een mijlpaal omdat alle nummers geschreven zijn door The Beatles (Lennon/McCartney) zelf en er geen enkele cover opstaat, in tegenstelling tot albums van andere bands zoals the Rolling Stones en the Beach Boys.

avatar van Music4ever
Wat is 'If I Fell' toch een wonderbaarlijk mooi nummer.
Ik persoonlijk vind dat één van de beste duetten aller tijden, wat een samenzang!
Elke keer als ik het hoor krijg ik kippenvel.

Music4ever schreef:
Wat is 'If I Fell' toch een wonderbaarlijk mooi nummer.
Elke keer als ik het hoor krijg ik kippenvel.

Zekertjes

avatar van Drs. DAJA
Ik heb de LP en de DVD. Vind het beetje soft en poppy hoor. "A Hard Day's Night" is leuk, maar verder beetje matig.

Matig???? 'If I Fell' en 'And I Love Her' ook?

avatar van HiLL
Ja matig vind ik het ook niet. Maar he ieder zijn ding. Het is gewoon lekkere pop/rock 'n roll muziek. En ja ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat goed vindt.

A Hard Days Night 10 punten John Lennon
And I Love Her 9 punten John Lennon
Any Time At All 10 punten John Lennon
Cant Buy Me Love 10 punten John Lennon
I Schould Have Know Better 10 punten
If I Fell 10 punten John Lennon And Paul Mccartney

A HARD DAYS NIGHT

Bob Cremers schreef:
IK Heb De Film 2 Keer Gezien Goed Je Zal Wel Mooi Zijn He Hill.

He 'Fuck' is weg?

If i fell krijgt van me een 10

avatar van tomthumb

If I Fell 10 punten John Lennon And Paul Mccartney

If i fell krijgt van me een 10

Nu even serieus, zo goed kan dat nummer toch niet zijn?

Bob Cremers
Ben je wel een Beatlefan?

avatar van tomthumb
Bob Cremers schreef:
Ben je wel een Beatlefan?

Ja, vooral het werk vanaf Rubber soul, maar Hard days night is ook een topper! De eerste LP waarvoor ze alle nummers zelf schreven. You can't do that is mijn favoriet.

Bob Cremers
Any time at all een ruig nummer maar If i fell de beste.

avatar van Ruudf
Fantastisch album. Niet het beste wat the Beatles gemaakt hebben, hier en daar klinkt het wat oudbollig. Maar je moet die nummers ook gewoon in hun tijd zien.
Hoe dan ook de onovertroffen feel-good sound van the Beatles uit de begin periode, die heerlijk klinkt, nog steeds! Want wat word je hier vrolijk van zeg!

avatar van J.Bell
T.O. schreef:

En dat is nou juist een van mijn favoriete nummers van dit album!
Dat van die meisjes heb ik nog nooit gezien, maar zo erg zal het toch niet zijn?

avatar van J.Bell
HiLL schreef:

klikken maar en dan next. Zoiets

Thanks!

Zo Zo, Ik kan me er iets bij voorstellen nu...
Die blonde dame lijkt wel op John Lennon's 1e vrouw Cynthia.

Ach, het waren andere tijden lijkt mij

avatar van wolf
Patty Boyd de eerste vrouw van George Harrison zat tussen al die vrouwen. Daar hebben ze elkaar ontmoet. De vrouwen, die allemaal model waren moesten, schoolmeisjes spelen. Eén van de vele fantastische scènes uit de film A Hard Day's Night. Ik kan iedereen die van Engelse humor houdt de film aanraden.

avatar van auto pilot
Heeft iemand trouwens een idee waarom op de voorkant van mijn hoes van deze plaat de titel in witte letters i.p.v. rode letters staat? Niet dat het me vreselijk stoort, maar je vraagt je wel eens dingen af. Ik heb een Nederlandse (stereo) versie, dus daar zou het aan kunnen liggen.