Crosby, Stills, Nash & Young - 4 Way Street (1971)

Alternatieve titel: Four Way Street

Verenigde Staten / Canada
Rock / Folk
Label: Atlantic

1. Suite: Judy Blue Eyes * (0:33)
  2. On the Way Home (3:48)
  3. Teach Your Children (3:02)
  4. Triad (6:55)
  5. The Lee Shore (4:29)
  6. Chicago (3:11)
  7. Right Between the Eyes (3:37)
  8. Cowgirl in the Sand (3:59)
  9. Don't Let It Bring You Down (3:31)
  10. 49 Bye-byes / America's Children (6:35)
  11. Love the One You're With (3:19)
  12. King Midas in Reverse * (3:43)
  13. Laughing * (3:36)
  14. Black Queen * (6:43)
  15. Medley: The Loner / Cinnamon Girl / Down by the River * (9:41)
  16. Pre Road Downs (3:04)
  17. Long Time Gone (5:58)
  18. Southern Man (13:43)
  19. Ohio (3:34)
  20. Carry On (14:19)
  21. Find the Cost of Freedom (2:21)
totale tijdsduur: 1:25:25 (1:49:41)
avatar van pmac
teus Grappig dat je dat ook ervaart. Het is met name het mindere geluid van 4 waystreet wat me wat tegen staat. Luister bijvoorbeeld naar beide versies (deze en 74) van The Lee Shore. De stem van Crosby komt bij de 74 uitvoering veel mooier naar voren als bij deze.

avatar van Stijn_Slayer
Maar iedereen hoort toch wel dat ze hier veel beter zingen? En dan is dit ook echt live en de '74 box verre van.

Heb zowel de cd als de lp en die laatste klinkt echt een stuk beter. De cd klinkt vlakjes en mist warmte.

Kan die bootlegs niet beoordelen echter je moet deze plaat (gisteren opgepikt in briljante staat op vinyl voor €6) beoordelen en niet vergelijken met andere opnames vind ik.
Ben niet een superfan van alle heren, het meeste van Neil.
Deze plaat klinkt erg mooi, hoor chemie tussen de heren voor zover ik het kan beoordelen. De nummers van Neil zijn ook bij mij de favoriet.

avatar van pmac
[quote]Stijn_Slayer schreef:

Je hebt gelijk; er wordt hier veel beter gezongen. In ieder geval is Stills beter te genieten dan de 74 driedubbelaar. Toch verkies ik 74 cd. De band is steviger en strakker en de percussie voegt ook iets toe. De live uitvoeringen van vrijwel alle Youngnummers geven echter daarin de doorslag. Maar natuurlijk is deze ook goed. Ik verhoog hem maar eens. Die 3.5 slaat eigenlijk nergens op.

4 Way Street is een livealbum van Crosby, Stills, Nash & Young uit 1971. Op deze plaat wordt meegespeeld door Calvin "Fuzzy" Samuels (bas) en Johnny Barbata (drums). Het eerste gedeelte van dit album bestaat uit akoestische nummers, het tweede deel uit elektronische. Een aantal nummers is al eerder op de plaat gezet door Crosby, Stills, Nash & Young of door leden van de band. Het slotnummer Find the Cost of Freedom wordt grotendeels a-capella gezongen door de vier bandleden gezamenlijk.

avatar van jorro
Een recent overleden vriend had niet veel met live albums. Waarom naar muziek luisteren met ruis en publiek op de achtergrond en gezongen door zangers die vanwege het show element deels buiten adem klinken? En dat terwijl een prachtig klinkend studio album beschikbaar is. Hij ging om die reden ook bijna nooit naar live optredens.
In sommige gevallen kon ik hem geen ongelijk geven. En dat geldt soms ook een heel klein beetje voor dit album. Terwijk ik luister denk ik...maar op het studioalbum klinkt dat veel mooier!
Maar dit album ademt heel veel sfeer en dat is voor mij de meerwaarde van deze live opname. En bijna een kwartier Southern Man verveelt niet snel.

avatar van henk01
Is natuurlijk wel zo, maar ongepolijst mét sfeer ook

avatar van devel-hunt
Uit een bak gevist voor 7 euro, op vinyl, de driedubbel editie wel te verstaan, zo goed als nieuw. Mooie live registratie, eerlijk, geen geklooi in de studio, gewoon zoals het was, die stemmen als nachtengalen zo zuiver en mooi, een paar solo nummers van Neil Young zijn de kersen op de slagroomtaart, alleen trek ik 49 Bye-byes / America's Children niet, ook dat er zo nu en dan tegen het publiek 'en nu allemaal' word geroepen, het ligt iets te dicht bij 'handjes in de lucht' naar mijn bescheiden smaak.
Maar verder niets te klagen, mooie setlist, hun zangkwaliteiten waarschijnlijk op hun absolute hoogtepunt.

avatar van pescodicha
Gelukkig is de dubbele cd mooi opgedeeld in 1 akoestisch en 1 electrisch exemplaar; kan ik de eerste cd gewoon skippen en enkel CD2 beluisteren want deze geniet duidelijk mijn voorkeur ; en dan vooral
Southern Man en Carry On; "Carry On..." zou ik zeggen!

avatar van Cor
Cor
Prachtige concertregistratie, waarin ieder groepslid de ruimte krijgt om eigen werk te presenteren. En daarnaast ook nog samen mooi zingen. Dat kunnen die mannen wel. Neil Young brengt toch wel wat extra's hoor.