Crosby, Stills, Nash & Young - 4 Way Street (1971)

Alternatieve titel: Four Way Street

Verenigde Staten / Canada
Rock / Folk
Label: Atlantic

1. Suite: Judy Blue Eyes * (0:33)
  2. On the Way Home (3:48)
  3. Teach Your Children (3:02)
  4. Triad (6:55)
  5. The Lee Shore (4:29)
  6. Chicago (3:11)
  7. Right Between the Eyes (3:37)
  8. Cowgirl in the Sand (3:59)
  9. Don't Let It Bring You Down (3:31)
  10. 49 Bye-byes / America's Children (6:35)
  11. Love the One You're With (3:19)
  12. King Midas in Reverse * (3:43)
  13. Laughing * (3:36)
  14. Black Queen * (6:43)
  15. Medley: The Loner / Cinnamon Girl / Down by the River * (9:41)
  16. Pre Road Downs (3:04)
  17. Long Time Gone (5:58)
  18. Southern Man (13:43)
  19. Ohio (3:34)
  20. Carry On (14:19)
  21. Find the Cost of Freedom (2:21)
totale tijdsduur: 1:25:25 (1:49:41)
avatar van pmac
teus Grappig dat je dat ook ervaart. Het is met name het mindere geluid van 4 waystreet wat me wat tegen staat. Luister bijvoorbeeld naar beide versies (deze en 74) van The Lee Shore. De stem van Crosby komt bij de 74 uitvoering veel mooier naar voren als bij deze.

avatar van Stijn_Slayer
Maar iedereen hoort toch wel dat ze hier veel beter zingen? En dan is dit ook echt live en de '74 box verre van.

Heb zowel de cd als de lp en die laatste klinkt echt een stuk beter. De cd klinkt vlakjes en mist warmte.

Kan die bootlegs niet beoordelen echter je moet deze plaat (gisteren opgepikt in briljante staat op vinyl voor €6) beoordelen en niet vergelijken met andere opnames vind ik.
Ben niet een superfan van alle heren, het meeste van Neil.
Deze plaat klinkt erg mooi, hoor chemie tussen de heren voor zover ik het kan beoordelen. De nummers van Neil zijn ook bij mij de favoriet.

avatar van pmac
[quote]Stijn_Slayer schreef:

Je hebt gelijk; er wordt hier veel beter gezongen. In ieder geval is Stills beter te genieten dan de 74 driedubbelaar. Toch verkies ik 74 cd. De band is steviger en strakker en de percussie voegt ook iets toe. De live uitvoeringen van vrijwel alle Youngnummers geven echter daarin de doorslag. Maar natuurlijk is deze ook goed. Ik verhoog hem maar eens. Die 3.5 slaat eigenlijk nergens op.