Lou Reed & Metallica - Lulu (2011)

Label: Universal

1. Brandenburg Gate (4:19)
  2. The View (5:17)
  9. Dragon (11:08)
  10. Junior Dad (19:28)
avatar van Deren Bliksem
MarkS73 schreef:

Als je daar Damien Jurado mee bedoelt, die is een stuk beter aan te horen dan Lulu, jouw stem is dus veel vreemder..:)

Damien Jurado is fantastisch. Maar check deze maar, dan weet je wat ik bedoel.

Damien Jurado - Postcards and Audio Letters (2000) - MusicMeter.nl

avatar van Juul1998B
1,5
Beide artiesten zijn fantastisch, maar deze combinatie is totaal verkeerd. Het kloot voor geen kant.
Sommige artiesten en/of genres moet je gewoon niet mixen, hoe goed ze los van elkaar ook zijn

avatar van Jazper
Juul1998B schreef:

Ik vind dit een stuk beter dan wat Metallica tegenwoordig ongemixt op ons uitstort.

1,0
Haha kloot van geen kant, mooi gezegd

avatar van bonothecat
Na lange tijd weer eens vanuit de digitale snelweg tot mij genomen. Stuk minder vervelend dan dat ik me herinner.

JRO
Ik zie veel negatiever recensies, maar ik vind het echt een heel fijn album. Misschien ook wel omdat ik zowel Lou Reed als Metallica weet te waarderen.

avatar van Ludo
Lang niet zo vreemd en onbeluisterbaar als de reacties en recensies destijds deden vermoeden. Als je je carriere en leven met het prachtige en emotionele Junior Dad kunt besluiten... Velen zouden ervoor tekenen.

avatar van king_pin
Bij een paar nummers deed het me een beetje denken aan Swans. Uitgesponnen lange bogen met een maniak die onheilspellend aan het oreren is. Alleen weet Swans de spanning veel beter neer te zetten, op te bouwen en vast te houden.
Los van de vergelijking waardeer ik Lulu wel voor wat het is met al haar gebreken. Een dappere poging om twee werelden bij elkaar te laten komen waar de tweede helft er beter in slaagt dan de eerste helft.