Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011)

Label: Excelsior

1. Oostende (6:04)
  2. Kom Terug (3:50)
  3. De Grote Zon (3:15)
  4. Heel Goed Nieuws (3:37)
  5. Club Insomnia (6:29)
  6. Ronnie Knipt Zijn Haar (2:28)
  7. Begin Oktober (3:18)
  8. We Vieren het Toch (5:40)
  9. Jij Wint (4:42)
  10. Koning Alcohol (4:09)
  11. Overvecht (2:44)
  12. Tot Ziens, Justine Keller (4:28)
Een nieuwe Spinvis!

Begin Oktober komt ie uit, dat is Heel Goed Nieuws

Hoera!

Ik zie dat Ronnie zijn haar zal gaan knippen. Zou hij eindelijk thuis zijn?

avatar van Nicolage Rico
Joy4ever schreef:
Begin Oktober komt ie uit, dat is Heel Goed Nieuws

Inderdaad, dat gaan We Vieren (het) Toch?

avatar van Eveningguard
Gratis bier en appeltaart bij mij thuis!

avatar van Joy4ever
Jij bent zeker Koning Alcohol . Vergeet trouwens de roze koeken niet!

Masimo schreef:
Jij Wint

avatar van Eveningguard
Haha inkoppertje! Roze koeken, bier en Spinvis... Dat wordt waanzinnig! Ben benieuwd of ie een andere richting inslaat.

Masimo schreef:
Ik trakteer u alvast op 'Overvecht'!

Liefelijk nummertje, met een prachtige tekst!

Wat grappig: ik zit al een paar dagen op de site van Spinvis te kijken ervan uitgaande dat de volgorde nog steeds niet zeker is (zoals mister Spinvis zelf schreef).
Blijkt al een paar dagen er een ander stukje boven geschreven te staan dat dit de volgorde is (hoezo dagenlang er overheen lezen)

Overvecht vind ik alvast een heerlijk nummer.

avatar van Boris1
Vintage Spinvis, dat Overvecht. Hij is het nog niet verleerd. Mooi.

avatar van Eveningguard
Het is inderdaad typisch Spinvis, maar mij boeit t' niet. Heerlijk.

avatar van Sandokan-veld

Beste titel: We vieren het toch.

Overvecht is echt pure, onversneden Spinvis-weemoed. Lekker.

avatar van jasper1991
Heel Goed Nieuws vind ik meesterlijk, waar Overvecht me een beetje tegenvalt.

Je kan al wat live-stukken vinden van het album op youtube.

avatar van maxinator
Overvecht is mooi zeg

avatar van Arrie
Eveningguard schreef:
Gratis bier en appeltaart bij mij thuis!

Als er maar geen wespen op de appeltaart zitten.

Inkoppertje.

avatar van Eveningguard
Ik zat er op te wachten, arrie. Vreemd trouwens dat het album al zo snel uitkomt.

Weten we dat ook weer:

-Justin Keller (born March 4, 1986) is a Canadian professional ice hockey forward who is currently playing for the EHC Black Wings Linz in the Austrian Hockey League-

Zonder e ja, want justine zelf bestaat nie

avatar van Quadraphonic
Overvecht klinkt heerlijk weemoedig. Leuk dat hij regelmatig refereert naar Utrecht. Ik ben daar opgegroeid en dat geeft alles een extra dimensie. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen, ik heb wel weer behoefte aan een melancholisch meesterwerk nu de herfst voor de deur staat.

Malle schreef:
Weten we dat ook weer:

Zonder e ja, want justine zelf bestaat nie

Kunstig dan dat ie de e er bij heeft gezet. Hoe verzinnen die artiesten al die bizarre titels toch.

Kan toch ook gewoon een fictieve naam zijn of iemand die niet met haar echte naam op internet te vinden is. Lijkt me sterk dat Spinvis met de seizoensgids van de Oostenrijkse hockeycompetitie in de hand een willekeurige speler uit heeft geplukt. Alhoewel, je weet het nooit.

avatar van Don Cappuccino
Nou, hij haalt zijn titels ook uit kruiswoordpuzzels.

Overvecht is trouwens erg mooi, ik ben best wel benieuwd naar het complete album.

avatar van Masimo
De suggestie van Herman lijkt me wat reëler dan het idee van een omgebouwde Canadese hockeyer in Oostenrijk..

avatar van jasper1991
Ik denk dat Malle het als grapje bedoelde. Wie is die hele Ronnie ook bijvoorbeeld?

avatar van jacobz
Aan de titels af te lezen wordt dit wel een goed album.

avatar van Eveningguard
Ja dat weet je namelijk echt van de titels.

avatar van Bartjeking
Een fijne verassing, ik ben wel weer toe aan een flinke dosis Spinvis. Veel te lang geleden dat er regulier werk uit zijn hoed in getoverd.

En titels zeggen inderdaad precies hoe een song klinkt; ik luister ook zelden naar albums, ga altijd naar de platenwinkel om aldaar de songtitels te lezen(wel minimaal 5 leesterbeurten, want na 1 keer lezen kun je niet echt een goed oordeel vormen). Ik raad het iedereen aan, scheelt enorm veel geld.

avatar van jrn
jrn
Zojuist in een stoffig platenzaakje in Leeuwarden Dagen van Gras, Dagen van Stro aangeschaft. Onder het mom van 'wat zou het oordeel van de MM jury zijn', kom ik hierbij uit. Ik kan niet wachten

avatar van Stalin
jrn schreef:
Zojuist in een stoffig platenzaakje in Leeuwarden...

King Kong ?