Yes - Yessongs (1973)

Label: Atlantic

1. Opening (Excerpt from "Firebird Suite") (3:45)
  2. Siberian Khatru (8:50)
  3. Heart of the Sunrise (11:26)
  4. Perpetual Change (14:08)
  5. And You and I: Cord of Life / Eclipse / the Preacher the Teacher / the Apocalypse (9:55)
  6. Mood for a Day (3:52)
  7. Excerpts from "The Six Wives of Henry VIII" (6:35)
  8. Roundabout (8:33)
  9. I've Seen All Good People: Your Move / All Good People (7:00)
  10. Long Distance Runaround / The Fish (Schindleria Praematurus) (13:45)
  11. Close to the Edge: The Solid Time of Change / Total Mass Retain / I Get Up I Get Down / Seasons of Man (18:41)
  12. Yours Is No Disgrace (14:21)
  13. Starship Trooper: Life Seeker / Disillusion / Würm (9:25)
avatar van freakey
Clownvis schreef:
Had deze, toen voor heel veel geld, aangeschaft toen net de CD uit was. Nog steeds 1 van de beste Live CD's die uitgebracht zijn. Vroeger helemaal grijs gedraaid (figuurlijk dan, is immers een CD ) en nog steeds steeds pak ik hem regelmatig (toevallig afgelopen dagen weer vandaar even mijn mening hier). Vreemd genoeg nog nooit een andere CD van Yes aangeschaft maar hier moet eindelijk eens een eind aan komen, en dan denk ik vooral aan de beginperiode. Het volle pond, 5 sterren.

Ik heb hetzelfde gehad... heb me toen deze maar eens aangeschaft: Yes - The Studio Albums 1969-1987 at Discogs voor 3 tientjes, geen spijt van gehad...

avatar van Clownvis
Is zeker interessant al hou ik op 1 of andere manier niet zo van boxen. Vreemd genoeg vind ik altijd de originelen uitgaves veel leuker (maar in dit geval wel de remasters).

avatar van WoNa
Voor het eerst sinds jaren de 3 LPs weer eens uit de kast getrokken. Ooit gekocht in de winkel op de vliegbasis waar ik mijn diensttijd mocht doorbrengen, als ik me het goed herinner. Zoals altijd, dat is niet veranderd, slingerde ik weer op en neer tussen overweldigd worden, onder de indruk zijn en een gevoel van walging over de totale overkill van het geluid. Progrock, symfonische rock zoals we het toen noemden, is uiteindelijk nooit helemaal mijn ding geweest noch geworden.

Blijft staan dat er een aantal geweldige momenten op Yessongs staan, met 'Yours Is No Disgrace' als absoluut hoogtepunt. Dit nummer is voor mij het symfonische rock nummer aller tijden. Daar gaat niets overheen. Met een paar andere nummer van 'The Yes Album' en 'Roundabout' zijn we er dan wel wat mij betreft.

avatar van Clownvis
Hakuna schreef:

Op eBay de eerste dikke dubbel CD box gekocht voor minder dan 20 euro en ook nog eens de eerste W Germany uitgave uit 1986 met matrixnummers die eindigen met #01 en #02 op de CD rumout.

Deze CD versie heb ik.
Yes - Yessongs (CD, Album) at Discogs

Ik heb exact dezelfde, alleen had er toen bijna 70 gulden aan uitgegeven, de cd bestond namelijk nog niet zo lang. Is het overigens de moeite waard om de remaster aan te schaffen of is het verschil niet zo groot.