The Black Keys - El Camino (2011)

Rock / Blues
Label: Nonesuch

1. Lonely Boy (3:13)
  2. Dead and Gone (3:41)
  3. Gold on the Ceiling (3:44)
  4. Little Black Submarines (4:11)
  5. Money Maker (2:57)
  6. Run Right Back (3:17)
  7. Sister (3:25)
  8. Hell of a Season (3:45)
  9. Stop Stop (3:30)
  10. Nova Baby (3:27)
  11. Mind Eraser (3:15)
Zin in!!

avatar van oceanvolta
Brothers stond op één van mijn jaarlijstje van 2010. Ik ben benieuwd of deze plaat in de buurt komt of nog beter het kan overtreffen.

avatar van westerveld14
Wederom met producties van Danger Mouse

avatar van Snoeperd
Ja, kan niet misgaan. Ik zie ook maar 11 nummers staan wat een korte speeltijd doet vermoeden. Ik vond ondanks de constante kwaliteit het vorige album ietsjes te lang.

avatar van Kos
Kos
woei! die houden we onder de radar.

avatar van Insignificance
Wannabuyavan.com.

Het nieuwe album is geïnspireerd door The Clash, The Cramps, oude rock-'n'-roll, rockabilly en garage rock albums. Het klinkt totaal anders dan 'Brothers'. Met een beduidend hoger tempo, aldus Auerbach. Ben benieuwd.

avatar van Gloeilamp
Ik ben ook zeer benieuwd. Brothers had een tweede plek in mijn lijstje van 2010, hoop dat dit album dat kan evenaren!

shadowboxer
Brothers was wat mij betreft het minste album en ze gaan weer terug naar vuiger en sneller werk. DangerMouse maakt toch vooral gladde producties en wat dat betreft vind ik het voor het eerst echt jammer dat -ie erbij zit. 't Blijven The Keys dus lekker zal het sowieso wel worden.

avatar van Gloeilamp
Ik ben niet zo bekend met het werk van voor Brothers, daar ga ik dan ook maar eens wat tijd insteken vandaag

avatar van pjh1967
shadowboxer schreef:

Helemaal mee eens. Het vuigere blues werk gaat er ook bij mij beter in.

avatar van JVT
JVT
Ben grote fan van The Black Keys dus kijk zeker uit naar deze!! Brothers was fantastisch trouwens!

avatar van tim-r(-_-)
Kan al niet wachten! Naar het schijnt zal Lonely boy de eerste single worden.

Wel jammer dat hun concert in de Lotto Arena midden in mijn examenperiode valt...

avatar van midnight boom
"Een harde Black Keys plaat": ik ben benieuwd

avatar van westerveld14
tim-r(-_-) schreef:
Kan al niet wachten! Naar het schijnt zal Lonely boy de eerste single worden.

Op 1 februari spelen ze in Eindhoven! Mijn kaarten liggen klaar

westerveld14 schreef:

Op 1 februari spelen ze in Eindhoven! Mijn kaarten liggen klaar

Die van mij ook!!

avatar van JVT
JVT
geweldig nummer!!

Zeer goed nummer!
Ik heb ook al kaarten voor Eindhoven.

avatar van Insignificance
Lekkerrrr..

avatar van Motdattan
Heeeeeerlijk.

avatar van midnight boom
Heel fijn, en wat een geweldige videoclip

avatar van Boris1
Wat een klasse! Fantastisch rockend nummer.

avatar van Klumpie
Nu al song van het jaar

avatar van Boris1
Dit lijkt mij een nummer dat The Black Keys definitief op de kaart gaat zetten als werkelijk heel grote band. Ik voorzie een megahit. Kan niet wachten dit live te horen in Eindhoven!!

shadowboxer
Nummer en videoclip zijn een voltreffer. Helaas nog niet zo smerig als ik gehoopt had, maar wat niet is kan nog komen..

@Boris1 Die hadden ze met 'Tighten Up' toch al? Ze hebben destijds niet voor jan *** verschillende awards gewonnen en een behoorlijke piek in 't album verkoop.

avatar van tim-r(-_-)
Wat een dijk van een nummer! Nu nog 41 lange dagen wachten op hun album...

avatar van Linius
Het nummer is tof maar die clip maakt het helemaal af. Ik moest meteen denken aan de bekende 'Weapons of Choice' video van Fatboy Slim met Christopher Walken

Mata
Lonely boy is echt keihard! ik kan echt niet wachten..

avatar van Kos
Kos
Ik hou persoonlijk van een wat ruiger geluid bij Black Keys... maar de video is wel gaaf.

[Listen] – The Black Keys – “Run Right Back” | ListenBeforeYouBuy

En wederom een nieuwe track, wederom weergaloos. Als dit zo doorgaat is het album van het jaar een makkie. Zo he!