The Black Keys - El Camino (2011)

Rock / Blues
Label: Nonesuch

1. Lonely Boy (3:13)
  2. Dead and Gone (3:41)
  3. Gold on the Ceiling (3:44)
  4. Little Black Submarines (4:11)
  5. Money Maker (2:57)
  6. Run Right Back (3:17)
  7. Sister (3:25)
  8. Hell of a Season (3:45)
  9. Stop Stop (3:30)
  10. Nova Baby (3:27)
  11. Mind Eraser (3:15)
avatar van Snoeperd
Geweldige nummers beide, ik kijk heel erg uit naar El Camino.

avatar van BartUrsem
Hopelijk, en dat verwacht ik stiekem ook wel, wordt dit DE plaat van 2011. Ik vond dit namelijk over het algemeen een wat mager jaar..

avatar van Snoeperd
Mager jaar? Dan heb je ook niet echt je best gedaan. Er is zoveel moois uitgekomen ditjaar.

avatar van coldwarkids
Dit is misschien wel het jaar van bomvolle muziek.. het is sinds 2007 geleden dat we zo'n topjaar qua uitgekomen muziek hebben gehad. Vorig jaar was het juist heel mager.

shadowboxer schreef:
[Listen] – The Black Keys – “Run Right Back” | ListenBeforeYouBuy

Als dit zo doorgaat is het album van het jaar een makkie. Zo he!

Je overdrijft een beetje

shadowboxer
Ach ja, dat hoort erbij, die enthousiasme na de eerste luisterbeurt ;_)

avatar van aerogp1
Extreme clip, voor Lonely Boy, ik ben benieuwd naar de rest van het album! Vuige meuk belooft het weer te worden....

shadowboxer schreef:
Ach ja, dat hoort erbij, die enthousiasme na de eerste luisterbeurt ;_)

Dat is waar !

avatar van aerogp1
De hoes is al stukken beter dan die van Brothers, vorig jaar! Op deze hoes staat tenminste meer dan het hoogst noodzakelijke, en dat werd bij Brothers ook ook nog eens in een pretentieus jasje gegoten.

HOLY JESUS! EINdelijk een leuke 3fm megahit

De twee nummers die ik tot nu toe gehoord heb vind ik allebei geweldig. Ik wist niet eens dat er een nieuw album aankwam, maar ik kan nu al niet meer wachten!

shadowboxer
Ja, toch jammer dat 3FM ineens een populair genre bandje van TBK maakt.

avatar van Snoeperd
Nee, dat is helemaal niet jammer. Ik vind dat ze het verdienen. Lonely Boy is een fantastische single met hitpotentie. Dan kan je dat verwachten.

Het is niet jammer, het ligt eraan hoe Black Keys mee omgaat. Als ze nu commerciële muziek gaan maken nu ze beroemd zijn dan is het wel jammer, maar dan ligt het aan de Black Keys zelf. Gaan ze ondanks die hit gewoon op dezelfde toer door dan is er toch niks aan de hand? Dan vind ik het alleen maar leuk als ze aandacht krijgen.

Ik kan trouwens echt niet wachten.

avatar van legian
ik ben het ermee eens dat ze het verdienen.
ik hoop alleen dat alle comercie geen invloed gaat hebben op hun muziek, maar daar vertrouw ik ze wel in.

ben er pas vorige week achtergekomen dat er een nieuw album, en heb echt alweer ongelofelijk veel zin in het album.

shadowboxer
Commercie geen invloed? Vergelijk dan voor de grap is eens Big Come Up met tegenwoordig werk/randzaken/producers/verkopen etc etc. Brrrrrrrrrrrr

avatar van legian
tuurlijk heeft commercie invloed, maar ik bedoelde meer dat ze niet zo'n standaard radio bandje worden, maar nog wel hun eigen ding blijven doen.
en met radio bandje bedoel ik een band/artiest die simpele, zielose muziek maakt om geld te verdienen. bijv. de laatste Coldplay, en zo zijn er nog veel meer.

daarnaast een populaire / comerciele band hoeft nog niet slecht te zijn

avatar van sjinobi
Man man man wat heb ik zin in deze plaat.
Als de hele plaat ook maar half zo goed als Lonely Boy en Run Right Back dan ben ik al zeer tevreden. Nu nog even mensen overhalen om naar Eindhoven te gaan.

avatar van tim-r(-_-)
Het verschil tussen hun eerste en hun laatste platen heeft niet veel te maken met commercie volgens mij, en meer met de evolutie van een band. Ik vind het normaal dat een groep zich steeds opnieuw wil vernieuwen, herontdekken. Wat toch beter is dan bij iedere plaat hetzelfde stramien te volgen.

Ook hebben ze nu veel meer mogelijkheden om met andere (en duurdere) producers te werken, en moeten ze niet - in tegenstelling tot bij hun eerste platen- opnemen in enkele verlaten fabriekspanden in Akron, waardoor de platen ook wat professioneler klinken.

Hierbij wil ik zeker niet de eerste platen van The Black Keys afbreken, integendeel zelfs...

avatar van Don Cappuccino
Die clip van Lonely Boy is wel baas!

Ook een erg lekker nummer. Deze maar eens in de gaten houden.

Rizz
Toen ik de eerste keer Lonely Boy hoorde vond ik het niet zo bijzonder, maar heb het nu per ongeluk opstaan op Spotify en dacht; wie zijn dit?? Wat een lekker nummertje zeg

avatar van BartUrsem
Snoeperd schreef:

Dat zeg ik misschien vooral omdat een aantal gedroomde releases het niet helemaal zijn geworden. Naar mijn zin vallen Mylo Xyloto van Coldplay en de nieuwe van Snow Patrol namelijk nogal tegen. Dit bezorgt me toch een beetje een nare nasmaak betreft dit jaar..

shadowboxer
Van die twee platen waren de verwachtingen op z'n zachtst gezegd ook niet bijster hoog.

avatar van tim-r(-_-)
Olrajt! Net gedaan met mijn eerste luisterbeurt van de HELE plaat, en het lost mijn verwachtingen moeiteloos in. De lijn van Lonely boy trekt zich het hele album door, wat zorgt voor een energiek album. Voor een definitieve conclusie is het nog wat te vroeg, maar dat het een schitterende plaat is, staat buiten kijf.

(verwijderd)
De lijn van Lonely Boy wordt zeker doorgetrokken met onder andere het terugkerende achtergrondkoortje.. Eerste luisterbeurt was wel over voordat ik er door in had en op de achtergrond is het toch niet allemaal even sterk doorgekomen. Eerste indruk is dan ook iets minder dan Brothers, maar hier zit zeker wel potentie in..

Snelle edit: draai aan de volumeknop zorgt voor een andere reactie.. Sjezus wat een knalnummer is Little Black Submarines!

avatar van Motdattan
Little Black Submarines is heerlijk inderdaad. Rustig begin en dan ineens BAM!!

Mr_White
Ik vind de plaat na een eerste luisterbeurt iets beter klinken dan Brothers en ook ik moet meteen Little Black Submarines noemen, wat knalt dat nummer genadeloos uit je speakers om je even een mep in je gezicht te geven. Tering!

shadowboxer
Is -ie gelekt of staat er ergens een streampje open?

avatar van SOAD
Gelekt, de eerste indruk is erg goed. heerlijk swingend allemaal.

zojuist voor het eerst geluisterd en klinkt weer ouderwets lekkkkkkkkkerrrr!!

avatar van stef212
Allemaal weer bijzonder leuk dit. Inderdaad swingend, en de zware blues is wat naar de achtergrond geduwd.