Van Halen - A Different Kind of Truth (2012)

Label: Interscope

1. Tattoo (4:44)
  2. She's the Woman (2:57)
  3. You and Your Blues (3:43)
  4. China Town (3:15)
  5. Blood and Fire (4:26)
  6. Bullethead (2:31)
  7. As Is (4:47)
  8. Honeybabysweetiedoll (3:47)
  9. The Trouble with Never (3:59)
  10. Outta Space (2:54)
  11. Stay Frosty (4:08)
  12. Big River (3:51)
  13. Beats Workin' (5:03)
avatar van dynamo d
Een nieuwe Van Halen? Ben heel benieuwd. En wie is nu de zanger?

avatar van Bollieblauw
David Lee Roth natuurlijk! She's The Woman is al een oud nummer uit 1978 dat nog niet eerder officieel is uitgegeven en rockt keihard.

avatar van vogelaar
Ben ook heel benieuwd naar de nieuwe cd. ik heb ergens gelezen dat het album 3 februari uitkomt.

Single Tattoo klinkt erg vertrouwd

avatar van kaztor
Mij benieuwen of de originele bezetting nog wil vlammen. DLR vind ik een beslissende factor.

avatar van Rockfan
kaztor schreef:

Origineel?? Is Mike Anthony er dan weer bij? Die zit toch bij Chickenfoot ?

avatar van iggy
Anthony zit er helaas niet bij nee

avatar van richiedoom
Tattoo vind ik alvast een erg zwakke single. Dat komt door de productie, het ontbreken van mikey's backing vocals (de van halen sound is weg!), die relnicht die saai zingt (Die vent kan t echt niet meer) en de verschrikkelijk slappe tekst.

En ik wil Van halen echt niet bashen, want Eddie blijft een held en alleen daarom al zal ik de cd kopen. Maar het feit dat veel van deze nummers oude demo's zijn, geeft al aan hoe weinig inspiratie Eddie nog heeft....

avatar van itchy
Tattoo is inderdaad een draak van een nummer.

richiedoom schreef:

Absoluut mee eens.
Even de nieuwe Van Halen bekeken op youtube. Als dit nummer een blauwdruk word van de nieuwe Van Halen cd dan is het huilen met de pet op. Compleet Van Halen onwaardig.
Ik ben een groot liefhebber van Van Halen t/m F.U.C.K., ik ben bang dat ze met dit hen naam geen eer aan gaan doen.
De nieuwe cllip is dan nog bijzaak,..maar als ik zie hoe David Lee Roth zich loopt aan te stellen als een klein kind, en denkt dat hij nog 20 is dan zakt mijn broek al enigzins af.
Hopelijk valt de nieuwe VH-cd toch nog mee, het zou zonde zijn dat een band die zo'n goeie staat van dienst heeft bewezen in het verleden z'n aanzicht zou verliezen door platte commercie.

Ben hier toch wel benieuwd naar!

Rizz
Tattoo vind ik eigenlijk na vaak luisteren een fijn liedje geworden, simpel maar lekker in het gehoor.
David blijft gewoon David, hoe oud hij ook moge zijn (gelukkig maar). Goed om hem weer eens te horen, en al helemaal op een nieuwe Van Halen plaat. Hij lijkt de eeuwige optimist, enthousiast, klinkt alsof hij er veel zin in heeft en in is voor een lolletje. Deze man heeft het allemaal nooit té serieus genomen gelukkig. Ik ben hier erg benieuwd naar.

Ben benieuwd wat de ' fans' eigenlijk nog verwachten van een band die al zolang meedraait met zeer wisselend succes

avatar van iggy
Ik verwacht er verdomd veel van malle. Van halen moet toch ook weten dat het 5 voor 12 is. Zowel halen als dave hebben geen toekomst meer als dit niks is of word

Goed tattoo is geen super nummer maar ik lees hier toch wel dingen waarvan ik denk grrr. Omdat mikey's backing vocals er niet meer in zitten zou oa de halen sound weg zijn. Hoor trouwens nooit iemand lullen over zijn bass werk? Tjonge tjonge zeg het is alsof deze dude 40% verantwoordelijk was voor de van halen sound. Naar mijn idee was de echte van halen sound verdwenen na 84. Of niet soms? En niet dat ik van hager slecht vond verre van dat zelfs. En zeker is het jammer dat Anthony er niet meer bij is.
Verder lees ik oa dat de relnicht niet meer kan zingen en vreselijk slechte teksten uitbraakt zich ligt aan te stellen enz. Ten eerste dave is uiteraard nooit een dio of coverdale geweest en da's pas een understatement niet waar! Ten 2e en ik ben best wel een kenner zijn stem is echt niet slechter geworden door de jaren. Kan trouwens ook niet want zo geweldig klonk dave nooit vooral live ha. Maar de man weet er vaak een gevoel in te leggen door vele nooit begrepen maar dat terzijde Tja en inderdaad dat dave geen teksten schrijft als herrrr Bobby Zimmerman daar was ik al langer achter. Rond 1978 al geloof ik,,,
En volgens mij heeft de relnicht zich altijd al liggen aanstellen, De een noemt dat aanstellen ik noem dat entertainen en vet lachen. Dat dave er op zijn 58e nog altijd op los rockt en een hell of a good time heeft dat kan ik alleen maar waarderen. Liever een relnicht dan een vette eikel die niet meer kan bewegen en er hip probeert uit te zien. Axl bijv die mij aan Axl Hazes laat denken.

Malle schreef:

Over welk wisselend succes heb je het eigenlijk?

Van Halen (1978) US: Diamond
Balance (1995) US: 3× Platinum
Best of Volume I (1996) US: 3× Platinum
Van Halen III (1998) US: Gold
The Best of Both Worlds (2004) US: Platinum

btw, de officiële video voor Tattoo had binnen 1 dag meer dan 2 1/2 miljoen views.

avatar van iggy
En daar hebben we von de man van de feiten ha. En voor het eerst volgens mij ben ik het ook nog met hem eens. Hoewel ik de cijfers niet ken he he.

Us lijkt mij niet echt een objectieve graadmeter mbt verkoop/succes, hoe is het wereldwijd?

Malle schreef:

56 in the US and 80 wereldwijd.

avatar van iggy
Als je dat maar weet malle ha. Voor de rest niet doen malle. Weet waar je aan begint eeeeh

iggy schreef:

Anyway, cijfers of geen cijfers, ik ben wel degelijk benieuwd wat Van Halen ons te bieden heeft in 2012. Tattoo is welliswaar niet zo bijzonder maar het voelt wel vertrouwd aan. Ik denk dat het een solide plaat gaat worden. Ik hoop wel of wat meer vuurwerk en wat sneller werk.

avatar van iggy
Dat gaat goed komen von vertrouw me nu eens een keer mijn beste

Rizz
Het viel mij wel op dat die videoclip van Tattoo zo snel zó vaak bekeken was.
Een nieuwe Stones clip van het nieuwe nummer No Spare Parts is na dik een maand nog geen 300 duizend keer bekeken, maar Van Halen zit nu al op bijna 3 miljoen views binnen 2 weken. Oké, David Lee Roth is terug, maar toch; men is erg benieuwd en Van Halen is nog steeds een enorme trekker.
Ik hoop dat dit album één groot feest wordt, vernieuwend hoeven ze niet te zijn, maar laat er alsjeblieft een paar knallers van jewelste opstaan

iggy schreef:

Eerlijk, had ik niet verwacht, zelf vindt ik hun platen enorm wisselend en hoewel het een fijn bandje is raakt het over het algemeen me amper, enkele uitschieters daargelaten, ik ben zon typ dat dan een ceedeetje brand van hun beste nummers en daar vrede mee heeft

avatar van iggy
Die 1minuut 30 durende preview van blood & fire klinkt in ieder geval voor geen meter.
Het zal toch niet......?

iggy schreef:
Die 1minuut 30 durende previeuw van blood & fire klinkt in ieder geval voor geen meter.
Het zal toch niet......?

Als je naar Vanhalenradio.com gaat dan kan je 3 volle tracks beluisteren.

avatar van kokkie
idd nu al bijna de helft te beluisteren
- She's the woman (oud materiaal, maar dikke YES)
- Tattoo (nieuwe single... erg safe, toch een NEE)
- Stay Frosty (... ice cream man?)
- Blood and Fire (dikke YES)
- Trouble with Never (dikke YES)

Alom, het ziet er niet slecht uit...
Ben ook zeker niet blij met alle keuzes etc, maar ze maken in ieder geval nog een plaat... laten we daar nu gewoon lekker van gaan genieten!

avatar van Von Helsing
Voor de goede orde: het HELE album bestaat uit oud materiaal.

Rizz
Stay Frosty Klinkt wel lekker bluesy, het is inderdaad net Ice Cream Man Part II, vooral met die switch naar dat rockende gedeelte.

avatar van Bollieblauw
Chinatown is nu ook te beluisteren! Dikke dikke yes! Het komt wel goed met dit album me dunkt! Begin Tattoo toch steeds lekkerder te vinden hoor. Solo rockt als vanouds!