Van Halen - A Different Kind of Truth (2012)

Label: Interscope

1. Tattoo (4:44)
  2. She's the Woman (2:57)
  3. You and Your Blues (3:43)
  4. China Town (3:15)
  5. Blood and Fire (4:26)
  6. Bullethead (2:31)
  7. As Is (4:47)
  8. Honeybabysweetiedoll (3:47)
  9. The Trouble with Never (3:59)
  10. Outta Space (2:54)
  11. Stay Frosty (4:08)
  12. Big River (3:51)
  13. Beats Workin' (5:03)
avatar van iggy
Als ik dat comeback of the year lijstje lees vraag ik me dus af wat Rush daar tussen doet???

Tevens verbaas ik me dat ik lees dat vielip een Daimond David Lee Roth fan is. Binnen Van Halen uiteraard. Nooit geweten Ha ha

avatar van lynyrd
Er staan enkele goede nummers op en dat is het dan, en dat Eddie een supergitarist is dat weten we al vanaf 1978 maar dat hoor je op deze cd ook wel...

iggy schreef:

Hoezo? Kijk maar bij de scores die ik de VH albums met Roth geef. Dat zegt genoeg lijkt me. Ik wil ook eigenlijk niet kiezen tussen beide alleen vindt ik de albums die ze met Sammy gemaakt hebben gewoon net wat beter. En hij lijkt me een toffere gast, puur gebaseerd op wat ik door de loop van de jaren van beide heren heb gezien, gehoord en gelezen. Maar dat neemt dus niet weg dat ik VH1, Fair warning en 1984 fantastische albums vindt!

vielip schreef:

avatar van iggy
@ vielip. Met een gemiddelde van 3 sterren zit je niet echt hoog toch? Maar goed maakt ook verder niet veel uit. Was ook meer bedoelt als een (stekelig) grapje.

avatar van vielip
VH1 geef ik 5*, Fair warning 3,5* en 1984 4*. Maakt ook niet uit, ik begreep de (stekelige) bedoeling van je opmerking wel. Van jou kan ik dat wel hebben

Toch nog een keer geprobeerd de eerst 5 nummers zijn prima daarna stort het wat mij betreft in elkaar. Zeker als ik het met ouder david lee roth werk vergelijk. Ik heb nu 1984 opstaan dan komt deze niet in de buurt.

quofan schreef:

avatar van Bollieblauw
Quofan, grappig om te lezen dat jij het tweede deel zo zwak vind. Voor mij zijn As Is, Big River en Outta Space juist ijzersterk en kunnen zich meten met het beste wat Van Halen in de "hoogtijdagen" maakten. Ook Honeybabysweetiedoll is magistraal. De gitaarsolo van Big River is een van de beste die ooit uit de vingers van EVH is gekomen.

Er zou trouwens op deze site een verbod moeten komen op antwoorden die enkel en alleen uit een smiley bestaan. Kinderachtig, inhoudsloos, topicvervuilend en boven alles: gemakzuchtig. De kracht van Musicmeter zit in de geschreven meningen en de discussies die daaruit voortvloeien, niet in infantiele plaatjes die hun duimen omhoog steken. Voor mensen die daar hun plezier uit halen is Hyves bedacht.

Hebben de boys nou nog plannen om naar Europa te komen? Iemand een scoop?

Bollieblauw schreef:

Opzich zijn zulke 'posts' soms erg handig vind ik. Ik denk alleen dat ik wel begrijp waar je op doelt en daar ben ik het 300% mee eens!

avatar van iggy
Ach die Neal. Iedere keer als iemand het met hem eens is lijkt hij op zijn minst een V.S.O.P te krijgen .

Goede nummers, jammergenoeg is de cd erg hard gemastered.

avatar van Arrie
Berichten verplaatst naar Van Halen

avatar van ricardo
Deze is wel erg goedkoop nu, bij mijn plaatselijke cd shop kost hij 5,99 euro, voor die ene euro meer gun ik natuurlijk liever mijn plaatselijke plantenboer zijn bestaan.

Maar vraag me af of ik deze wel zo essentieel vind. Ik ken inmiddels de eerste 7 van halen albums, maar vraag me af of ik iets gemist heb als ik deze niet gehoord heb.

Ik zit al weken in een van halen flow en als ik hem koop zal ik het ook heel binnenkort gaan doen, anders blijft het er waarschijnlijk bij.

Wijkt deze veel af van de eerste 6 VH albums, en zo ja lijkt het meer op het debuut of 1984?

avatar van Edwynn
Van Halen met David Lee Roth klinkt vooral als Van Halen met David Lee Roth. Ik vind het wel passen bij het oude spul. Of het essentieel is moet je zelf maar uitmaken. Ik denk van niet, maar het is zonder meer een heel aardig album.

avatar van Bollieblauw
Doen! Top CD met veel nummers die zich kunnen meten met die van hun gloriedagen (een aantal nummers zijn ook van die periode en hebben ze opnieuw opgenomen met hier en daar nieuwe teksten en afwijkende arrangementen).
Niet iedereen is het met mij eens, maar ik vind dat deze zeker in de top 3 van beste Van Halen platen hoort. As Is, She's The Woman. Big River, Chinatown, Outta Space, Blood And Fire: typische ouderwetse Van Halen klassiekertjes. Gitaarwerk is fenomenaal met een herboren Eddie.

avatar van ricardo
Top 3 maar liefst, en dan hun debuut op 1 en Fair Warning op 2 zeker?

En 5,99 euro is ook niets, dan maar een broodje shoarma minder in het weekend.

Nipt voor Fair Warning!

- 1984
- Women and Children First
- Diver Down

avatar van De buurman
Ricardo, natuurlijk moet je deze hebben. De enige Van Halen plaat die je mag overslaan is VH3. Dat was gewoon een foutje.

Ik ben er niet zo enthousiast over als Bollieblauw, maar wat betreft de herboren EVH heeft hij helemaal gelijk. Ook broer Alex blijft me verbazen. Roth is een beetje een verhaal apart...

Maar voor die 6 euro... kom op man.

avatar van freakey
ricardo schreef:
Top 3 maar liefst, en dan hun debuut op 1 en Fair Warning op 2 zeker?

En 5,99 euro is ook niets, dan maar een broodje shoarma minder in het weekend.

Hiero, kun je de saus alvast wel betalen...
WOW HD Nederland - wowhd.nl

avatar van ricardo
Ik had de link van Henk01 al aangevinkt en zag dat hij 4,99 was, maar heb hem net voor een eurotje meer bij mij op de hoek gekocht.

Muntjes maakt mij niet veel uit, als ik er maar iets aanheb wat ik koop.

Heb hem nu opstaan, en klinkt niet verkeerd!

Maar zo goed als hun debuut dat kan ook niet, en is ook niet zo, al ben ik nog maar op de helft nu.

avatar van freakey
Heb jij nog een platenzaak op de hoek??? ... WAUW.....

avatar van ricardo
Mwoa om de hoek, moet er 20 km voor rijden, maar voor mij is dat om de hoek.

Dat doe ik liever dan bij een onlineshop, want dan kun je gelijk zien wat je koopt immers.

Ik heb niet zoveel geduld, als ik iets in het hoofd heb wil ik het meteen hebben, en wil dan niet een paar dagen wachten op een verzending.

Draai hem nu inmiddels voor de derde keer en vind het een goed album geworden, zeker als je ziet waar hun glorietijd ligt met Roth.

Vind hem niet zo goed als hun eerste 4 albums, die blijven mijn voorkeur houden, maar denk dat ik deze wel leuker vind dan 1984.

Wat een heerlijk snel en stampend nummer is China Town, vooral het beukende drumwerk aan het begin van dat nummer.

Heb al een tijd naar de hoes gekeken wat het nou voor moet stellen, dacht in eerste instantie met de cirkel erdoorheen met die lucht erboven aan een hele grote sterrenkijker, ook de achterkant waar de nummers opstaan staat die foto vanuit een andere hoek genomen, maar werd ik ook niet veel wijzer van.

Maar het is een enorme trein die voor het openbaar vervoer dienst deed in noord oost Amerika tussen 1831 en 1968.

Dat ding voor in het midden lijkt wel een beetje op een kijker waar je in kunt kijken, maar dat zal wel een reflector voor de koplamp zijn waarschijnlijk.

Zo zie je maar weer dat soms niets is wat het lijkt, maar zal die trein van spoorwegmaatschappij 'new york central system' een speciale betekenis hebben gehad op dit album, of moet het gewoon een gave indrukwekkende foto zonder verdere betekenis voorstellen verder?

Bij het album Orgasmatron van Motorhead was ik er sneller achter dat het een trein was.

avatar van Edwynn
Het is inderdaad een goede hoes. Ik zag er in eerste instantie een revolver met doelwit in. Toen ik hem in het echt zag, zag ik de trein. Met een kleine switch zie ik de revolver nog steeds. Het straalt kracht en snelheid uit. Superman. Net als het logo.

avatar van ricardo
Inderdaad lijkt ook wel op een revolver met een doel ervoor.

Voorop staat new york central system, daar ff op gegoogled en op plaatjes aldaar zag ik dat het een trein was.

Mooi inderdaad dat je er verschillende dingen in ziet.

avatar van Tony
Grappig, ik zag er meteen een trein in, heb in een ver verleden nog eens bij NS gewerkt, vandaar waarschijnlijk, maar nu ik de hoes wat beter bekijk is dat eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend.

Album komt verder voor mij niet in de buurt van hun meesterlijke debuut of 1984 of zelfs 5150; ik geef dus de voorkeur aan een lelijke hoes met mooie muziek ipv. andersom.

avatar van Edwynn
Die van de Commodores heeft toch een andere hoek waardoor de interpetatiemogelijkheden verdwijnen. Die hoes kende ik overigens niet. Ben niet zo thuis in de Richiekunde. Ik kan me de plagiaatsteigeringen wel voorstellen. Dat wel.

avatar van ricardo
Die van de commodores laat veel meer zien, o.a de wielen, het spoor en de cabine.

Is hier niet te zien.

Als dat album deze trein al als cover heeft is dit idd niet erg bijzonder, maar meer omdat ze minder van de trein laten zien is het in het begin even gissen.

Deze bevalt mij beter en beter, voor mijn gevoel zijn de nummers hierop wat meer uptempo en wat vlotter dan de eerste 6 albums.

Ik ken nu 8 van halen albums en vind ze allemaal goed, diver down en 1984 vind ik dan wat minder maar nog steeds erg goede albums. Denk dat mijn van halen lijst er nu zo zou uitzien:

1. Van Halen.
2. Women and children First.
3. Fair Warning.
4. A different kind of truth.
5. Van Halen II.
6. 5150.