A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)

Label: Jive

1. Midnight Marauders Tour Guide (0:45)
  2. Steve Biko (Stir It Up) (3:11)
  3. Award Tour (3:46)

met Trugoy the Dove

4. 8 Million Stories (4:22)
  5. Sucka Nigga (4:05)
  6. Midnight (4:23)

met Raphael Saadiq

7. We Can Get Down (4:19)
  8. Electric Relaxation (4:03)
  9. Clap Your Hands (3:16)
  10. Oh My God (3:30)

met Busta Rhymes

11. Keep It Rollin' (3:06)

met Large Professor

12. The Chase, Pt. 2 (4:02)
  13. Lyrics to Go (4:10)
  14. God Lives Through (4:15)
  15. Hot Sex * (2:48)
avatar van dielinquent
Gisteren ook de documentaire dvd over Tribe weer eens gekeken. Indrukwekkend verhaal blijft het ook hoe het allemaal ontstaan is maar vooral ook hoe de vibe veranderde sinds Phife verhuisde naar Atlanta en worstelde met zijn ziekte en zijn minderwaardigheidscomplex tov Tip.

avatar van Demolisher
dielinquent schreef:

Help me even, welke docu? die wil ik graag zien!

avatar van Harderwiek
Demolisher schreef:

Help me even, welke docu? die wil ik graag zien!
Beats Rhymes & Life: The Travels of A Tribe Called Quest (2011) - MovieMeter.nl

Fijne docu inderdaad!

avatar van Silky & Smooth
Fantastisch album natuurlijk! Ik had 'em al een tijdje niet meer geluisterd, maar na de dood van Phife (hoe cliché) toch weer eens opgezet. A Tribe Called Quest op hun hoogtepunt. Heerlijke beats met herkenbare, maar toch goed gebruikte samples en een wisselwerking tussen twee rappers waar andere duo's alleen maar van kunnen dromen.

avatar van Frenz
In de discussie welk album je voorkeur heeft, The Low End Theory of deze is voor mij (voorlopig) een gelopen race. Dit album is rond, één goed samenhangend feestje, de beats zijn verslavend, geen zwakkere nummers.

Hoogstwaarschijnlijk het enige hiphop album zonder een overbodig nummer.