The Stone Roses - The Stone Roses (1989)

Label: Silvertone

1. I Wanna Be Adored (4:52)
  2. She Bangs the Drums (3:42)
  3. Waterfall (4:37)
  4. Don't Stop (5:17)
  5. Bye Bye Badman (4:00)
  6. Elizabeth My Dear (0:59)
  7. (Song for My) Sugar Spun Sister (3:25)
  8. Made of Stone (4:10)
  9. Shoot You Down (4:10)
  10. This Is the One (4:58)
  11. I Am the Resurrection (8:12)
  12. Fools Gold * (9:55)
  13. What the World Is Waiting For * (3:55)
  14. Elephant Stone * (4:48)
  15. Where Angels Play * (4:15)
ik vind het inspiratieloze muziek die weinig vernieuwend is

het is al tig keer eerder gedaan

daarbij vind ik de zang echt het zwakste en na een aantal nummers zeer irritant

de verering zit um volgens mij meer in ian brown dan in de muziek

hoe slecht hij ook zingt, de verering heeft daar geen enkele last van

zal wel iets met charisma zijn, al kan ik het niet ontdekken

Oh ja; dat was ik nog vergeten te vermelden.
Als je dan nog niet weet waarom dit album zo goed is; dan kun je hem altijd nog een keer luisteren.

De zang is inderdaad minder dan de muziek.

Joy
het is eenvoudig, ik vinnut niks, jij wel, jij probeerd mij te overreden

for the record, ik heb het inmiddels - goh wie had dat gedacht,inmiddels weer afgezet, wat een slap gezeik

exit richting prullenbak zoals eerder en daar blijft het

tondeman
De combinatie van weten waar de mosterd is (en te halen valt) + eigen muzikantschap én ook nog eens die verdomde, magnifieke kleurexplosies die ze de melodien meegeven maakt deze band voor mij zo geweldig. Dat is wat ik zo goed vind aan de Stone Roses. Dat ze in principe ''klassiek'' gevormde popliedjes in de stijl van, tja, de 60's , een heel mooi, eigen gevoel gaven.
In liedjes als I wanna be adored, Waterfall etc. zijn de muzikale invloeden heel duidelijk te horen, maar op hetzelfde moment klinkt alles volstrekt uniek. Zeg maar een update van de ''summer of love''. En... daardoor voor veel Britse jeugd, zeker in het Noorden, eindelijk iets wat echt van ''hun'' was.

''Spike Island" ik wou dat ik erbij was geweest

Joy
ik ben blij dat julie het allemaal zo geweldig vinden, mij hoef je der snachts nie voor wakker te maken

zo zijn er nog ontelbaar meer zaken waar je me snachts niet voor wakker hoef te maken

voor mijn vriendin, daar mag je me snachts weer wel voor wakker maken (en voor bassie)

Mij hoef je er snachts ook niet voor wakker te maken; tenzij ik nachtdienst heb, dan wel.
Dan hoor ik namelijk niet te slapen.
Ik probeer je niet te overreden.

quote="Joy"]

magoed, leg mij eens uit wat er zo goed is aan de stone roses?

mischien dat ik het nog ga geloven[/quote]

Daar gaf ik antwoord op.

ik vind het inspiratieloze muziek die weinig vernieuwend is

Hmm, ik vind de voorzichtige dance-invloeden toch wel bijzonder, daarmee waren ze wel een van de eerste...

En ik lees overal dat die drummer wordt gezien als de beste drummer van zijn generatie (binnen de 'indie'/'rock'-scene) en als ik naar de drums luister hoor ik ook wel dat het goed in elkaar zit en hem makkelijk afgaat.

Verder sluit ik me aan bij Tondeman. Vind dit echt een fantastische plaat, mooie soul-invloeden, vleugje dance, wagonlading nostalgie en nouja etc.

Maar je bent al niet meer te redden, zie ik al.

avatar van douwens
deric raven schreef:
Maar om terug te komen op de vraag waarom dit album zo goed is.

Luister om te beginnen naar Fools Gold en let op het samenspel tussen drum en bas; hoor vervolgens dat lekkere gitaar spel er door heen, en ik kan me niet voor stellen dat je dan stil blijft zitten.
She Bangs The Drum is ook zo'n lekker nummer; zeer verfrissend.
Vervolgens onbevoordeeld dat hele album beluisteren, en dan nog een keer, en dan nog een keer, enz.

Inmiddels heb ik er een paar keer naar geluisterd en wat blijft is dat ik Fools Gold nog steeds brilliant vind, maar dat de rest me niet kan bekoren. Behalve dan nog She Bangs The Drum.

zijn ook wel de 2 mooiste nummers.

avatar van starsailor
maar 2 goede nummers op een wereldwijd bejubeld album.....?
Vreemd....

Begrijpend lezen is ook een kunst...

douwens schreef:

Inderdaad Herman....

Inderdaad; ik vind dit hele album goed, maar als je aan mij vraagt welke 2 nummers het mooiste zijn, dan zal ik die 2 noemen.
Persoonlijk vind ik Bye Bye Badman het minste nummer.

Joy
welke vind je het mooist?

I wanna be adored

2 zou je noemen

fastpulseboy
wat mij betreft,
she bangs the drums en waterfall

en I Wanna Be Adored en Made of Stone.

avatar van gemaster
I AM THE RESURRECTION!

Woutt
I Am The Resurrection inderdaad en natuurlijk ook Waterfall.

tondeman
Vergeten jullie This is the One niet?

Ieder heeft duidelijk zijn eigen voorkeur. vandaag nog maar eens geluisterd naar het album, en toch weer eens tot de conclusie gekomen dat dit wel een zeer sterk album is.

Joy schreef:
welke vind je het mooist?

je zou er 2 noemen

er kan er maar 1 het mooist zijn.....

Jornaquin
En dat is This Is The One

@starsailor

deric raven schreef:
Persoonlijk vind ik Bye Bye Badman het minste nummer.

avatar van Marty McFly
Jornaquin schreef:
En dat is This Is The One

avatar van johan de witt
Gelukkig hebben we hier het kopje 'statistieken' voor.
Het officieel mooiste nummer op 'The Stone Roses' gekozen door de MuMe-community is...

I Wanna Be Adored (42 stemmen)
She Bangs the Drums (27 stemmen)
I Am the Resurrection (26 stemmen)
Waterfall (16 stemmen)
Fools Gold (15 stemmen)
Made of Stone (10 stemmen)
This Is the One (9 stemmen)
Shoot You Down (6 stemmen)
Bye Bye Badman (6 stemmen)
Elizabeth My Dear (6 stemmen)
(Song for My) Sugar Spun Sister (5 stemmen)
Don't Stop (2 stemmen)

Ace
Ik ga absoluut voor This Is The One! Dat gitaarspel erin, geweldig!

Over gitaarspel gesproken. Deze gast kan het ook wel aardig: http://www.youtube.com/watch?v=sRauS0XnWKE

fastpulseboy
Ace schreef:

wonderkind!

avatar van argus
0,5
Ace schreef:
Ik ga absoluut voor This Is The One! Dat gitaarspel erin, geweldig!

Ik ben er niet van ondersteboven trouwens. Zwakke inspiratieloze band met bezielingsloze muziek. Het zwakke gitaarspel is om te huilen en mag ik wel zeggen zeer oninteressant. Dit album vormt daar een illustratie van. Maar goed, ieder zijn eigen mening. 0,5*