Burial - Kindred (2012)

1. Kindred (11:26)
  2. Loner (7:28)
  3. Ashtray Wasp (11:44)
avatar van IllumSphere
Wat een geweldige EP, Burial toont dat hij het nog steeds in zijn mars heeft en zichzelf steeds weer kan overtreffen. Ik ben niet echt zo een fan van langdurige nummers (m.a.w. liedjes die langer dan 10 minuten dure), maar in het geval van dit is het een waar genot.

Dikkop
In tegenstelling tot vrijwel iedereen, ben ik wat teleurgesteld.
Alles klinkt grootser dan zijn vorige werk en het pakt niet volledig uit zoals ik zou willen.
Het tempo ligt hoger en de leegte is gevuld met allerlei synths en geluiden.
Net die eenzame leegte vond ik zo mooi aan zijn muziek.
Nu ontroert het me niet meer.

Misschien zullen wat meer luisterbeurten verandering brengen.
Ik hoop het toch.

avatar van Stapler
Dakduivel schreef:
Hier kan je de clip van Loner tjekken.

Karige clip voor zo'n mooi nummer. Loner verdient een veel boeiendere clip!

Daar heb je gelijk.
Loner is echt een vet nummer.

avatar van Dakduivel
Stapler schreef:
Karige clip voor zo'n mooi nummer. Loner verdient een veel boeiendere clip!
True. Ik zag de clip net pas, beetje jammer.

avatar van perrospicados
Loner is zojuist eerste kennismaking met dit album. Moet er wel een beetje van bijkomen. Wat een plaat!!!

dion_odinot
Dakduivel schreef:
True. Ik zag de clip net pas, beetje jammer.

Bij alle andere video's van deze gebruiker, staat dat het niet de officiële clip is.
Ik verwacht dus ook dat dit niet de officiële clip is.

Ik zie Burial er ook niet voor aan om video's te laten maken voor zijn muziek

avatar van T.O.
Sinds zijn liefdevolle uiteenzettingen over Londen en haar unieke muziekscene in historisch perspectief heb ik veel sympathie voor Burial. Zijn muziek klinkt ook echt als een expressie van die culturele achtergrond - hoewel ik er niet altijd iets mee kan.

Maar jongens, wat wordt de beste man toch tot een hipstermessias gebombardeerd. Check die review op Pitchfork bijvoorbeeld. Ook hierboven vliegen de superlatieven ons binnen korte tijd weer om de oren.

Stel je voor dat hij nog eens album met Thom Yorke gaat opnemen...dat wordt de grootste hype van de internet age.

Toch knap hoe Burial altijd zo duidelijk zijn eigen geluid weet over te brengen als hij nieuwe dingen probeert. Favoriet is op dit moment Loner, geweldig.

avatar van Koston
Miljaarde ik kan echt niet stoppen met luisteren naar dit

tuktak
hij is wellicht wat lastig te vinden, maar met deze link kan je de ep officieel in wav formaat kopen voor 3,50. gewoon bij het label zelf: hyperdub store
gewoon doen dus...

T.O. schreef:

Hij heeft ooit eens 2 nummers opgenomen met Thom Yorke en Four Tet.
Een echte hype kan het niet echt genoemd worden.

Nu vind ik ook wel dat de beste man redelijk wordt gehyped.

avatar van brooklyn
T.O. schreef:

Waar kan ik dit lezen/zien/horen?

Jammer als de hipstergemeenschap hier weg mee gaat lopen, maar ik vind het heel erg mooi

Na mijn eerste luisterbeurt durf ik wel al vast te stellen dat Burial met deze EP nog iets toegankelijker is geworden. Ik ben er nog niet over uit of ik dit nu positief of negatief vind. Untrue vind ik eigenlijk te ontoegankelijk, maar ik durf ook niet te beweren dat ik deze ommezwaai nu helemaal het einde vind. Mijn sterren blijven nog even op zak.

avatar van FlyLo

Waar kan ik dit lezen/zien/horen?

Klik. Er zullen er nog wel meer zijn

avatar van vlsander
Thomas Langerak, vanwaar de motivatie om 0,5 stemmen te geven? Terwijl u gemiddelde stem 4,24 bedraagt?

Over de EP dan. Na 7 keer op repeat bleef ik geboeid luisteren. Dan weet ik genoeg. In tegenstelling tot de nieuwe Talabot (totaal ander genre), waar ik ook zeer enthousiast over was, blijft deze ook duidelijk langer hangen.

Burial is misschien een hype, maar wat hij doet is uniek en telkens opnieuw verassend. Jezelf keer op keer op zo een niveau heruitvinden getuigt voor mij van groot muzikaal talent.

avatar van Stapler

Waar kan ik dit lezen/zien/horen?

Sjonge jonge, wees toch eens blij dat mensen deze muziek waarderen. Al moet ik je zeggen dat ik je ook niet helemaal begrijp. Wie of wat is de hipstergemeenschap? En hoezo ermee weglopen? Zo van Burial is onze held en maakt alleen muziek voor ons?..

avatar van hallo!

Waar kan ik dit lezen/zien/horen?

Tuurlijk. Het is altijd jammer als anderen iets goed vinden wat jijzelf goed vind.

avatar van rbr
rbr
Burial is een van mijn favoriete artiesten sinds ik de muziek ongeveer twee jaar geleden ontdekte. Ik zocht toen naar dubstep, maar eigenlijk past deze muziek niet binnen een genre. Er is duidelijk een verandering te horen in de de muziek van Burial; ieder opvolgend album/EP lijkt weer vernieuwende elementen te hebben, terwijl je toch steeds die heerlijke Burial-mood blijft voelen bij zijn muziek. De vernieuwing is vooral groot bij de nummers Loner en Ashtray Wasp.

(Ik heb speciaal om hier op te stemmen een account aangemaakt op musicmeter, nadat ik zag dat ene Thomas Langerak het nodig vond om een 0.5 te stemmen op deze EP. )

avatar van Chronos85
vlsander schreef:

Ja, ik vind persoonlijk (maar dat zal wel off-topic zijn) dat als electronische muziek niet je genre is (gezien de rest van zijn stemmen) dat je niet moet stemmen op dit soort albums. Als je dan toch meent te stemmen, geef dan een toelichting!

avatar van FlyLo
Veruit het beste stuk van deze single is Ashtray Wasp, en met name vanaf 9:30 tot het einde. Voor de rest is het weliswaar het beste van Burial sinds Untrue maar hij evenaart laatstgenoemde alleen in de laatste paar minuten.

avatar van trebremmit
Weet nog niet helemaal wat ik er van vind, het is wel erg trancy geworden.

Dikkop
Ik in het begin ook niet trebemmit.
Maar ik moet zeggen dat ik het al beter begin te vinden.

avatar van luc011190

Waar kan ik dit lezen/zien/horen?

Meen je dit? Of is het gewoon grappig bedoeld en slaat het nergens op?

Wat een gigant is het toch.. hoe meer ik dit hoor hoe meer ik besef hoe bijzonder dit
eigenlijk is. Sinds KID A ben ik niet meer zo van mij sokken geblazen als bij Burial.
Een zeldzame schoonheid, en wederom, de volle 5 sterren.

avatar van Paap_Floyd
Als ik Untrue 'niet zo' vond, moet ik dit dan laten liggen?

avatar van Ynoskire
Nee. Hier laat burial de Untrue formule een beetje achter zich.

avatar van Chronos85
luc011190 schreef:

Meen je dit? Of is het gewoon grappig bedoeld en slaat het nergens op?

Het is het geval dat Pitchfork ermee wegloopt, en als hij dat synoniem vindt voor de hipstergemeenschap dan klopt dat. Als hij zich graag wil distantieren van de hipsters moet hij dat vooral doen maar dat heeft meer met hemzelf te maken (het beeld van waar hij bij wil horen en waar niet) dan met de hipsters.

Overigens: untrue is ook met een 8.4 beoordeeld door Pitchfork dus zo nieuw is deze ontwikkeling en waardering ook weer niet. Burial: Untrue | Album Reviews | Pitchfork

avatar van perrospicados
Omdat ik deze nummers de laatste dagen meer dan eens de speakers uit heb laten komen ben ik ook heel benieuwd hoe de remixen gaan klinken, want die gaan er geheid komen....