Sigur Rós - Valtari (2012)

IJsland

8. Fjögur Píanó (7:50)
  9. Kvistur * (5:30)
  10. Logn * (8:14)
avatar van kobe bryant fan
Kan niet wachten tot hij uit is.
Is er trouwens al een track te beluisteren?

Voor de nieuwsgierigen alvast Ekki Múkk:

Sigur Rós – “Ekki Múkk” - Stereogum

Een terugkeer naar het oude geluid maar dan nog soberder. Ik denk dat het bij mij nog moet groeien maar dat komt met deze geweldige band altijd wel goed en ik ben nu eenmaal vooral dol op de sprookjesachtige sound van ze dus Ágætis Byrjun-achtige nummers heb ik hoger staan dan die van ( ) i.t.t. veel andere users op deze site.

avatar van Fathead
Laat het speculeren beginnen...

Fathead schreef:
Laat het speculeren beginnen...

Het nieuwe nummer in combinatie met wat ze er zelf over schrijven zal het hele album wel in de trant van Ekki Múkk liggen denk ik.
Minimalistisch dus en het doet me denken aan het werk van Jónsi en Alex (Riceboy Sleeps).

Het artwork van dit album borduurt wel heel erg voort op die van Hvarf / Heim (met dat Instagram-achtige filtertje).

avatar van Fathead

Ik hoop het niet. Een terugkeer naar AB zou inderdaad wat mij betreft het mooiste zijn.
Trouwens, dat Ekki Múkk bevalt me wel weer hoor!

avatar van Eveningguard
Wat een kitscherige hoes. Hopelijk zet men niet de commerciele lijn voort in de rest van de tracks. Het nummer wat we al kunnen luisteren is in ieder gevak best mooi.

avatar van Gloeilamp
Hier heb ik erg veel zin in

Ik vind de hoes dan wel weer mooi, evenals het eerste nummer.

aERodynamIC schreef:
het doet me denken aan het werk van Jónsi en Alex (Riceboy Sleeps).

Mij ook, en daardoor wordt ik nog benieuwder naar de rest aangezien Riceboy Sleeps één van mijn favoriete platen is...

Prachtige cover! Heerlijk dat er eindelijk een nieuw SR album uitkomt. Riceboy Sleeps was me te rustig, Jonsi solo lag me ook niet, het is duidelijk dat Sigur Ros ergens op een grenswaarde ligt van wat ik graag hoor. Sigur Ros is naast Silversun Pickups en Beach House de volgende hoog geanticipeerde release voor mei.

avatar van THEMARSVOLTA
Erg mooi nummer, maar ook ik hoop op meer AB dan Riceboy Sleeps.

avatar van Eveningguard
Verassend dat het album op EMI staat trouwens. Of klopt dat niet?

Lukk0
Daar is Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust ook al op uitgebracht, dus het zal wel kloppen. Mijn uitgave van Takk... is trouwens ook al van EMI.

avatar van Kraay

Hier is de hoes in beweging. Ziet er best wel tof uit. Allesbehalve kitscherig imo!

avatar van kobe bryant fan
Ekki Mùk is alvast geniaal. Echt wat ik hoopte dat het ging worden.
De hoes is ook erg mooi.

avatar van hallo!
Hier heb ik erg veel zin in. Het eerste nummer vind ik al geslaagd. Als ik het zou moeten vergelijken met een nummer van SR dan zou het Vaka zijn en laat dat nummer nu net op mijn favoriete album staan.

avatar van Don Cappuccino
Ik ben hier erg benieuwd naar, tot nu toe heeft er nog geen een album van de band me van begin tot eind geboeid maar er zitten soms echt prachtige stukken in. Straks het nieuwe nummer eens beluisteren.

You sigh now... Ekki Muk is niet rotslecht maar Jonsi zou toch echt eens moeten stoppen met diezelfde 6 lettergrepen ad infinitum te debiteren.

avatar van IllumSphere
Dit is toch niet de officiële tracklist ?

avatar van Motdattan
Jawel; Sigur Rós Announce New Album | News | Pitchfork

Reuze benieuwd hiernaar. Sigur Rós kan niet teleurstellen en denk ook niet dat ze dat deze keer gaan doen. Ik kijk ook erg uit naar hun concert, waar ik gelukkig bij ben.

avatar van Don Cappuccino
Prachtig nummer. Ik krijg er echt kippevel van. Er gebeurt niet veel maar het bouwt wel heel mooi op en ik vind de zang niet irritant.

Dat minimalistische is echt mooi, dan ga ik Riceboy Sleeps ook maar eens opzoeken.

avatar van king_pin
HIEP HIEP HOERA!!!
Wat een geweldig nieuws om het verdriet te verwerken dat het paradiso concert was uitverkocht.
Het kan niet snel genoeg 28 mei worden

@Morinfen: daar stoor ik mij echt totaal niet aan, het voegt juist iets toe aan de dromende sfeer.

Is dit trouwens het album dat ze al in de kast hadden staan omdat ze bij hun gezinnen wilde zijn?

avatar van king_pin
aah, op de site staat:
"i really can’t remember why we started this record, i no longer know what we were trying to do back then. i do know session after session went pear-shaped, we lost focus and almost gave up...did give up for a while. but then something happened and form started to emerge, and now i can honestly say that it’s the only sigur rós record i have listened to for pleasure in my own house after we’ve finished it." - georg

avatar van THEMARSVOLTA
Hoe kleiner een tracklist, hoe meer zin ik heb in een album.

THEMARSVOLTA schreef:
Hoe kleiner een tracklist, hoe meer zin ik heb in een album.

Het album schijnt 54 minuten te gaan duren.

avatar van odi
odi
Nummer nu drie keer gehoord maar wat is dit genieten zeg, prachtig !!

avatar van staralfur
28 mei staat alvast in dikke letters in mijn agenda, ik kijk hier zooo erg naar uit! En ik ben erg blij dat ik een kaartje heb voor het concert van 29-8. Ekki Múkk zorgde voor kippenvel bij de eerste luisterbeurt, en ik hoop dat de rest van het album net zo'n reactie geeft

avatar van chevy93
Slechts 8 nummers? Dat worden weer een hoop epics.

Jammer dat ik helemaal vergeten ben kaarten te kopen voor het concert en je ze tweedehands zeker niet onder de 50 euro zult krijgen. Hopelijk geraakt men ze niet kwijt en worden ze later voor (relatief) goedkoop weggedaan.

avatar van IllumSphere
Ik denk dat dit mijn eerste Sigur Rós album wordt. Ik heb al heel wat van deze band gehoord en omdat ik momenteel geen tijd heb om al zijn albums te beluisteren wil ik gerust wachten op 28 mei.

avatar van hansjuvefan
Hmm, ben toch niet echt onder de indruk van het eerste nummer. Ik hoopte dat ze eerder terugkeerden naar de 2de helft van (), maar nu lijkt het er inderdaad op dat het richting riceboy sleeps gaat, wat dan toch net iéts te rustig was voor mij.

Hopelijk barst de plaat nog open

Dikkop
Van mij mag heel de plaat klinken als Ekki múkk!