Aerosmith - Music from Another Dimension (2012)

Label: Columbia

1. Luv XXX (5:16)
  2. Oh Yeah (3:40)
  3. Beautiful (3:04)
  4. Tell Me (3:45)
  5. Out Go the Lights (6:55)
  6. Legendary Child (4:13)
  7. What Could Have Been Love (3:44)
  8. Street Jesus (6:43)
  9. Can't Stop Loving You (4:04)

met Carrie Underwood

10. Lover Alot (3:35)
  11. We All Fall Down (5:14)
  12. Freedom Fighter (3:19)
  13. Closer (4:04)
  14. Something (4:37)
  15. Another Last Goodbye (5:46)
  16. Up on the Mountain * (5:01)
  17. Oasis in the Night * (4:06)
  18. Sunny Side of Love * (3:27)
  19. Shakey Ground * (4:33)
  20. I'm Not Talkin' * (3:16)
totale tijdsduur: 1:07:59 (1:28:22)
avatar van gigage
Joe Perry zit in de smaakvolle ep's nu Joe Perry - Joe Perry's Merry Christmas (2014)
Maar ok, ik kan toch wel genieten van Luvxxx, legendary child, lover alot en het gitaarspel op freedom fighter (draw the line 1.2), vooruit 0.5 derbij naar 3 sterren. Ben ik toch te streng geweest voor deze oude rakkers of laat ik me toch overhalen is om het even.
Daarmee breng ik het gemiddelde toch zomaar even boven Get a grip haha

avatar van DargorDT
Ik moet je teleurstellen, beide albums staan weer gelijk Naar aanleiding van de laatste posts hier heb ik gisteren het album weer beluisterd, en ik heb een halfje van mijn cijfer afgehaald. Het album heeft zeker zijn momentjes, maar weet me onvoldoende te boeien. Het duurt ook veel te lang allemaal, ik moest echt moeite doen het hele album uit te zitten. En dat heb ik bij Nine Lives en Get a Grip helemaal niet, van de modernere Aerosmith mijn favoriete albums. Pump en Permanent Vacation zijn na al die jaren ook nog steeds genietbaar. Just Push Play laat ik even buiten beschouwing, dat is duidelijk de minste van alle hier genoemde albums.

De ballads zijn op zich wel weer leuk gemaakt, maar daar staan er mijns inziens ook te veel van op. En echt origineel komen ze niet meer over na al die jaren. Vandaar de drie sterren.

avatar van gigage
Je stelt mij er niet mee teleur hoor, want Get a Grip is een beter album dan deze. Maar er was wat discussie over de wat lage waardering en eigenlijk valt het nog mee met 3.28 voor Aerosmith begrippen. Een groter "probleem" is dat er nog geen 50 stemmen zijn uitgebracht, maar dat ligt natuurlijk ook dat er geen dikke hit is gescoord.
Zelf denk ik dat het einde, opnieuw, nabij is. Nog geen enkele tour date bekent. Dan over 3 tot 5 jaar een reunie

avatar van Bastiaan Tuenter
Ze waren dit jaar nog in Europa, hoewel niet in Nederland, maar wel in Keulen, niet al te ver van de grens.

avatar van vielip
En de recensies die ik het afgelopen half jaar heb gelezen van hun concerten liegen er niet bepaald om. Schijnt dat ze echt goed bezig zijn. Met aardig diverse setlists ook. De laatste keer dat ik ze zelf live heb gezien was op Sweden Rock in 2010. En ook dat optreden was, beetje tegen m'n verwachting in, prima!

avatar van sinkthepink
Toch wel een erg gave plaat als je hem vaker luistert...What Could Have Been Love is wel een van de sterkste ballades die ik de laatste jaren heb gehoord.

avatar van gigage
De opkomst in NL de laatste keer was ook vrij dramatisch in 2010 (met slechts 7000 tickets sold, mede door graspop een week later, denk ik) dus daar sta ik niet van te kijken. Maar Keulen is ook wel te doen. Bedankt voor de info in ieder geval.