dEUS - Following Sea (2012)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Quatre Mains (4:55)
  2. Sirens (4:12)
  3. Hidden Wounds (6:15)
  4. Girls Keep Drinking (3:48)
  5. Nothings (2:29)
  6. The Soft Fall (4:05)
  7. Crazy About You (3:45)
  8. The Give Up Gene (4:57)
  9. Fire Up the Google Beast Algorithm (2:04)
  10. One Thing About Waves (6:23)
avatar van TEQUILA SUNRISE
Fijn toegankelijk album van dEUS, absoluut niet te vergelijken met hun beginperiode.
Vooral het slotnummer One Thing About Waves vind ik grandioos en tot hun beste werk behoren, ook het korte wat Coldplay achtige Nothings kan mij bekoren.
Enkel het nummer Fire Up The Google Beast vind ik niet op het album passen.

Mauro stapt uit dEUS!

avatar van jokerman
wordt wel weer eens tijd voor een nieuw album! of is het na Mauro verleden tijd en gaan we verder met TaxiWars?

avatar van Knoracle
Niet te vergelijken met hun eerdere werk maar toch weer een aantal zeer genietbare nummers. M.n Quattre Mains, Sirens, Soft Fall en Give up Gene bevallen mij. Enige echte misser m.i. Is Girls keep Drinking. Ik vind hem beter dan Keep you Close.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ietsje beter dan voorganger Keep You Close, hoewel ik dat niet in de score tot uitdrukking breng ( zou eigenlijk 3.75 willen geven ). Vooral Nothings, Crazy About You & afsluiter One Thing About Waves zijn grote klasse.

avatar van ratfish
Sluit aan bij de gecomprimeerde popsound van de laatste tien jaar. Het rauwe is er een beetje uit bij dEUS.

avatar van jellecomicgek72
Zullen deze gasten nog met een nieuwe plaat komen?

avatar van Poles Apart
Ze zaten, met nieuwe gitarist, toch al een tijdje te knutselen in de studio? Release in het najaar ofzo?