Bloc Party - Four (2012)

Label: Frenchkiss

1. So He Begins to Lie (3:34)
  2. 3x3 (2:39)
  8. V.A.L.I.S. (3:20)
  9. Team A (4:37)
  10. Truth (4:00)
  11. The Healing (4:19)
  12. We Are Not Good People (3:20)
  13. Mean * (3:27)
  14. Leaf Skeleton * (3:39)
  15. Ratchet * (3:18)
  16. Obscene * (3:44)
  17. French Exit * (2:52)
  18. Montreal * (4:39)
  19. Children of the Future * (3:07)
  20. X-Cutioner's Song * (2:01)
  21. Ratchet [Rustie Remix] * (3:26)
  22. Black Crown * (1:55)
  23. Lean * (3:52)
JVT
Hier kijk ik dus naar uit!!

avatar van oceanvolta
Als het maar niet lijkt op hun laatste.

Ach zo verschrikkelijk was de laatste toch ook niet? Stonden een paar geweldige nummers op hoor. Als deze plaat in het verlengde ligt van Ion Square, Talons en Better Than Heaven hoor je mij niet klagen. Als deze plaat echter verder gaat waar Mercury en Zephyrus eindigen dan haak ik definitief af met een van de bands waarvan er een poster prijkt op m'n kamer.

avatar van Apieknar
Een nieuwe Bloc Party. Dat mocht tijd worden.

avatar van oceanvolta
Nee het was inderdaad niet verschrikkelijk maar wel een teleurstelling. Silent Alarm scoort 4,5 ster bij mij tegenover 3,5 voor Intimacy.

avatar van IllumSphere
Ik zou ook liever een nieuwe Silent Alarm horen, want hun laatste vond ik ook maar teleurstellend. Behalve de single van 'One More Chance', die vond ik heerlijk. Maar ik denk niet dat zij zullen wederkeren naar hun oude sound, nu dat Kele er niet meer is. Dat Kele hier nog aan gewerkt heeft weet ik niet, maar ik ben in ieder geval benieuwd.

avatar van Arrie
Volgens mij is dit gewoon met Kele hoor.

avatar van Snowblood
Arrie schreef:
Volgens mij is dit gewoon met Kele hoor.

Mag het hopen..

avatar van Bart
Het is al een tijdje bekend dat ze terugkeren naar het geluid van hun debuutplaat, 'Silent Alarm'. Het wordt een gitaarplaat in plaats van een bliepjes-plaat. De trailer die op YouTube te beluisteren is, laat dat ook horen.

YouTube - Bloc Party - Four (Album Trailer)

Voor mij een reden om ieder geval de nieuwe plaat een kans te geven; het elektronische uitstapje op hun laatste plaat vond ik een debacle.

avatar van coldwarkids
Hopen dat het dezelfde album word als A Weekend In The City. dat is en blijft de beste.

avatar van Marsvin
Ongewone titels I like!

avatar van JelleAkkermans
Wat ik in die trailer hoor klinkt lang niet slecht!

Mata
Idd de nummers van de trailer beloven wel iets goeds

avatar van hallo!
De nieuwe single kan je nu ook beluisteren op verscheidene sites. Klinkt zeker niet slecht.

JVT
zoals waar? en hoe heet ie? ben em zelf nog nergens tegen gekomen...

avatar van Zwammer
Octopus is de nieuwe single en is vanaf gisteren verkrijgbaar op Amazon. Moet weer even wennen aan de nieuwe stijl, maar ben wel benieuwd naar hun album en naar het optreden op Melt! volgende week .

avatar van Ward
Vind de single Octopus maar voorspelbaar en inspiratieloos. De liedjes die JVT hierboven post vind ik al wat beter klinken. 3x3 klinkt een beetje rommelig, dus ben benieuwd hoe die op plaat klinkt. Team A vind ik op eerste gehoor wel tof klinken (ik denk het beste van de nummers die ik tot nu toe heb gehoord). Real Talk vind ik een beetje nietszeggend. The Truth is een typisch rustig Bloc Party nummer. Wel een die denk ik op plaat beter zal werken, ik mis nu een beetje urgentie in het nummer.

Over het geheel ben ik nog niet erg optimistisch, klinkt een beetje futloos zo op het eerste gehoor, toch zal ik de plaat als die uit is wel een kans geven. Valt wel op dat ze terug gaan naar de sound van hun debuut met veel minder nadruk op elektronica dan bij hun laatste plaat.

avatar van Boris1
Octopus is alvast geen topper, jammer. Opvallend hoe weinig bands van dezelfde generatie blijvertjes blijken te zijn. Toch nog steeds benieuwd naar de rest van het nieuwe album.

Dikkop
Ik weet ook niet goed wat ik van Octopus moet vinden.
Het klinkt zeker niet verkeerd maar er zit zoals eerder gezegd weinig fut in.
Hopelijk laten meerdere luisterbeurten iets verschillends horen want anders is het een vrij matige single vrees ik.

Het wordt in ieder geval geen hit zoals Flux of Banquet volgens mij.

avatar van IllumSphere
Jullie mogen me weleens een PM sturen naar die single, want blijkbaar is die allang verwijderd op iedere site die ik als bron gebruik voor het ontdekken van nieuwe muziek.

avatar van coldwarkids
Gewoon heel goed surfen illlumsphere

avatar van hallo!
Nu is de single ook officieel. Vanaf morgen te downloaden.

YouTube - Bloc Party - Octopus

JVT
Ik begin de nieuwe single toch wel goed te vinden, heeft wel ff geduurd.
toch hoop ik op wat meer uptempo nummers a la Banquet, Helicopter, Luno...

avatar van Linius
Klinkt best lekker die single.

avatar van hallo!
Ik vind hem steeds beter worden bij elke luisterbeurt. De bas maakt het nummer toch interessanter nadat ik het nummer eerst wat leeg vond.

avatar van IllumSphere
En ook ik heb inmiddels het nieuwe nummer Octopus gehoord. Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog iets nieuws heb gehoord van één van mijn favoriete bands van deze generatie. Ik weet niet of het ligt omdat ze sinds One More Chance niets nieuws zouden hebben uitgebracht. Om eerlijk te zijn verwachtte ik wel iets zoals Silent Alarm, maar dat is het dus niet. En ik vond het jammer totdat ik een comment zag op de video van Octopus :
A true BP fan knows they always come back with a fresh sound and style. That's what sets them above the generic dross that bands churn out album after album. They might not be everyone's cup of tea but for me they are massively refreshing and a great band. Love this track, so glad the guys are back!

Het is inderdaad wel waar dat BP altijd zichzelf wou vernieuwen en dat ze altijd wel de vreemde eend in de bijt waren. Ik vind het nog altijd jammer dat we geen plaat mogen verwachten van het kaliber Silent Alarm, maar dat kunnen ze ook niet waarmaken. Het is een cliché in de muziekwereld dat als je geweldig debuteerde je het moeilijker kan waarmaken op volgende albums.

Nu, het nieuwe nummer klinkt wel goed. Het is duidelijk dat Bloc Party hun 'volwassenheid' hebben omgeruild voor een meer speelsere mentaliteit en ik heb daar geen probleem mee. Ik ben wel eens benieuwd naar Four.

avatar van coldwarkids
Octopus had zo op Silent Alarm gepast.. dit is tenminste wel een band die naar het eerste album terug gaat. en zich daar ook aan houd.
Al had ik liever een tweede AWITC gehad.

avatar van Marsvin
Amai Octopus is een groeier efkes schrik gehad, maar nu blijf ik er gewoon naar luisteren!

coldwarkids schreef:
Al had ik liever een tweede AWITC gehad.

Dan heb je niet genoeg naar Silent Alarm geluisterd, want Octopus klinkt totaal niet als een Silent Alarm nummer. Silent Alarm klinkt een stuk serieuzer dan Octopus.