Bloc Party - Four (2012)

Label: Frenchkiss

1. So He Begins to Lie (3:34)
  2. 3x3 (2:39)
  8. V.A.L.I.S. (3:20)
  9. Team A (4:37)
  10. Truth (4:00)
  11. The Healing (4:19)
  12. We Are Not Good People (3:20)
  13. Mean * (3:27)
  14. Leaf Skeleton * (3:39)
  15. Ratchet * (3:18)
  16. Obscene * (3:44)
  17. French Exit * (2:52)
  18. Montreal * (4:39)
  19. Children of the Future * (3:07)
  20. X-Cutioner's Song * (2:01)
  21. Ratchet [Rustie Remix] * (3:26)
  22. Black Crown * (1:55)
  23. Lean * (3:52)
JVT schreef:
Intimacy heeft wel meer geweldige nummers. Halo, Trojan Horse en One Month Off horen bij de betere nummers van Bloc Party. er staan met enkele stinkers op, met Zepherus als uitschieter.

Laat ik dat nu net de meest geforceerd klinkende Bloc Party nummers vinden. Zephyrus is wat mij betreft het grootste gedrocht wat ze ooit de wereld in hebben geholpen.

avatar van Silent_shout
1,5
Wat een samenraapsel middelmatige songs zeg, matig over de hele lijn, nee, dan liever een album als Intimacy, met diepe dalen maar ook heel erg hoge pieken (Ion Square, Talons). Na meerdere beluisteringen is er gewoon echt geen enkel nummer dat écht blijft hangen en ook maar in de buurt komt van het eerdere werk. Een teleurstelling dus...

Mijn uitgebreidere review van het album kan je hier vinden: If Music Could Talk: Review: Bloc Party - Four - imctblog.blogspot.be

avatar van Ward
Dn!S schreef:
Silent Alarm (de avant-gardistische topper)

Prima album hoor, maar avant-gardistisch mag je wat mij betreft wel toelichten...

avatar van IllumSphere
Ik wil ook wel eens weten wat er zo avant-gardistisch is aan Silent Alarm. Het heeft een vernieuwende sound en is ook één van de betere platen van de post-britpop periode, maar experimenteel (binnen de grenzen van avant-garde is het zeker niet.

v.a.l.i.s is de nieuwe single. ik zou zeggen: stop er gewoon mee.
ooit een topband.

avatar van coldwarkids
Dan zijn ze juist op de top. Zo kennen we Bloc Party. V.a.l.i.s. is hoe Bloc Party hoort te horen. Dat is HUN sound. Jammer dat de mixen op dit album niet over 1 lijn is getrokken.

avatar van shylaa
Bloc party fan van het eerste uur, maar heel erg pijnlijk om te horen waar het heen is gegaan. Ze spelen binnen een maandje in de lotto arena, maar ik laat het mooi bij oude herinneringen. Ooit een topband, dit is prut. Totaal ongeïnspireerd. Ongelooflijk dat deze groep kleppers a la banquet, song for clay, this modern love, ... op hun palmares heeft staan. Je zou het bijna niet voor mogelijk achten na het horen van dit stukje 'muziek'.

avatar van Man of Sorrows
RIP Bloc Party.
Ofwel blijven ze doorgaan tot de laatste fan is afgehaakt ofwel geven ze er de brui aan.
Whatever happened to Kele/BP?

Dikkop
Verdorie, ik had hier een bericht gezet en dan per ongeluk verwijderd.

Er waren geruchten voor het uitkomen van Four dat Kele de band had verlaten en dat Bloc Party zou stoppen. Ik had liever gehad dat het ook zo was geweest. Ongelooflijk hoe een band die nummers geschreven heeft zoals So Here We Are, Pioneers, Kreuzberg en Ion Square met zo'n zwak album kan afkomen. Ik denk echt eerlijk dat ik betere nummers kan maken dan We're Not Good People. V.A.L.I.S is het enige nummer dat de moeite waard is.
Een catchy en vrolijk nummer. (Niets vergeleken met Banquet)
Het self titled album van Interpol was een grote teleurstelling, maar dit album gaat nog veel verder.
Er schiet niets meer over van de energie van het debuut of de emotie van A Weekend in the City.

Berichten over het verscheiden van Bloc Party verplaatst naar Bloc Party

avatar van murena68
Een pak negatieve berichten over deze plaat, ik vind dit een goede plaat, zeker na het zeer zwakke Intimacy.
Hun debuut was zeer goed en hun tweede is een klein meesterwerkje. Deze cd mag op een beetje krediet rekenen, hij is het zeker waard om naar waarde geschat te worden.

avatar van Melodic Fool
Na de zoveelste vage poging om ermee te nokken, zijn ze toch weer begonnen aan een 5e album
Nou ja "ze".. alleen Kele en de gitarist (Russell Lissack) haha! Kansloos.
Waarschijnlijk omdat Kele's solo shit niet erg aanslaat, en die Russell toch niks beters te doen heeft

avatar van coldwarkids
Precies. Ik was/ben fan van deze band en wou de eerst volgende keer als ze in het land komen er naartoe gaan. Nu de band zodanig veranderd is dat er niks meer van over is, ga ik sowieso niet meer naar de eerst volgende concert (Melkweg) en vrees ik het ergste voor het nieuwe album. Als er nou een andere bassist was oke. Nu ook nog een drumster. Nee sorry.

avatar van Slowgaze
Misogynie!

Slowgaze schreef:
Misogynie!

Zozo dat is nogal een felle uitspraak van je. Ik neem aan dat je geen vrouw hebt.

avatar van ni slecht
Lang niet de verschrikking die sommigen er van maken.

avatar van Johnny Marr
ni slecht schreef:
Lang niet de verschrikking die sommigen er van maken.

Zeker niet als je de opvolger in beschouwing neemt. The Love Within alleen al. Ik kan het gewoon niet uitluisteren, zum kotzen.

avatar van matthijs
Johnny Marr schreef:

Hoe smaken kunnen verschillen. Ik vind dat een heel mooi nummer. Wel een heel andere band, letterlijk (andere bandleden) en figuurlijk (sound), daar zijn we het denk ik over eens.