Tame Impala - Lonerism (2012)

3,82

Australiƫ
Label: Modular

1. Be Above It (3:22)
  2. Endors Toi (3:06)
  3. Apocalypse Dreams (5:56)
  4. Mind Mischief (4:31)
  5. Music to Walk Home By (5:12)
  6. Why Won't They Talk to Me? (4:46)
  7. Feels Like We Only Go Backwards (3:13)
  8. Keep on Lying (5:54)
  9. Elephant (3:31)
  10. Led Zeppelin * (3:08)
  11. She Just Won't Believe Me (0:57)
  12. Nothing That Has Happened So Far Has Been Anything We Could Control (6:01)
  13. Sun's Coming Up (5:20)
218 BERICHTEN 4 MENINGEN

FRIPI
Obscure Thing schreef:
Ik vind dat altijd een zeer loze opmerking. Wat is er mis met mainstream? Als veel anderen het goed vinden is het opeens niet goed meer?

Mainstream is meestal standaard pop muziek waar niets spannends in gebeurt. Het is als het ware van allerlei stijlen muziek een gelikte cheezy versie.

Bestaat er goede mainstream muziek jazeker maar wel bar weinig.

avatar van Gretz
Mainstream zegt alleen iets over de populariteit, niets over de stijl van de muziek. Muziek die breed geaccepteerd wordt waardoor de grote radiostations het graag willen draaien. Muziek waar mensen snel achteraan huppelen. Op dit moment is dat in Nederland volgens mij vooral folk/singer-songwriter pop, dancepop, stadionrock en de housevariant van EDM. Maar in de vorige eeuw waren er weer veel andere genres mainstream.

Tame Impala maakt m.i. helemaal geen muziek die snel mainstream kan worden opgepikt. Maar omdat ze nu als een malle geplugd worden door o.a. 3FM, bestaat wel de kans dat ze een mainstream populariteit gaan bereiken. Het is vaak ook gewoon kwestie van mensen er voortdurend mee blootstellen, dan worden ze vanzelf wel fan.

tame impala is de hotste band van het moment (toch op musicmeter) en dan luister je ook 'lonerism' nog eens. daar geef ik met plezier wat nachtrust voor op! enthousiast!
ik ga een 4,5 geven. en 't is niet dat deze plaat uitsterft naar het einde toe, integendeel!
psychedelica (wegdromen) en goeie melodieën, wat wil een mens nog meer!

een geweldige band die populair wordt, geeft me toegegeven een dubbel gevoel. je wilt ze niet afgeven aan de massa. anderszijds is het hoogste wat een band kan bereiken artistiek trouw aan zich zelf blijven EN in de geschiedenisboeken komen door populariteit. in dat opzicht ben ik best blij dat zo veel mensen nu in aanraking komen met dit groepje waar ik van hou.

avatar van panjoe

panjoe (moderator)
Trollbericht + reactie verwijderd.

avatar van Obscure Thing
gerre schreef:

Ze zijn toch al een tijdje populair? Ten tijde van Lonerism stonden ze al in de Oudegracht, wat toch echt geen klein zaaltje was. En ze waren ook al op 3FM te horen, dan ben je al behoorlijk populair als het aan mij ligt. Sterker nog, toen ik ze in 2010 zag in Paradiso tijdens London Calling was er al een aardige hype rondom Tame Impala. De enige keer dat ik ze echt met beperkt publiek gezien heb was Lowlands 2010 in de Charlie. Dus wat is populair voor jou? Ze worden nog altijd niet gedraaid op de meeste radiostations, nog geen top 40-hits gehad.

Ik heb er trouwens niks op tegen, hoe meer mensen naar Tame Impala luisteren, hoe beter

Er is nog een verschil tussen een AB vullen zoals na het 2e album en headliner-status op een festival aankunnen. Op primavera 2013 lokten ze al heel wat volk in openlucht, maar in België zou dit nooit waargeweest zijn. Ook nu nog durven ze het bij ons niet aan om Tame Impala als headliner te zetten terwijl ze op datzelfde Primavera dit jaar bewezen die headliner-status helemaal waar te maken. Met de nieuwe zijn ze pas écht huge geworden, daar kan je niet om heen.

Vooral in mijn vriendenkring heb ik gemerkt dat nu opeens iedereen het goed vindt, maar ze moesten niet weten van de ouwe Tame Impala, ouwe sound. Boehoe, dat was zeker niet minder, integendeel

Ook hier weeft kevin parker weer een heerlijke groove geproduceerd net zoals hij dit op het album Innerspeaker ook deed. De nadruk ligt hier wat meer op een synthesizer dominerend geluid dan bij de gitaren zoals op Innerspeakeren. daardoor is de groove anders dan op het eerste album en maakt dat de albums genoeg van elkaar verschillen. Heerlijk met een beetje wiet! Laat je geen drugs aanpraten, maar het is wel psychedelische rock.