Pet Shop Boys - Discography (1991)

Alternatieve titel: The Complete Singles Collection

Dance / Pop
Label: EMI

1. West End Girls (4:00)
  2. Love Comes Quickly (4:18)
  3. Opportunities (Let's Make Lots of Money) (3:37)
  4. Suburbia (4:04)
  5. It's a Sin (5:01)
  6. What Have I Done to Deserve This? (4:20)

met Dusty Springfield

7. Rent (3:33)
  8. Always on My Mind (3:54)
  9. Heart (4:17)
  10. Domino Dancing (4:18)
  11. Left to My Own Devices (4:47)
  12. It's Alright (4:20)
  13. So Hard (4:00)
  14. Being Boring (4:51)
  15. Where the Streets Have No Name (I Can't Take My Eyes Off You) (4:32)
  16. Jealousy (4:15)
  17. DJ Culture (4:14)
  18. Was It Worth It? (4:23)
EVANSHEWSON
Martijn Jonkers schreef:
Echt een heerlijk album van een nog steeds onderschat popduo. Ten tijde van Very kregen ze tijdelijke waardering van de popcritici maar daarna is de belangstelling toch weer ingezakt. En dat is jammer want de Pet Shop Boys zijn geniaal. Mooie, geraffineerde popnummers die tijdloos zijn. What Have I Done To Deserve This en Left On My Own Devices zijn voorbeelden van klassiekers die nooit de waardering hebben gekregen die ze verdienen.

Geheel akkoord. En Neil Tennant's stem verveelt nooit, integendeel!

avatar van musicfriek
Inmiddels is er een veel betere verzamelaar te koop, een dubbelaar, als je echt alles van hun wilt hebben Deze is niet echt up to date meer.

avatar van dix
dix
Martijn Jonkers schreef:

De Pet Shop Boys konden puur cynisme ook met een glijmiddel aan de man brengen

"I've got the looks, you've got the brains, let's make lots of money"

en zo geschiedde.

Wat mij betreft hun meest geslaagde nummer 'Rent ', is ook op deze prima verzamelaar te vinden.

Geweldige verzamelaar. Wat hebben ze goede nummers gemaakt.
Al vind ik de remixen van het eerste Disco album natuurlijk ook briljant.
Vreemd dat de Disco albums bij reguliere albums staan; het zijn toch een soort van verzamelaars.

avatar van Peter88
Prima verzamelaar, ookal is die inmiddels achter haald door andere compilatie CD's van de Pet Shop Boys. Maar bij deze greatest hits kan ik toch duidelijk horen dat de Pet Shop Boys toch eigenlijk geniale nummers hebben gemaakt. Ik schaam me er totaal niet voor dat ik hier af en toe graag naar luister

avatar van vigil
Waarom zou je ervoor moeten schamen dan?!? Overigens is er naast deze verzamelaar slechts 1 andere verzamel cd verschenen

avatar van Lamontagne
Heerlijk jeugdsentiment, hoorde op jonge leeftijd al deze nummers al voorbij komen. Toen was het nog de tijd om een platen singletje te luisteren bij de platenzaak.
Laatst aangeschaft voor een luttele € 5,- hij blijft leuk

avatar van Nanne
Een feest der herkenning. Prima verzamelaar van het eerste deel van hun carriere. Persoonlijke favo's zijn suburbia en left to my own devices.

Leuke verzamelaar, die een mooi overzicht van deze band geeft.

Hoogtepunten als "opportunities" and "It's a sin" op dit schijfje zorgen ervoor dat de volume knop vaak een stukje harder wordt gezet....

Voor mij persoonlijk precies goed, want halverwege de jaren 90 werd het wel hele foute muziek met "go west" enzo.. maar staan hier gelukkig niet op.

Tevens is deze band qua albums niet echt interessant, en daarom is dit zo'n lekkere mooie complete verzameling Lijkt wel precies voor mij gemaakt

avatar van Snakeskin
In "Domino dancing"en "what have i done to deserve this" heeft PSB toch enkele aanstekelijke singles afgeleverd. Ik vind het tot "Very" een singles band bij uitstek.

Waarom denken mensen toch in 'foute' muziek of muziek waar je wel of niet naar mag luisteren. Heb dat nooit begrepen. Pet shop boys zijn voor mij altijd hit and miss, zo ook deze verzamelaar...Rent, Being Boring, Suburbia (al vind ik de videomix nog beter) zijn pareltjes, Left to my own devices kon ik daarnaast nooit uitstaan. Daarnaast moest hun beste werk (Very) nog komen.....

hankdigger schreef:

Met fout bedoel ik echt niet dat je er niet naar mag luisteren.. maar een nummer als Go West is wel heel erg muziek uit een doosje, snel even gemaakt met een leuk discodreuntje erin.. En dat hebben ze in de jaren 90 echt te vaak gedaan..... Te makkelijk.
En voor mij is dat fout... Het is maar net hoe je 't opvat

avatar van vigil
Go West is vooral een cover lijkt me. Dat staat verder op een album dat vol staat met de beste pop die je kan voorstellen waar zeker niet voor de makkelijkste weg is gekozen. Verder makkelijk in de jaren 90? Het melodramatische Behaviour? Het, welliswaar niet echt geslaagde maar toch, Zuid-Amerikaanse Bilingual en als laatste Nightlife waar nou ook niet bepaald de makkelijkste weg in gekozen werd (For Your Own Good, I'Dont Know What You Want en You Only Tell Me...).

Tuurlijk je kan de jaren '80 beter vinden, maar fout?

vigil schreef:

Tuurlijk je kan de jaren '80 beter vinden, maar fout?

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat mijn oordeel misschien niet helemaal relevant is, omdat ik ben afgehaakt bij de PSP in de jaren 90.. dus het gros van wat je opnoemt ken ik niet, en kan ik dus ook niet beoordelen.
Ik heb in een cd zaak gewerkt, en wel veel horen langskomen in die tijd, en dat vond ik echt helemaal niks........ maar helemaal 100% eerlijk is mijn oordeel misschien niet...
Echter het feit dat ik alleen de singles uit de jaren 80 interessant vindt, zegt misschien wel genoeg... PSP zijn niet boeiend genoeg voor me...

lennon schreef:

Dat kan natuurlijk ook

avatar van LucM
Voor Pet Shop Boys heb ik altijd een zwak gehad en dit vind ik een prima singles-verzamelaar die ik nadien heb omgeruild voor de dubbelaar Pop Art. Veel leuke hits hebben ze gehad waaronder It's a Sin, What Have I Done to Deserve This?, Domino Dancing en So Hard.

avatar van The Voice
Als je dit album hebt van PSB, heb je gelijk ook de beste verzameling van hen in huis. Zelfs hits die amper een top 40 haalden zijn leuk, zoals DJ Culture en Being Boring.

avatar van echoes
Eén van de weinig disco bandjes die ik kan waarderen. Geweldige songs!

avatar van principal2000
Leuke verzamelaar, maar toch kan ik niet dit heel album luisteren. Ik zet hem altijd voortijdig af. Op een of andere manier heeft de muziek voor mij zijn glans een beejte verloren. Als greatest hits is het een goede kennismaking met de heren.

avatar van jellorum
LucM schreef:
Voor Pet Shop Boys heb ik altijd een zwak gehad

echoes schreef:
Geweldige songs!

Mijn gedacht! West End Girls en Being Boring (heerlijk melancholisch) vind ik al zolang ik me kan herinneren uitermate top.
Heerlijke synth-pop voor niets-aan-de-hand momenten.
Kan geen enkel flauw nummer vinden op deze compilatie. Neem nu een Domino Dancing, met dat 'foute' latin-sfeertje, héérlijk.

De hits van de jaren '80 synthesizer groep Pet Shop Boys, die ook daarna doorgingen met het maken van goede albums. Want het waren niet alleen veel prima hits die de heren produceerden, ook de albums zijn de moeite waard. Toch is het leuk en waardevol om ook zo'n verzamelaar te hebben als dit Discography. En zeker omdat dit overzicht stamt uit 1991, waardoor je een sterke plaat hebt met al die grote en kleine hits die de band had in de jaren '80.
Opvallend hoeveel (erg) goede songs erop staan. Toppers zijn o.a. West End Girls, Opportunities, Suburbia, It's a Sin, What Have I Done to Deserve This? & Domino Dancing. Eén nadeel van dit single overzicht: de langere 12-inch of albumversies waren vaak nog beter. Maar alles bij elkaar een prima plaat.

west schreef:

Daar zouden ze eigenlijk nog een mooie verzamelaar van moeten uitbrengen, al zijn deze natuurlijk wel al aanwezig als bonustracks op de verschillende albums (met name Please en Actually).

Deze verzamelaar geeft aan dat de heren een sloot aan erg goed materiaal uitgebracht hebben.
Wat waren ze goed in die periode zeg !

sjoerd148 schreef:

Daar zouden ze eigenlijk nog een mooie verzamelaar van moeten uitbrengen.

Zeker weten!

avatar van vigil
Disco 1 is natuurlijk wel verschenen en dat is wel zo'n beetje de must have der must haves voor de jaren 80 dancepop liefhebber

disco 2 en 3 waren toch wel een stukje minder, maar inderdaad de 2de disc van de remasters bied een hele hoop.

avatar van sjoerd148
Het jaren 80 werk vind ik uitstekend (rest moet ik nog beluisteren) Disco 1 komt snel aan de beurt
Ik zou toch denken dat zoiets ook voor PSB mogelijk moet zijn met 12" en remixen uit de 80's natuurlijk. Die remasters zijn ook redelijk kostbaar geworden zag ik.

avatar van vigil
Ja dat klopt, niet meer leverbaar helaas.

avatar van teus
Heb deze ook ,luister hem zelden meer, het geheel ,boeit me niet genoeg denk ik
Moet wel vermelden dat ik West End Girls en What Have I Done To Deserve This? ...
Hele mooie uitschieters vind

vigil schreef:

Haha ... inmiddels een aantal maal beluisterd en hij is inderdaad goed.

Goed bezig

Je avatar komt me ergens bekend voor, is het uit een hoes ofzo? Het had wel iets van PSB kunnen zijn maar dan had ik het wel geweten. Anders New Order of helemaal niets met muziek?

Mijn avater is inderdaad van New Order - de hoes van True Faith uit 1987

Ah, dat was hem!