Mumford & Sons - Babel (2012)

Folk / Rock
Label: Island

1. Babel (3:28)
  2. Whispers in the Dark (3:15)
  3. I Will Wait (4:36)
  4. Holland Road (4:13)
  5. Ghosts That We Knew (5:39)
  6. Lover of the Light (5:14)
  7. Lovers' Eyes (5:21)
  8. Reminder (2:04)
  9. Hopeless Wanderer (5:07)
  10. Broken Crown (4:16)
  11. Below My Feet (4:52)
  12. Not with Haste (4:09)
  13. For Those Below * (3:35)
  14. The Boxer * (4:05)

met Jerry Douglas en Paul Simon

15. Where Are You Now * (3:39)
  16. Lovers Eyes [Live from Redrocks, Colorado] * (5:42)
  17. Little Lion Man [Live from Redrocks, Colorado] * (4:27)
  18. Below My Feet [Live from Redrocks, Colorado] * (4:44)
  19. Roll Away Your Stone [Live from Redrocks, Colorado] * (4:42)
  20. Lover of the Light [Live from Redrocks, Colorado] * (5:21)
  21. Ghosts That We Knew [Live from Redrocks, Colorado] * (5:54)
  22. Awake My Soul [Live from Redrocks, Colorado] * (4:23)
  23. Whispers in the Dark [Live from Redrocks, Colorado] * (3:39)
  24. Dustbowl Dance [Live from Redrocks, Colorado] * (4:56)
  25. I Will Wait [Live from Redrocks, Colorado] * (4:45)
  26. The Cave [Live from Redrocks, Colorado] * (4:11)
avatar van RoyDeSmet
Je bent snel. Release date is toch 24 september?

Ondanks het tiental nieuwe nummers dat ze live speelden staan er toch weer veel nieuwe, nog onbekende nummers op dit nieuwe album. Gelukkig maar, anders zou het wellicht saai zijn.
Ik ben benieuwd naar het nieuwe album. De nieuwe nummers die het niet hebben gered hadden nog geen Little Lion Man/The Cave (daarmee bedoel ik: een nummer waar niemand omheen kan, maar niet supercommercieel). Hopelijk heeft dit album wel een of meerdere van dat soort nummers en hebben de heren die voor ons geheim weten te houden.

Ik benieuwd!

zeer benieuwd naar deze album is ook officieel aangekondigd nu: Mumford & Sons - mumfordandsons.com

avatar van Motdattan
Ghosts That We Knew en Lover of the Light ken ik al (in de zin van meerdere keren gehoord). En die nummers zijn gewoon net zo fantastisch als hun vorige plaat. Dat belooft in ieder geval al veel. Kijk hier dus ook enorm naar uit.

avatar van Rhythm & Poetry
Fraaie cover.

Typisch zo'n album waar velen naar uitkijken maar ik heb dat zelf juist helemaal niet. Gevoelsmatig was de band toen voor mij een soort snoepje van de week en inmiddels geloof ik het wel weer.
Maar dat ik er naar ga luisteren staat vast en misschien verandert mijn mening hierover dan helemaal

avatar van IntoMusic
Beetje Beatles-achtige hoes: met z'n vieren op een rij in een alledaagse setting... . Benieuwd naar deze release.

Toevoeging: zie rollingstone voor een leuk stukje over dit album

avatar van AOVV
Leuk nieuws is dit. De cover mag er inderdaad wezen, en het zal best wel weer een goeie plaat worden. Het talent om sterke folkpopsongs te schrijven hebben ze wel, dat is bewezen op hun debuut. Een opvolger is natuurlijk altijd moeilijker, maar ik heb er een goed oog in, en zal deze plaat uiteraard beluisteren.

avatar van Don Cappuccino
Het debuut vond ik vrij eentonig op paar nummers na, eens kijken of het tweede album mij wel kan overtuigen.

avatar van Harderwiek
Een release waar ik erg naar uit kijk. Hun vorige album draai ik nog vaak, heerlijk sfeertje. Hoop dat ze dit weer kunnen waarmaken.

avatar van lowieke
Zo... Nederland lijkt het goed te doen bij Mumford & Sons

Benieuwd naar dit album. Vorige was erg leuk.

avatar van RoyDeSmet
Toch lijken we het grootste gedeelte van dit nieuwe album al te kennen.
Holland Road was voorheen bekend als Home,
I Will Wait is een aangepaste versie van Nothing is Written,
Broken Crown is een aangepaste versie van To Darkness
en Reminder stond als 'Omaha' en 'My Love Don't Fade Away' op youtube.

Blijven er twee liedjes over: Babel en Not With Haste.

avatar van Metalhead99
Het debuut vind ik erg goed. Geen album dat ik dagen achter elkaar kan beluisteren, maar eens in de zoveel tijd kan ik het prima beluisteren. Als ze het niveau door weten te zetten ben ik al tevreden.

avatar van coldwarkids
Ik verwacht er iig niet veel meer van.

avatar van pdonidvie
Ik heb nog geen enkel nieuw nummer gehoord, maar ik vrees voor herhaling. Een album vol met wat b-kantjes voor de 'Sigh No More'-nummers konden zijn. Het zou me echt verbazen mochten deze heren nog met iets origineels afkomen. Maar ik geef ze hoe dan ook een kans, tenslotte hebben ze destijds met hun debuut de soundtrack voor de zomer van 2009 geschreven.

avatar van coldwarkids
Dat mensen hier nog naar kunnen uitkijken. Voor mij hadden ze het gewoon bij hun eerste album moeten laten. Dat was geweldig, een geweldige nieuwkomer. Maar met nog zo'n album van een band die nou te veel uitgemolken word . Ik vind dat de glans van de band eraf is.

avatar van rolandobabel
coldwarkids schreef:

Goede liedjes gaan nooit uit de mode. Genoeg grootse artiesten die niet zo krampachtig vernieuwend hoeven te zijn, maar toch goede albums uitbrengen.

avatar van coldwarkids
Ja dat is waar. Daar zijn er genoeg van.

Albumversie 'I Will Wait'
Vandaag uitgegeven

Mumford & Sons - I Will Wait (Official Audio) - YouTube

avatar van AOVV
Toffe single. Haalt niet het niveau van 'Little Lion Man', maar desalniettemin tof.

avatar van Mctijn
I Will Wait is redelijk, maar was absoluut geen single geworden als het op "Sign No More" had gestaan. Hiermee krijg ik nu al het gevoel dat ze hun debuutplaat nooit meer zullen overtreffen.
Een typisch geval van "Gelukkig hebben we de foto's nog"

Ik ben een groot fan van Mufmord & Sons en kijk hier erg naar uit. Ik ken de meeste songs al redelijk goed, maar moet daardoor ook concluderen dat er geen nieuwe 'Little Lion Man' op staat. (al heeft het nummer 'Reminder' een zeer pakkend refrein) Dat wil niet zeggen dat dit album de plank mis gaat slaan. Enkele goede nummers zijn Below my feet, Lover of the Light en mijn favoriet: Hopeless Wanderer

avatar van Screenager
coldwarkids schreef:

Je geeft dus 4,5 aan hun debuut en kijkt nu helemaal niet uit naar het vervolg??

Van mijn part mag het een Sigh No More 2 worden, als ze het niveau maar terug halen, wat allesbehalve gemakkelijk zal zijn. I Will Wait is oké, maar ligt voor mij persoonlijk al net wat lager dan het niveau op Sigh No More. Where Are You Now? (als bonus?) en Lover of the Light vind ik dan weer 2 zeer goede nummers. Kijk dus zeker uit naar de rest, een draak van een song is er vooralsnog zeker niet op te bespeuren

avatar van coldwarkids
Ja wel I Will Wait is een draak van een nummer. Ze hebben de riff dan ook precies van Roll Away Your Stone. (Dat nummer is nog steeds perfect) maar zulke nummers op zo'n album kan je maar 1 keer schrijven en daar houd het voor mij bij op. Zo'n band heeft geen tweede nodig.

avatar van Don Cappuccino
Ik hoorde I Will Wait gisteren op Stu Bru en daar kwam ik pas achter toen de presentator zei welk nummer het was. Het klinkt namelijk precies hetzelfde als alle andere nummers van Mumford & Sons. Rustig stukje en daarna met de handjes in de lucht! Een kleine verandering van het geluid mag toch wel, dat deed een band als Fleet Foxes wel. Ik vind echt alle nummers van deze band op elkaar lijken. Geinig voor een liedje, daarna wordt het saai.

avatar van kobe bryant fan
Ben wel benieuwd naar dit plaatje, hun vorige plaat was toch erg vermakelijk.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Wat een matig nummer is I Will Wait. Pure middle of the road rock, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het een nummer van Train o.i.d. was. Ik hoop dat de rest wat meer te pruimen is.

Cye
Ja hoor het grote geklaag begint weer. Iedere keer als een band een top album heeft afgeleverd begint het geklaag op het daar opvolgende album. Als ze hun stijl veranderen is het niet goed, en als ze niks veranderen is het ook niet goed. Wat verwachten jullie? Dat ze opeens hard rock gaan spelen? Als I Will Wait op Sigh No More had gestaan, had niemand wat te klagen over dat nummer. Mumford & Sons is gewoon nog steeds Mumford & Sons. Op hun nieuwe plaat staat een hoop nieuwe nummers in de stijl van hun muziek. Ik kan in ieder geval niet wachten op nieuw materiaal.

avatar van Mctijn
Cye schreef:

Er zijn voldoende bands die een geweldig 2e album maken, Mumford & Sons kan daar bij horen, maar I Will Wait is niet wat veel mensen er van verwacht hadden. Dat mag je dus niet zeggen volgens jou? Misschien moet je emigreren naar Noord-Korea

avatar van coldwarkids
Haha en neem gelijk ook meerdere mee van musicmeter naar Noord-Korea