Flying Lotus - Until the Quiet Comes (2012)

Electronic / Jazz
Label: Warp

1. All In (2:58)
  2. Getting There (1:49)

met Niki Randa

3. Until the Colours Come (1:07)
  4. Heave(n) (2:22)
  5. Tiny Tortures (3:03)
  6. All the Secrets (1:56)
  7. Sultan's Request (1:41)
  8. Putty Boy Strut (2:53)
  9. See Thru to U (2:24)

met Erykah Badu

10. Until the Quiet Comes (2:40)
  11. DMT Song (1:19)

met Thundercat

12. The Nightcaller (3:28)
  13. Only If You Wanna (1:42)
  14. Electric Candyman (3:32)

met Thom Yorke

15. Hunger (3:39)

met Niki Randa

16. Phantasm (3:51)

met Laura Darlington

17. Me Yesterday//Corded (4:39)
  18. Dream to Me (1:36)
avatar van hawkins
Invloeden: Gentle Giant, Stereolab en Portishead (klik).

avatar van frans swa
...en DMT

avatar van Dakduivel
Ben erg beniewd waar Flying Lotus nu mee komt. Cosmogramma overtreffen zal moeilijk worden maar als iemand het kan is hij het wel want tot nu toe is zijn muziek met elke release beter geworden. Heave(n) is al een jaar uit en vind ik erg dope. Hier verteld Flying Lotus wat we ongeveer kunnen verwachten (met muziek van deze plaat in de achtergrond).

avatar van Rhythm & Poetry
Geweldig veel zin in. Fraaie cover en de gastartiesten die je verwacht en in het geval van Erykah Badu op hoopt.

Misterfool
hawkins schreef:
Invloeden: Gentle Giant,

Leuk!, binnen prog is GG al een vrij invloedrijke, zij het echt een insiders/muzikantenband. Mooi om te zien dat GG nu ook artiesten buiten de symfo inspireert. Ben benieuwd naar dit album.

Stereolab is fantastisch, maar ik kan hun geluid toch niet echt rijmen met dat van FlyLo. Maar we zullen het wel horen.

avatar van FlyLo
Mijn verwachtingen voor Cosmogramma waren al torenhoog en daarmee stelde hij niet teleur, benieuwd of hij zijn kunstje opnieuw kan herhalen. Ben het meest benieuwd naar de samenwerking met Erykah Badu.

avatar van Svendra
Gentle Giant en FlyLo vind ik ook geen voor de hand liggende combinatie. Als liefhebber van GG maakt dit extra nieuwsgierig.

avatar van IllumSphere
Hier en daar ken ik wel iets van Flying Lotus, maar ik heb nog nooit een volledig album gehoord van hem. Hopelijk heb ik tegen 1 oktober al zijn albums al gehoord, maar ik betwijfel dat.

avatar van lowieke
Svendra schreef:

Gentle Giant?

avatar van FlyLo
Lees het eerste bericht..

avatar van Jacktherapper
Video van Heave(n) toegevoegd. Meneer Flying Lotus heeft deze namelijk hoogstpersoonlijk geupload, dat moet officieel genoeg zijn.

tuktak
kan niet anders dan goed worden dit, ook mooi dat hij trouw blijft aan warp. hij had ook gewoon op brainfeeder uit kunnen brengen zou je denken.

avatar van niels94
Benieuwdheid alom hier. Gaat mooi worden

tuktak
Nieuwe tune (staat niet op het album overigens): Flying Lotus - Between Friends Ft Earl Sweatshirt & Captain Murphy. Te dik om niet te plaatsen...

avatar van FlyLo
Stond al op de (zwaar onderbezochte) artiestenpagina

tuktak
ahh jah daar kijk ik natuurlijk ook nooit 4 november in paradiso trouwens!

Improvision
Wat ik tot nu toe hiervan gehoord heb klinkt vet.

tuktak
en nu compleet en officieel op youtube(!): Flying Lotus - See Thru To U feat. Erykah Badu

avatar van FlyLo
Wou 'm net plaatsen. Tegenvallend.. Maar meestal komen de tracks van FlyLo pas op het album tot hun recht

avatar van hawkins
... en dat vindt hij zelf ook:
The single sounds so strange out of context. I really intended for #untilthequietcomes to be a linear piece of music. (klik)

If and when u get #untilthequietcomes save it for when u have time to listen to it all the way thru. It all flows together. (klik)

avatar van FlyLo
Heb ik met al zijn EP's en albums vanaf Los Angeles eigenlijk. Als een track in een shuffle voorbij komen, skip ik ze meestal. De volledige albums zet ik wel met regelmaat op.

avatar van Rhythm & Poetry
Heerlijk nummer, prima los te beluisteren.

avatar van Bedorvenkebab
Kan haast niet fout gaan dit. Toffe nummers tot nu toe, en de vliegende lotus is in mijn oren altijd erg constant in het leveren van kwaliteit.

geniale shit!

avatar van FlyLo

De twee nieuwe nummers klinken in ieder geval uitstekend

Improvision
Heel mooie kortfilm inderdaad! Doet wat aan Cidade de Deus denken qua sfeer.
Klinkt sowieso al veelbelovender dan Cosmogramma en Patter+Grid World, misschien zelfs beter dan Los Angeles.

avatar van Silky & Smooth
Dat lijkt verdomd veel op de pool uit Tony Hawk PS!

Vette clip trouwens en de muziek klinken heerlijk! Begin toch wel benieuwd te worden hiernaar. Cosmogramma zal ik ook maar weer eens een kans geven!