Flying Lotus - Until the Quiet Comes (2012)

Electronic / Jazz
Label: Warp

1. All In (2:58)
  2. Getting There (1:49)

met Niki Randa

3. Until the Colours Come (1:07)
  4. Heave(n) (2:22)
  5. Tiny Tortures (3:03)
  6. All the Secrets (1:56)
  7. Sultan's Request (1:41)
  8. Putty Boy Strut (2:53)
  9. See Thru to U (2:24)

met Erykah Badu

10. Until the Quiet Comes (2:40)
  11. DMT Song (1:19)

met Thundercat

12. The Nightcaller (3:28)
  13. Only If You Wanna (1:42)
  14. Electric Candyman (3:32)

met Thom Yorke

15. Hunger (3:39)

met Niki Randa

16. Phantasm (3:51)

met Laura Darlington

17. Me Yesterday//Corded (4:39)
  18. Dream to Me (1:36)
avatar van Bedorvenkebab
Sodeju, wat is deze man toch een held . Hele vette clip ook.

avatar van WeztSide
Ben benieuwd naar de nieuwe FlyLo!

tuktak
en dan nu megakorte snippets van elk nummer: Flying Lotus - Small Moments (Until The Quiet Comes previews) on Vimeo
voor wat het waard is...

Zie mijn rotatielijst.

Rhythm & Poetry schreef:
Zie mijn rotatielijst.

Is dat hét album? Zo ja dan snor ik hem op op slsk,ben razend benieuwd.

avatar van jurado
Ok, hij staat op play hier. Heb het gevoel of ik bij de tandarts in de wachtkamer zit, of in de rij voor de python.

en ook een nieuwe toffe clip: Flying Lotus - Putty Boy Strut

avatar van Rhythm & Poetry
Deze plaat. Wow. Wat een sfeer. En wat een geweldig geheel. Ik moet het nog allemaal beter op me laten inwerken, maar de eerste twee luisterbeurten waren akelig geweldig.

avatar van Silky & Smooth
Mee eens!

avatar van WeztSide
Waar valt dit album al te beluisteren?

Op mijn computer.

avatar van jurado
Ik heb gelijk maar 2x de collectors-edition (2x 180gr vinyl) aangeschaft.
Weinig cosmogramma gekte, veel triphop op z'n Fly-Lo's.Precies zoals ik had gehoopt.
Denk dat dit mijn favoriete FL album gaat worden.

avatar van rien
Ik wil ook!!

Improvision
Phantasm heeft de beat van Caravan of Delight.

avatar van tsjong
Direct even opzoeken!

avatar van rolandobabel
heb zo het idee dat dit wel eens de plaat van het jaar kan gaan worden.....

tuktak
de kwaliteit is dan wel niet zo best van die vinylrip, het belooft wel een zeer fraai album. muzikaler dan dit kan electronica haast niet worden zou je denken.

avatar van FlyLo
Spijtig van het vinylgekraak inderdaad. Past ook niet bij de stijl van dit wederom schitterende album.

avatar van rien
Besteld!!

na één luisterbeurt vind ik er helemaal niets aan. On verra

avatar van FlyLo
Ben ik de enige die Getting There qua beat erg vindt lijken op Between Friends (die track met Earl Sweatshirt & Captain Murphy)?

Improvision
Tiny Tortures en Until the Quiet Comes.
Thom Yorke's bijdrage vind ik ook gepaster dan vorige keer.

avatar van De-noir
Zelfs die manke vinyl rip klinkt al fantastisch. Kan niet wachten tot dit op FLAC/WAV te vinden is!

avatar van thgryda
Nog maar eens checken, zijn vorige twee platen waren te abstract voor mij. Deze allicht ook

avatar van rolandobabel
doet mij wel wat aan Kruder en Dorfmeister denken, maar vooralsnog is dit een meesterwerk...

Veel berichten, maar niemand die zegt hoe het klinkt. Is de gekheid van Cosmogramma er nog of gaatdit meer richting de albums daarvoor?

Improvision
De gekheid van Cosmogramma die nog verder doorgedreven werd op Pattern+Grid World is hier nog aanwezig in het drieluik All the Secrets - Sultan's Request - Putty Boy Strut, hoewel het dan puur om de gekheid gaat, de elementen die voor mij Cosmogramma Cosmogramma maakten (de viool en de harp) zijn minder aanwezig. De eerste van deze drie tracks vind ik overigens wat de Squarepusher-toer opgaan.
Ik denk dat dit een verdere doorzetting is van de ontwikkeling van Flying Lotus, waar Cosmogramma grenzen aftastte, zie ik dit eerder als een album waarin Flying Lotus zijn eigen stijl - het gevoel dat zijn nummers voor mij hebben - meer heeft uitgewerkt waardoor de "FlyLo-trip" duidelijker op de voorgrond is gekomen. Een beetje wat Radiohead's The King of Limbs voor Radiohead deed.
Mijn eerste indrukken zijn dat het album wat traag op gang komt, het belang van sfeer op dit album zorgt ervoor dat die eerste paar tracks wat uit de boot vallen, het duurt even voor 'de bedoeling' zich openbaart, waar op Cosmogramma er meteen stevig in werd gevlogen (waardoor voor mij die eerste tracks op dat album ook uit de boot vielen en Cosmogramma pas écht begon met A Cosmic Drama).
Voor mij is dit het album dat Cosmogramma niet was, maar tegelijkertijd is het ook niet het album dat ik zou willen dat het wél was. Vaak is het weer een "net niet" verhaaltje, maar dat kan ook aan de kwaliteit van de rip liggen.

Mooi geschreven! Ik ga er de komende tijd maar eens induiken. Ben benieuwd!