Metallica - Live Sh*t: Binge & Purge (1993)

Label: Elektra

1. Enter Sandman (7:28)
  2. Creeping Death (7:28)
  3. Harvester of Sorrow (7:19)
  4. Welcome Home (Sanitarium) (6:39)
  5. Sad But True (6:07)
  6. Of Wolf and Man (6:22)
  7. The Unforgiven (6:48)
  8. Justice Medley (9:38)
  9. Solos (18:48)
  10. Through the Never (3:48)
  11. For Whom the Bell Tolls (5:48)
  12. Fade to Black (7:12)
  13. Master of Puppets (4:35)
  14. Seek and Destroy (18:08)
  15. Whiplash (5:31)
  16. Nothing Else Matters (6:22)
  17. Wherever I May Roam (6:32)
  18. Am I Evil (5:41)
  19. Last Caress (1:26)
  20. One (10:26)
  21. Battery (10:01)
  22. The Four Horsemen (6:07)
  23. Motorbreath (3:14)
  24. Stone Cold Crazy (5:26)
eddy_lives schreef:
ja maar dit is op 1 concert opgenomen en how the west was won is meer een compilatie van een paar verschillende optredens...

Dit is toch ook op meerdere concerten opgenomen?
In Mexico City, Seattle en San Diego, volgens de hoes.

Verder een leuke cd, inderdaad door het feit dat de Load, Reload en St.Anger nummers er nog niet waren
Ultieme live cd blijft in mijn ogen nog altijd Made In Japan, en daar kan deze niet aan tippen.

avatar van meyer

avatar van AGE-411
Door een aanpassing zijn de favorieten tracks verloren gegaan. Gelieve deze te herselecteren beste mensen.

One zal wellicht weer als grote klasiker er uit komen, hoewel hij live niet echt super is.
Ook Master Of Puppets stelt teleur wegens maar half gespeelt te worden.

Daarnaast heb je de Solo's, die zijn echt , 18:48 min lang genieten.

mijn favotracks:
- Solo's
- Last Caress
- Seek and destroy
- Motorbreath
- Fade to black

AGE-411 schreef:

Wat??!! Het zal wel aan mij liggen, maar One staat toch ergens bovenaan in mijn live top-nummers... het zorgt altijd voor zo'n heerlijke sensatie, adrenaline alom.. weinig nummers die dat kunnen overtreffen

Ook Master Of Puppets stelt teleur wegens maar half gespeelt te worden.

Ja weet iemand waarom ze dat hebben gedaan? Bij Cunning stunts was et ook zo toen ze ineens overgingen in Enter Sandman

frankvankesteren schreef:

Master of Puppets werd in die dagen vaker half gespeeld. Nu doen ze hem gelukkig weer helemaal. Ik had liever eens de hele versie van The Four Horsemen Live!!! gehoort.

avatar van Slick
MetalDex schreef:

Dit is toch ook op meerdere concerten opgenomen?
In Mexico City, Seattle en San Diego, volgens de hoes.

Video 1 = Seattle (1987)
Video 2 = San Diego (1992)
CD = Mexico City (1993)

Slick schreef:

Dus doe niet zo wijs de hele tijd. Deze live-registratie is KLASSIEK!

Dus? Dan moet het automatisch door iedere muziekliefhebber fantastisch gevonden worden? Voor zulke uitspraken moet je bij Master of Puppets zijn.

Charles Manson
MetalDex schreef:
Voor zulke uitspraken moet je bij Master of Puppets zijn.

Slick schreef:

Video 1 = Seattle (1987)
Video 2 = San Diego (1992)
CD = Mexico City (1993)

Seattle moet 1989 zijn.

avatar van AGE-411
Misschien ander vraagje: is deze box nog te koop in de gewone handel? (kwestie van de laatste lege plek op plank "metallica" in mijn kast op te vullen)

Al achter geinformeert bij de fnac, daar wisten ze van niks.
Free record shop, nog nooit van gehoort. De large evenmin...

AGE-411 schreef:

Al achter geinformeert bij de fnac, daar wisten ze van niks.
Free record shop, nog nooit van gehoort. De large evenmin...
De VHS versie +cd word nog vaak aangeboden op Marktplaats e.d. De versie met de dvd,s is volgens mij in de handel nu uitverkocht dacht ik . Met een creditcard kom je een heel eind met de wereld die internet heeft

MetalDex
Op cd-wow.nl voor 36,78 en de bezorging is gratis. Ook handig dat je met iDeal kunt betalen. (Ik weet niet of Vlaamse banken dat ook hebben? )

avatar van wolf
Master of Puppets maar 4 minuten? Kan iemand mij dit uitleggen aub.

wolf schreef:
Master of Puppets maar 4 minuten? Kan iemand mij dit uitleggen aub.

Zeer simpel, men speelt het nummer niet helemaal.
Slechts tot het deel vlak voor de eerste solo.

avatar van wolf
Jammer, want het tweede deel van Master vind ik sterker dan het eerste deel. het wordt eens tijd dat ik dit album volledig leer kennen. wat is 'Solos' trouwens.

wolf schreef:

ehm, het principe van een solo, alleen dan in het meervoud?

avatar van AGE-411
Misschien leuk als je het album eens zou kopen of downloaden (heb het ook nog steeds niet, ze hadden het zaterdag nog steeds niet binnen). Want het is echt een box om te koesteren, het is Metallica op z'n best!

Gewoon de animatie van james als "Hail satan" of "a little drinking music please" of "Lars Ulrich on the drums ... Lars Ulrich still on the drums" of het stuk waar ie wat domme janetachtig geluiden maakt op de riff's van Smoke on the water zijn gewoon zalig.
(Je kan er uren over vertelen)
Nog maar te zwijgen over het 18 minuten durende Seek and destroy die anders 6 minuten is.

avatar van wolf
Zo te horen een album dat ik zeker moet kopen. Frank, dat had ik ook wel door . Misschien stelde ik de vraag verkeerd, welke solo's zijn het?

wolf schreef:

Gewoon wat shit van vanalles en nogwat (oa wat riff's van Paranoid van Black Sabbath). Je kent het wel, bass solo en Kirk Solo, zoals er vroeger elk optreden wel waren.

wolf schreef:

Sorry, ik plaats teveel serieuze recensies hier, dan moet ik af en toe ook eens mijn flauwe kant tonen

avatar van Ramone
AGE-411 schreef:

Dat vind ik juist het minste stuk van het hele album.
Het gaat aan het begin eerst verkeerd, daarna wel goed maar dan krijg je ineens zo'n langdradig stuk waarin eigenlijk weinig anders gebeurt dan dat je af en toe wat mensen uit het publiek door de mic hoort schreeeuwen.
Op beeld zou het ongetwijfeld leuk zijn, maar om naar te luisteren vind ik het toch minder geslaagd.

burgie
Gevonden in de Fnac in Gent aan +- 22 euro, inclusief dvd, maar niet gekocht. Is hij ook te verkrijgen zonder dvd?

burgie schreef:

Waar lag dat ergens? Bij de andere metalCD's? Of er gewoon rechtover, in het gedeelte muziekDVD's?

avatar van Exfrozen
haha dan ga jij hem zeker halen , logisch want die prijs is bizar goedkoop voor die 3 cd's + DVD. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk zelfs.

avatar van glenn53
En dan die geweldige Justice medley, fantastisch

avatar van Roamers Code
Beste cd van Metallica. Aangezien ze live subliem zijn en ook nog eens de beste nummers naar voren schuiven is dit een cd die ALTIJD te beluisteren is.

Ben werkelijk ontroerd

Ik dacht altijd dat metallica niet zoveel was totdat ik dit album beluisterde. ik vind het nog beter klinken dan studio opnames.
een dikke 5

avatar van ricardo
Vandaag met dit album in mijn handen gestaan.De prijs van 69.95euro was echter de grote belemmering om dit album te kopen.Het album betreft 2 dvd's en 3 cd's van concerten uit 1989,1992 en 1993.Op de dvd's meer dan 8 uur de optredens van Metallica,in totaal gaat het over 3 complete concerten van wat ik ervan begrepen heb.Weet iemand hier ook of je de cd's ook los kunt kopen,want dat lijkt me wel wat,muziek dvd's boeit me zowiezo al minder,muziek moet naar mijn mening audio zijn en ik hoef er niet zo nodig naar te kijken.

avatar van ricardo
Vandaag toch maar gekocht dit album.Ik vind dit stukken maar dan ook echt stukken beter klinken dan de studio albums van Metallica want die vind ik eigenlijk te perfect klinken en eigenlijk niet ''ruig''meer voor een metal band(je hoort op de studio albums geen enkel foutje en een metal band moet m.i toch een beetje een ruw randje hebben met hier en daar een foutje).Ik ben nog nooit bij een optreden van Metallica geweest maar volgens mij geeft dit album aardig weer wat er toen gebeurde.Ze hebben het wel over The Who en Motorhead als meest ''luide'' bands,maar volgens mij kan Metallica er ook wel wat van.Soms klinkt het net of er een bommenwerper over komt vliegen,en de drums zijn op dit album ook echt vernietigend hard.Volgens mij toch echt een van de beste live albums die ik ooit gehoord heb.Ik heb Rock in Rio van Maiden ook maar vind dat album in vergelijking met deze toch in het niet vallen,hoewel ik dat ook een goed album vind hoor.Een minpunt van dit album zijn de dvd's,je moet daarvoor een dvd speler hebben die regiovrij is omdat dit album import is,en heb ik nu net de pech dat ik geen regiovrije dvd speler heb,ik moet hem dus wegbrengen want alle dvd spelers zijn regiovrij te maken,je moet alleen de code dus even weten.Op cd 1,2 en 3 het complete concert uit Mexico City,en op dvd1 het San Diego concert en op dvd 2 het concert uit Seattle.Met luistergroet.......Ricardo.O ja ook nog even mijn stem uitbrengen op de 3 cd's,kan eigenlijk niets anders dan 5* geven.

DonDijk
ricardo schreef: