Metallica - Live Sh*t: Binge & Purge (1993)

Label: Elektra

1. Enter Sandman (7:28)
  2. Creeping Death (7:28)
  3. Harvester of Sorrow (7:19)
  4. Welcome Home (Sanitarium) (6:39)
  5. Sad But True (6:07)
  6. Of Wolf and Man (6:22)
  7. The Unforgiven (6:48)
  8. Justice Medley (9:38)
  9. Solos (18:48)
  10. Through the Never (3:48)
  11. For Whom the Bell Tolls (5:48)
  12. Fade to Black (7:12)
  13. Master of Puppets (4:35)
  14. Seek and Destroy (18:08)
  15. Whiplash (5:31)
  16. Nothing Else Matters (6:22)
  17. Wherever I May Roam (6:32)
  18. Am I Evil (5:41)
  19. Last Caress (1:26)
  20. One (10:26)
  21. Battery (10:01)
  22. The Four Horsemen (6:07)
  23. Motorbreath (3:14)
  24. Stone Cold Crazy (5:26)
avatar van ricardo
Lijkt me ook wel DonDijk(nu jij nog even 5* geven),ik vind dit het beste album wat ik ooit heb gehoord van Metallica,ook stukken beter dan het live album S & M met symphonie orkest,en zowiezo beter dan alle studio albums dus.

avatar van rusty nail
Harvester Of Sorrow, Zoals dat door de speakers dreunt .Ongekent en ongeevenaard

Bobiej
Creeping Death blijft voor mij het absoluut oorgasme moment van Metallica live.

Zoals ze dat in Moscow '91 speelden, tijdens Monsters of Rocks. Een zee van mensen, band is in topvorm, en het leukste moment is als James tijdens het "die! die! die!" achter Lars gaat zijn, en op een bepaald moment venijnig met zo'n "I'm a mean guy" face recht op de bekkens van Lars ragt!

avatar van ricardo
Tjonge wat heb ik dit album vandaag nu al weer veel beluisterd(of beter gezegd gehoord vanwege de luidheid van de concerten)Ik denk nu wel zo'n 3 keer in zijn totaliteit tot nu toe dus.Moet ik mijn pers top 10 nu al weer gaan aanpassen?

avatar van rusty nail
Bobiej schreef:
"I'm a mean guy" face !

Dat gezicht heb ik jaren niet meer gezien

Bobiej schreef:
Creeping Death blijft voor mij het absoluut oorgasme moment van Metallica live.

In de periode dat Lars er nog goed uit zag.

Tegenover vandaag:

rdevreugd schreef:
eerlijk gezegd vind ik het geluid maar tegenvallen

Het geluid tegenvallen? Ik vind dit wat geluid betreft het allerbeste wat Metallica ooit heeft uitgebracht(van wat ik dan allemaal gehoord heb dan) en iig stukken beter dan de klinisch klinkende studio albums.Ik ben niet echt een Metallica fan,maar van dit album kan ik maar geen genoeg krijgen,en iedere serieuze muziekliefhebber zal ik deze plaat dus ook echt van harte aanbevelen om bij zijn muziek collectie toe te gaan voegen,je zult er iig zeker geen spijt van krijgen.Heb hem maar op 2 gezet in mijn pers top 10,want ik vind hem bijna net zo goed als How The West Was Won van Led Zeppelin,maar vind dat album toch nog iets beter.

ricardo schreef:

Hoe cool kun je zijn

Bobiej
rusty nail schreef:
Dat gezicht heb ik jaren niet meer gezien

It's just the beast...

Jawel! Gespot!

Hoewel eind/midden jaren '90 het echt nergens te vinden was, toen speelden ze alles ook zo veilig als mogelijk.

bedoel je 3:32 ?

avatar van ricardo
Deze week wel heel erg veel gedraaid,en is in korte tijd toch echt wel uitgegroeid tot een van mijn beste albums ooit,man,man,man wat een energie en passie toch,waar halen ze het toch vandaan,en wat een perfecte geluids kwaliteit ook.Het is dat Led Zeppelin er ooit is geweest,want anders had ik ongetwijfeld deze op 1 gezet in mijn top 10.

Abyss
ricardo schreef:

Het klinkt inderdaad vaak beter dan de studio albums.

Seattle '87 blijft trouwens geweldig

seattle '89.

...and justice for all kwam pas uit in 1988, dus in 87 kon het nooit zijn.

avatar van Leonard91
Wat een live-album! Vooral cd1 is echt geweldig, de Justice Medley is een van de hoogtepunten maar eigenlijk is het meeste wel een hoogtepunt. Alleen wat werk van The Black Album vind ik nét ietsjes minder, maar dat is nog steeds geweldig. Als je ze tegenwoordig ziet optreden en dat vergelijkt met dit, dan wordt je toch wel een beetje wanhopig. Maar gelukkig is dit er nog, natuurlijk gewoon 5* waard!

Goed gesproken

avatar van ricardo
1 van de beste live albums ever vind ik.Ook The Black album nummers zijn gewoon super.

avatar van Leonard91
Dat wel, maar als je bijvorobeeld Sad But True naast Creeping Death, Harvester Of Sorrow, enz, enz zet zijn ze toch nét wat minder. Maar in vergelijking met veel andere muziek nog steeds prachtig.

avatar van Thomzic
In mijn ogen het beste wat Metallica ooit geproduceerd heeft. Heb zelf een concert bijgewoond van deze gasten, maar dat was toch wat minder als je deze CD/DVD opzet. Wat een kracht, explosie en meer. Een hoogtepunt voor mijzelf is For Whom The Bell Tolls.. eerst een voorspel en dan die intro. Heerlijk!

Een dikke vette 5 van mijn kant. En als het even kan, met een gouden randje.

Raekwon the chef
wat teleurstellend dat ze de solo's uit MoP en The Four Horsemen hebben gehaald maar voor de rest puike liveplaat

avatar van baard8
geweldige sound!

avatar van Ampivinni
ik ken het album niet zo goed, maar om alleen al naar die setlist te kijken

Raekwon the chef
Ik blijf het jammer vinden van de missende solo's van MoP en The Four Horsemen, maar dit is gewoon een briljante live plaat, op Kill EM All en Ride the Lightning na m'n favoriet, kleine nadeeltjes zijn Wolf & Man en de Queen cover Stone Cold Crazy, puur omdat ik 'm niet bij metallica vind passen.
Maar verder zijn het alleen maar hoogtepunten: Last Caress, One, Nothing Else Matters, Wherever I May Roam, Battery... en oh ja, Jason is ook niet fantastische zanger, maar goed

avatar van Axl_Rose
Na enkele jaren eindelijk deze live plaat gekocht. Metallica op zijn hoogtepunt.

Minpunten: beetje te veel nummers van the black album. En graag had ik Trapped Under Ice en Fight Fire With Fire live gezien.

Maar voor de rest: Metallica zoals het moet zijn... fast & heavy

avatar van Eddie
kwam net wel tot een ietwat schokkende conclusie voor mezelf. Ik was de vijf best nummers aan het aanvinken, en wat zag ik dat twee van de vijf niet van Metallica zelf zijn nl: Laste Cares (Mist Fits) en Am I Evil (Diamond Head) JAmmer maar misschien dat ikmetallica een beetje ontgroeid ben. Niet dat ik de rest niet goed meer vind dat wel maar de beste nummers van de plaat vind ik wel de hierboven genoemde nummers.

avatar van muismat
Seek and Destroy op het San Diego concert.
Beter krijg je Metallica bijna niet, wat een power, en Jason zingt het ook erg goed!
Check de beelden op Youtube.

avatar van ricardo
Nog steeds heb ik alleen dit album van metallica org in mijn bezit, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Ik vind de reguliere platen nog steeds te duur, en doe het daarom nog steeds met de studio platen met gedownde albums, pas als ze rond de 10 euro gaan kosten ga ik ze org aanschaffen. Nog steeds vind ik dit het allerbeste wat ik ooit van Metallica gehoord heb. O ja ik las Zaterdag 2 Aug in de krant dat James Hetfield 45 jaar geworden is, proficiat James. Die kan nog wel een paar jaartjes mee denk ik.

avatar van rudiger
Deze vandaag op staan en ik bezit nog helemaal niets van Metallica.
Het klinkt zoals `n live album moet klinken , geweldige sound .
Als ik deze orgineel koop heb ik dan het beste van deze band in huis ?
Ik ben al diverse platenwinkels afgegaan en nergens hadden ze hem , aan welke prijs moet ik denken ?
Sterren geef ik nog niet hiervoor want ik heb momenteel de magnetron versie .

rudiger schreef:
Deze vandaag op staan en ik bezit nog helemaal niets van Metallica.
Het klinkt zoals `n live album moet klinken , geweldige sound .
Als ik deze orgineel koop heb ik dan het beste van deze band in huis ?
Sterren geef ik nog niet hiervoor want ik heb momenteel de magnetron versie .

Je mag dit zien als de kersop de taart. Maar toch schaf je best schaf de eerste 4 albums aan.

Moet er wel bij zeggen dat er veel niet op staat. Van Master Of Puppets staat er enkel WELCOME HOME, BATTERY en een verkorte versie van MASTER OF PUPPETS op.
Veel belangrijke nummers missen nog.

Deze heb ik ook nog niet, want hij is bijna onvindbaar.
Prijs ligt redelijk hoog. Maar je moet weten, dat niet enkel Mexico City 93' in de box zit:
- Seattle 89 (DVD): Voorbeeld
- Sand Diego 92': voorbeeld

DonDijk
Je moest toendertijd lid van de fanclub zijn om deze te kunnen bestellen meen ik mij te kunnen heugen. Gelijk gedaan natuurlijk en idd, wat age zegt, een kers op de taart. Mooi omschreven age.