Led Zeppelin - Led Zeppelin (1969)

Rock / Blues
Label: Atlantic

1. Good Times Bad Times (2:46)
  2. Babe I'm Gonna Leave You (6:42)
  3. You Shook Me (6:28)
  4. Dazed and Confused (6:28)
  5. Your Time Is Gonna Come (4:34)
  6. Black Mountain Side (2:12)
  7. Communication Breakdown (2:30)
  8. I Can't Quit You Baby (4:42)
  9. How Many More Times (8:27)
  10. Good Times Bad Times / Communication Breakdown [Live in Paris, 1969] * (3:52)
  11. I Can't Quit You Baby [Live in Paris, 1969] * (6:41)
  12. Heartbreaker [Live in Paris, 1969] * (3:49)
  13. Dazed and Confused [Live in Paris, 1969] * (15:01)
  14. White Summer / Black Mountain Side [Live in Paris, 1969] * (9:19)
  15. You Shook Me [Live in Paris, 1969] * (11:55)
  16. Moby Dick [Live in Paris, 1969] * (9:21)
  17. How Many More Times [Live in Paris, 1969] * (11:14)
avatar van liefkleinhertje
Waar de bonus CD's van de luxe versies nogal eens geteisterd worden door remixen en ander spul wat je een keer draait is dat hier wel even anders.
Deze bonus CD Live In Paris is voor de verandering meer dan welkom en het is jammer dat ze voor de rest van die uitgaven niet zo bijdehand zijn geweest.

avatar van Michiel Cohen
AbleMable schreef:
Led Zeppelin's eerste....Om te beginnen, goed debuut LP ...alleen ja, wel heel veel jatwerk. En zichzelf dan doodleuk als de schrijvers ervan vermelden. Maar er is geen mooiere Baby, I'm Gonna Leave You dan die van Led Zeppelin. Dus ja, het is ze ook vergeven.
Verdere uitschieters zijn voor mij ook Your Time Has Gonna Come (ben groot liefhebben van hun rustigere materiaal ook) , Dazed & Confused (ook hier weer, er is geen betere vertolking van dit nummer dan door Led Zeppelin) en How Many More Times (hier bestaat het jatwerk uit meerdere songs samengesmolten tot dit geweldige opus)...
Minder vind ik You Shook Me, I Can't Quit You en Black Moutain Side.

Jatwerk? Klopt.Is uitgezocht door iemand. Best wel veel eigenlijk.
Led Zeppelin Plagiarism Part 1 - YouTube
Led Zeppelin Plagiarism Part 2 - YouTube
Pete Towsnhend vond het ook maar niets. PETE TOWNSHEND HAS SOMETHING AGAINST LED ZEPPELIN - YouTube

avatar van Mastroianni
Dank voor de twee interessante links, Michiel Cohen. Ze werpen voor mij toch een ander licht op hun muziek.

avatar van Snakeskin
Dit was de eerste lp die ik ooit draaide. Daar kom je nooit los van en dat hoeft ook niet. Des te mooier dat het materiaal nog steeds beklijft. Wat een binnenkomer met "Good times, bad Times" Ik ben de band altijd blijven volgen en nieuwe (verzamel) cd's blijven kopen. De tracklist was vrijwel identiek aan de vorige verzamelaar en toch voelde je je niet bekocht. Dan ben je een grote. Monsterachtig goede band.