Steve Hackett - Genesis Revisited II (2012)

Label: Inside Out

1. The Chamber of 32 Doors (6:00)

2. Horizons (1:41)
  3. Supper's Ready (23:35)

met Mikael Åkerfeldt en Simon Collins

4. The Lamia (7:47)

met Nik Kershaw

5. Dancing with the Moonlit Knight (8:10)

met Francis Dunnery

6. Fly on a Windshield (2:54)

met Gary O'Toole

7. Broadway Melody of 1974 (2:23)

met Gary O'Toole

8. The Musical Box (10:57)

met Nad Sylvan

9. Can-Utility and the Coastliners (5:50)

met Steven Wilson

10. Please Don't Touch (4:03)
  11. Blood on the Rooftops (6:56)

met Gary O'Toole

12. The Return of the Giant Hogweed (8:46)

met Neal Morse

13. Entangled (6:35)

met Jakko Jakszyk

14. Eleventh Earl of Mar (7:51)

15. Ripples (8:14)

met Amanda Lehmann

16. Unquiet Slumbers for the Sleepers (2:12)
  17. In That Quiet Earth (4:47)
  18. Afterglow (4:09)

met John Wetton

19. A Tower Struck Down (4:45)
  20. Camino Royale (6:19)
  21. Shadow of the Hierophant (10:45)

met Amanda Lehmann

Mee eens.

Lazarus Stone
@conversation

Fysiek gaan ze zeker 30 jaar mee, er liggen er nog een paar in mijn kast.
Zou SH's soloplaten gemotiveerd kunnen afbreken, maar dat bewijst niemand een dienst.

avatar van Bluebird
Beste Lazarus, zelf ben ik een groot Genesis en Hackett liefhebber maar ook ik kan met groot gemak soloplaten van de heren gemotiveerd afbreken want lang niet alles is even geslaagd. Van mij mag je rustig je gang gaan, ik steek mn mening ook niet onder stoelen of banken.

avatar van meneer
Lazarus, laat je niet teveel opfokken door de andere heren. Die floreren al jaren hier op MuMe, hebben kennis van zaken, weten de fijne feitjes van deze site, hebben humor en mogen graag op hun tijd stoken.

Kunnen we weer naar deze topic beoordelingen toe ? Ik heb hem nog niet, wacht even Spotify af. Kan alleen de hoes beoordelen en vraag me af waarom die Apocalyptische golf...

Lazarus Stone schreef:
@conversation

Fysiek gaan ze zeker 30 jaar mee, er liggen er nog een paar in mijn kast.

Je bent wel een lolbroek

Lazarus Stone
@bluebird
wellicht tzt op de daarvoor bestemde topics,
@meneer
bedankt voor je advies, ik laat me graag provoceren..
Slaafs conformisme hoort niet bij R&R.

meneer schreef:

Hij staat al op Spotify meneer.

Ennuh ik floreer nog niet zo lang in deze cultivated wild garden en stoken doe ik alleen in de kachel

Alle gekheid op een stokje. Meningen zijn te waarderen hier Lazarus

avatar van Bluebird
Zo is het maar net. We maken hooguit verschil tussen moedwillig trollen en oprechte meningen die er van getuigen een band met de artiest in kwestie te hebben, That's all.

avatar van meneer
Ik bedoelde ook meer Musician en Bluebird.

Trouwens, Hackett is ook zeer productief omdat hij nogal gedonder heeft met Kim (zijn ex, maakte mooie hoezen voor hem en ze vindt dat ze mede-verantwoordelijk is voor zijn carrière ).

@ conversation, link die spotify eens door, svp ! Zoek me rot, vind hem niet..

Conversation 16
Hoe link ik die spotify door meneer?

meneer schreef:
Ik bedoelde ook meer Musician en Bluebird.

Misverstanden ophelderen en zaken in historisch perspectief rechtzetten is wat anders dan stoken hoor. Wat collega Musician er van vindt laat ik geheel aan hemzelf over. Wij spreken in ieder geval voor onszelf zoals eenieder daar ook gewoon het recht toe heeft.

avatar van meneer
@ conversation. Ik dacht pas bij een topic van Radiohead zoiets te zien, net even gezocht, maar kwam het nergens meer tegen. Kom deze cd ook echt niet tegen op Spotify. Niet bij Hackett, niet bij Genesis, niet bij de albums, nergens niet. Vreemd, wat tik ik in bij de zoekfunctie ?Misschien handig voor meerdere mensen..

En ik wil zo graag...!!

Hier is hij ook te luisteren, en je hoeft je niet eens te registreren (zoals bij spotify..):
Steve Hackett, ‘Genesis Revisited II’ – Album Premiere - ultimateclassicrock.com

Ben benieuwd wanneer mijn gesigneerde versie binnenkomt het klikt alvast heel lekker. Wel even wennen aan de andere zangers.

mmm...raar.

Als ik steve hackett in tik geeft hij, artiest steve hackett. Tik ik die aan staat hij boven aan. Boven Beyond the Shrouded Horizon.

Hij staat er sinds gister op.

Misschien Spotify even opnieuw opstarten?

avatar van meneer
Nou, uitgelogd-ingelogd, nog steeds niks. Zal wel komen omdat ik in Zeeland woon... ? Komt wel over een paar dagen.

@ dekkelkamp. Dank je, zit nu lekker te luisteren. Stond verbaasd over de kippenvel op mijn armen toen Collins halverwege 'Suppers Ready' inzette.. Damn, de stemgenen van zijn pa..

Binnenkort meer, kan pas beoordelen na meerdere luisterbeurten..

avatar van musician
Conversation 16 schreef:
Hij heeft daarna een aantal draken van platen gemaakt maar dat hebben de andere drie ook
Om Lazarus Stone iets te verbeteren dan Sommige platen gaan 30 jaar mee. Sommige van Hackett ook. ( Niet alle nee!)

Wie heeft er niet eens af en toe een steekje laten vallen. Dan wordt er door menigeen vooral gewezen op het oudere werk van Steve Hackett als zijnde "klassiek", maar Beyond the shrouded horizon van vorig jaar is ook geweldig.
Misschien dat voor Lazarus Stone de Hackett albums geen 30 jaar mee kunnen, dat mag. Maar dan begrijp ik ook de jacht op Genesis Revisted II niet, wat zou je daar moeite voor doen? Alleen om een kansje tot afbranden met de mededeling dat het volgende album van Hackett (naar zijn idee) wederom geen 30 jaar mee zal gaan?

Lazarus Stone schreef:

O? Deze site is bedoeld voor meningen over muziek dus ik zou juist zeggen: laat al je opgebouwde agressie over de wangedrochten van Steve Hackett van de afgelopen 37 jaar de vrije loop, als dat je kan opluchten!

Conversation 16
Tja, musician. Het gaat natuurlijk ook over kwestie van smaak en ik denk dat je Lazarus niet zo serieus moet nemen wat betreft zijn motivatie tot afbreken

Wat Beyond the Shrouded Horizon betreft geldt voor mij hetzelfde als zijn 3 voorgaande platen nl er staan te veel niemedalletjes op en ze zijn te lang.
Steve experimenteerd graag en gaat daar soms net iets te ver in door. Neem bv To Watch the Storms. Daar staan een paar juweeltjes op vind ik maar er kunnen makkelijk zo'n 5 a 6 tracks de prullebak in.
Zijn platen zijn niet echt consistent. Zijn eertse 3 platen daarentegen wel.

avatar van musician
Hij heeft ook veel uitgebracht, is onmiskenbaar waar. En niet alle albums halen op musicmeter een echt ruime voldoende (vanaf 3,5*** gemiddeld).
Beyond the shrouded horizon zit dan op 3,85.

Maar de belangstelling voor Steve Hackett is (met ups en downs) naar het lijkt nog steeds onverminderd groot, ook van de zijde van collega's.

Zijn recente opnames met Steven Wilson op diens laatste kaskraker Grace for drowning zijn daar een aanwijzing voor en ook de terugkerende collaboratie met hem op Genesis Revisted II geeft aan dat Steve Hackett nog lang niet versleten is. Nog afgezien van het, ook dit jaar verschenen, album Squackett, een eveneens sterke cd die hij samen met Yes frontman Chris Squire heeft gemaakt.

Qua nieuwe ideëen is hij op eerbiedwaardige leeftijd bepaald nog lang niet opgebrand en ook niet wat betreft de legacy van Genesis.
In die zin kan nooit worden volgehouden dat hij niet een interessante en mooie eigen carriere heeft opgebouwd in de loop van de tijd.

musician schreef:

100% juist vorig jaar in de Boerderij (Zoetermeer) getuyige geweest van een to(!) concert met "zijn"Genesisnummers die uitstekend ten gehore zijn gebracht.

avatar van vigil
Half april 2013 komt de goede man met band naar Paradiso!

avatar van meesterdch
Meneer, hij staat er! Op spotify. Moet gaan slapen, maar zit nog steeds te genieten...

Topper die Steve. Hij zet exact die gave nummers weer op de plaats die mij mede door zijn uitstekende gitaarspel altijd al konden boeien. Hij had graag een reunie gehad jammer dat het er in 1999 niet van is gekomen. Maar ook hier kan ik heel goed uit de voeten.

Inderdaad, goede keuze qua nummers. Had nog wel meer willen zien; denk aan watcher of the skies, get 'em out, i know what you like, etc.

Heb hem ook binnen op LP. De hoes is in LP formaat niet zo heel mooi, het water lijkt wel een heel lage resolutie te hebben. Maargoed.. de muziek is uitstekend Ook mooi dat er 2 cd's bij zaten.

avatar van Bluebird
Watcher Of The Skies en I Know What I Like zijn al op Revisited '96 te vinden. Zelf had ik nog gehoopt op Mad Man Moon, One For The Vine en Hairless Heart maar deze tracklist is idd al om je vingers bij af te likken. .

avatar van meneer
Ik zit echt overal te luisteren naar dit album. Op de fiets, thuis, op mijn werk... Het is vooral bevatten, vergelijken, ontdekken, in laten werken..

Kan ik dit nu al beoordelen en hoe ?

Ik kwam deze recensie tegen : hierin het hoe en waarom en meer van Hackett zelf per nummer. Ook drie recensenten die ook, per nummer, een goed, eerlijk en kennersoordeel geven. Goed gedaan, eerlijk, en op een heel mooie manier herkenbaar..

Recensie !

En er staan ook prachtige foto's bij.. Van de vinyl..?

[quote]meneer schreef:

Kan ik dit nu al beoordelen en hoe ?

[quote]
Ja hoor vanaf het moment dat de plaat op de site staat kan dat al. Gewoon even een cijfer bepalen en dat aanklikken rechts bovenin

avatar van meneer
Neej, dat bedoelde ik niet... Maar ik moet wel om je lachen..

avatar van meesterdch
Je kan het misschien beoordelen op rationele gronden. Maar wat zegt je gevoel? Het valt mij op dat veel versies me weer raken. Ook al is er veel hetzelfde, de geluidskwaliteit en de subtiele verschillen, maken dat ik weer op het puntje van mijn stoel zit bij het luisteren. Net als toen ik de originele versies ooit luisterde. Ik vind het ook een meerwaarde dat mijn proghelden van nu (stolt, morse, wilson) de aartsvaders van deze muziek op deze manier eren. Dit is de ' klassieke muziek'. van de toekomst.

meneer schreef:
Maar ik moet wel om je lachen..

Ook niet geheel onbelangrijk dacht ik zo

avatar van Running On Empty
Deze uitgave net voor het eerst gehoord en ik kan alleen maar zeggen dat dit goeie shit is. In sommige opzichten blijft Hackett inderdaad heel dicht bij de originelen. Hij voegt hier en daar wat acoustische deuntjes toe (en kan dat als geen ander) en deze zijn een welkome aanvulling.

Begin deze week had ik voor de gelegenheid Genesis Revisited deel 1 maar weer eens opgezet en die kwam af en toe toch erg tenenkrommend over. Deze Genesis Revisited 2 is veel en veel beter.

Het is al meteen duidelijk dat het gitaarwerk hier veel meer voorin de mix staat alsof Hackett wil zeggen: 'zo had het destijds eigenlijk kunnen en moeten klinken'. Maar ja als je dan nu zelf de touwtjes in handen hebt waarom zou je jezelf als 'meestergitarist van het symfonische rock genre' dan op de achtergrond mixen?

De vocals zijn bij de nummers stuk voor stuk zeer verzorgd en ook zorgvuldig uitgezocht om goed aan te sluiten bij de originele versies. Ik ben zeer benieuwd hoe Hackett dit live gaat doen maar deze dubbelaar is voor mij gewoon honderd procent genieten.

PS: heeft iemand voor mij een catalogusnummer o.i.d. voor de versie met boek?